Virker jeres HDD forbrug rigtigt på den nye boks ? Det synes jeg ikke den gør

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • Veteran
  • 755 kommentarer
Meget mystisk, nu havde jeg ca 10 film fra Cmore First HD, den sagde

harddisk størrelse  931  GB

harddisk brugt 17,8%.

Jeg programmerede yderligere TV2, DR1 og Kanal 5 hele aftenen og natten for at se, om den indregnede programmerede udsendelser i forbruget. Synes næsten 1/5 var lige lovligt meget, at jeg kun havde 4/5 tilbage. Genstartede boksen inden i avancerede indstillinger

Nu står der  

harddisk størrelse  1000 GB

harddisk brugt 0 %

Og jeg har alle optagelserne

1 time skulle fylde ca 2 GB så vidt jeg ved, måske lidt mere på DR1 (12Mbit i stedet for tidligere 9Mbit billedkvalitet) dvs man skulle kunne have 500 timer på boksen

Hvad er jeres oplevese ?

22 Kommentarer

Omdømme 2

Badge
Så efter stetning af 3 film

Harddisk størrelse 931 GB

Harddisk forbrug16,6 %

16,6% svarer til 166 GB 

Der er noget helt galt, Hvad med jer ?

Jeg får en time til at fylde 5,4 GB på DR/TV 2. Dvs. 16% svarer cirka til 30 timers optagelse.

Eller ~40 timer på 9 Mbit-kanalerne (4 GB i timen).

Har du så mange timers optagelse liggende?

Omdømme 2

Badge
19 timer svarer til 15,5 %, størstedelen fra Cmore, meget lidt fra DR og TV2

dvs den kan indeholde  122 timer

Samsug bluerau/HDD optager H8500, også med 1 TB kan indeholde 257 timer ved HD 8Mbit billedopløsning

Dvs. boksen mener, at 19 timers optagelse fylder ~16%? Noget mangler i regnestykket :)
Omdømme 2

Badge

Logan skrev:
Jeg får en time til at fylde 5,4 GB på DR/TV 2. Dvs. 16% svarer cirka til 30 timers optagelse.

Eller ~40 timer på 9 Mbit-kanalerne (4 GB i timen).

Har du så mange timers optagelse liggende?

time

Hej Logan

Først tak for dit input :-)

Disse 

4,0  GB  pr. time  (kanal med 9Mbit kvalitet)

5,4 GB  pr. time  (Kanal med 12Mbit kvalitet)  Kun DR1 og TV2 indtil videre

Har du målt det på en anden HDD recorder ? 

Disse tal vil betyde, at man med 931 GB ledig plads på harddisken vil kunne optage: 

232 timer hvis det er ved 9Mbit billed kvalitet

172 timer hvis det er ved 12 Mbit billed kvalitet

Eller gennemsnitligt 200 timer hvis man optager halv standard og halvt høj kvalitet

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Får man nogensinde optaget så meget.? Det er tvivlsomt, på min gamle Samsung 8900 er jeg aldrig kommet op på mere end omkring 200Gb når der har været optaget meget, det er ikke ofte sket. Så med 1Tb HDD er det rigeligt med plads. Man får ikke tid til at se så mange timers optagelse, så snart det der er optaget er set, så bliver det slettet.

Omdømme 2

Badge

Radiomanden skrev:
 Får man nogensinde optaget så meget.? Det er tvivlsomt, på min gamle Samsung 8900 er jeg aldrig kommet op på mere end omkring 200Gb når der har været optaget meget, det er ikke ofte sket. Så med 1Tb HDD er det rigeligt med plads. Man får ikke tid til at se så mange timers optagelse, så snart det der er optaget er set, så bliver det slettet.

Det troede jeg heller ikke, men når yousee ikke kan give mig, hvad jeg vil have:

Cmore streaming i HD (jeg har slet ikke Cmofe streaming i SD endnu, iøvrigt pga Yousee´s IT koks)

Så må jeg jo optage alle de nye premierefilm, mens de går på CmoreFirstHD TV kanalen, og med en premiere film hver aften ved 21 tiden, og så alle de premmierefilm, fra de sidste 3 - 4 mdr, som så gentages andre tider af døgnet, så løber det hurtigt op, pt.10 film, og så er du nemt oppe på 18 timers optagelse og så kommer der lige 3 stk afsnit af Susanne Biers DR1 dramaserie

Omdømme 2

Badge
Men lige nu har jeg optaget

18,5 time  (9Mbit)

2,5 time (12Mbit)

Og boksen siger, jeg har brugt 16,1 % af 931 GB

Og det hænger ikke sammen med hverken 172 timer ialt  (12Mbit)  eller  232 timer (9Mbit) total kapacitet

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Har heller ikke C More endnu, netop grundet de problemer. Bestilte ændring af Bredbånd i sidste uge, så jeg kunne få det på boksen og mindre vigtigt på Tablet, det er ikke sket, ændring af Bredbånd heller ikke sket endnu.

