Vi har lavet en aftale med TV 2 om den nye sportskanal

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • YouSee Forum Team
  • 132 kommentarer
Vi har lavet en aftale med TV 2 om den nye sportskanal

Vi har nu indgået en aftale med TV 2 og er glade for at vi kan tilbyde den nye efterspurgte sportskanal fra TV2 fra fredag 9. januar 2015, når kanalen går i luften.  Kanalen kommer i Fuldpakken og kan desuden vælges som Ekstrakanal og Bland Selv-kanal. Aftalen medfører ikke prisstigninger i 2015.

Det officielle navn på TV 2’s nye sportskanal kendes ikke og offentliggøres først senere af TV 2.    

TV 2’s nye sportskanal sendes i HD og har rettighederne til en lang række populære sportsgrene og turneringer – blandt andet OL, EM og VM i fodbold samt den hollandske æresdivision, Metal-ligaen og internationale slutspil i ishockey, NBA og den danske basketliga, cykling, dansk DTC-motorsport, badminton, vintersport, svømning m.m. – og naturligvis håndbold, inkl. herrernes VM i januar.

/Kevin

21 Kommentarer

Så meget for den tidligere udmelding:

Først og fremmest har vi i forvejen rigtig meget sport i vores pakker, og vi har ikke set et udpræget ønske fra jer om at få mere.

Vi ved jo alle at intet, og specielt ikke sportskanaler, er gratis, så selv om der ikke i den anledning kommer prisstigninger i 2015, så ved vi jo alle, hvad vi kan se frem til i 2016 med den sædvanlige begrundelse.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hvis man i forbindelse med kanalomlægningen 2. dec. har indlæst sine kanaler korrekt, vil man på kanalplads 49 have en kanal som i øjeblikket kaldes Event HD eller HD-test. Den skal bruges til den nye sportskanal i Fuldpakken i fra 9. jan. hvor udsendelserne starter.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

dkscan skrev:
Så meget for den tidligere udmelding:

Først og fremmest har vi i forvejen rigtig meget sport i vores pakker, og vi har ikke set et udpræget ønske fra jer om at få mere.

Vi ved jo alle at intet, og specielt ikke sportskanaler, er gratis, så selv om der ikke i den anledning kommer prisstigninger i 2015, så ved vi jo alle, hvad vi kan se frem til i 2016 med den sædvanlige begrundelse.

Ikke ta' sorgerne på forskud.;)

Jeg synes, at det var godt, at YouSee havde så meget is i maven, at de ventede, indtil det rigtige tilbud kom.

TV2 Sport ville ha' haft store problemer, hvis TDC og YouSee ikke viste TV2 Sport. Tænk på de manglende reklameindtægter. TDC/YouSee er jo lang større end de andre tilsvarende selskaber.

joern skrev:

TV2 Sport ville ha' haft store problemer, hvis TDC og YouSee ikke viste TV2 Sport.

Netop og derfor er det ærgerligt at YouSee falder til patten. Den eneste måde der kan dæmmes op for tendensen med at der oprettes flere og flere nye kanaler og flyttes attraktive programmer over på dem, er hvis brugerne siger nej. Det får man ikke rigtig mulighed for, hvis de nye kanaler "påtvinges" via de faste pakker, med mindre man altså nedgraderer sin pakke. 

Det er fint nok, at vi på papiret får TV2 Sport gratis i fuldpakken i 2015. Mon ikke YouSee har fået en særdeles god intropris fra TV2 for det første års tid. Men TV2 leverer den jo ikke gratis og der er kun et sted at hente pengene, nemlig hos kunderne. 

Omdømme 3

Badge +3

dkscan skrev:

joern skrev:

TV2 Sport ville ha' haft store problemer, hvis TDC og YouSee ikke viste TV2 Sport.

Netop og derfor er det ærgerligt at YouSee falder til patten. Den eneste måde der kan dæmmes op for tendensen med at der oprettes flere og flere nye kanaler og flyttes attraktive programmer over på dem, er hvis brugerne siger nej. Det får man ikke rigtig mulighed for, hvis de nye kanaler "påtvinges" via de faste pakker, med mindre man altså nedgraderer sin pakke. 

Det er fint nok, at vi på papiret får TV2 Sport gratis i fuldpakken i 2015. Mon ikke YouSee har fået en særdeles god intropris fra TV2 for det første års tid. Men TV2 leverer den jo ikke gratis og der er kun et sted at hente pengene, nemlig hos kunderne. 

Den fejl lavede selskaberne for mange år siden. Første gang var med TV3 og dansk fodbold. Selskaberne turde ikke sige nej, da de var bange for reaktionen fra kunderne. Vi betalte ved kasse et, hvorefter TV3 lavede TV3+ og smed fodbolden på den kanal.

Nøjagtigt det sammer er sket med TV2' mange kanaler, der i et uset omfanger sender hinandens programmer.

Fejlen er sket og lader sig næppe stoppe. Desværre.

Vi kan jo håbe på at fusionen mellem