Omdømme 2

Badge

Radiomanden skrev:
 Har heller ikke C More endnu, netop grundet de problemer. Bestilte ændring af Bredbånd i sidste uge, så jeg kunne få det på boksen og mindre vigtigt på Tablet, det er ikke sket, ændring af Bredbånd heller ikke sket endnu.

Du skulle ringe til kundeservice og brokke dig over du ikke har fået det på boksen endnu

70704040  køb af produkter - bredbånd og stilles over til udvidet service, Ricky kunne trylle, så jeg fik det på boksen, men de lukke 16.30

Omdømme 3

Badge +3
Der ikke nogen i den afdeling før Mandag, grundet hellidgag i går.

Omdømme 2

Badge

Radiomanden skrev:
Der ikke nogen i den afdeling før Mandag, grundet hellidgag i går.

Hold da op, et firma med over 1,1 million husstand ? Nå...  Held og lykke på mandag. Jeg har stadig min tvivl om deres udmelding om en gang i næste uge holder denne gang (Hvor deres IT er oppe at køre igen)

Omdømme 2

Badge

mich skrev:

Radiomanden skrev:

Det troede jeg heller ikke, men når yousee ikke kan give mig, hvad jeg vil have:

Cmore streaming i HD (jeg har slet ikke Cmofe streaming i SD endnu, iøvrigt pga Yousee´s IT koks)

Så må jeg jo optage alle de nye premierefilm, mens de går på CmoreFirstHD TV kanalen, og med en premiere film hver aften ved 21 tiden, og så alle de premmierefilm, fra de sidste 3 - 4 mdr, som så gentages andre tider af døgnet, så løber det hurtigt op, pt.10 film, og så er du nemt oppe på 18 timers optagelse og så kommer der lige 3 stk afsnit af Susanne Biers DR1 dramaserie

Glemte lige at tilføje, at når sommeren pludselig er kommet, så gider jeg ikke at sidde ind foran fladskærmen :-)   Så derfor optages det

Omdømme 2

Badge
Nu siger Yousee, facebook, omkring 100 timer optagelse kan boksen klare, hvis det er rigtigt, så kan jeg godt forstå, at jeg allerede har brugt 16 - 18 %

Omdømme 2

Badge

mich skrev:
Nu siger Yousee, facebook, omkring 100 timer optagelse kan boksen klare, hvis det er rigtigt, så kan jeg godt forstå, at jeg allerede har brugt 16 - 18 %

Så synes jeg der er endnu vigtigere, at man kan se, hvor meget en optaget udsendelse bruger af plads

Regnestykket:

Harddiskens kapacitet i Mbit:

931 GB
931 * 1024 MB = 953344 MB
953344 * 8 bit = 7626752 Mbit (8 bits pr. byte)

Ved 12 Mbit-kanalerne:
7626752 / 12 Mbit/s = 635562 sekunder = 176 timer

Hvad bruger de ellers den harddisk til, hvis der kun er plads til 100 timer? Godt nok er der overhead i forbindelse med filsystemet på harddisken, men...

Omdømme 2

Badge
Indlæg slettet

Omdømme 2

Badge
Indlæg slettet?

Omdømme 2

Badge

Logan skrev:
Regnestykket:

Harddiskens kapacitet i Mbit:

931 GB
931 * 1024 MB = 953344 MB
953344 * 8 bit = 7626752 Mbit (8 bits pr. byte)

Ved 12 Mbit-kanalerne:
7626752 / 12 Mbit/s = 635562 sekunder = 176 timer

Hvad bruger de ellers den harddisk til, hvis der kun er plads til 100 timer? Godt nok er der overhead i forbindelse med filsystemet på harddisken, men...

Det vil sige:

Ved 9 Mbit-kanalerne:

7626752 / 9 Mbit/s = 847416 sekunder = 235 timer 

Omdømme 2

Badge
Nu havde jeg 26 timer på hardisken svarende til 18,5%  ved 931 GB Harddisk størrelse

Da jeg så genstartede inder under avancerede indstillinger, så siger den 0,00% af 1000  GB harddisk størrelse.

Er der ikke andre herinde, der har erfaringer på deres ny boks ?

Omdømme 2

Badge

mich skrev:
Nu havde jeg 26 timer på hardisken svarende til 18,5%  ved 931 GB Harddisk størrelse

Da jeg så genstartede inder under avancerede indstillinger, så siger den 0,00% af 1000  GB harddisk størrelse.

Er der ikke andre herinde, der har erfaringer på deres ny boks ?

Når jeg så sætter den til at optage et pr minutter og stopper optagelsen igen så vender 

18,5%  ved 931 GB Harddisk størrelse

tilbage

Omdømme 2

Badge
Yousee´s officielle udmelding (fra produktafdelingen) er at  boksen kan optage ca 100 timer fra TV, så er den fyldt op

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)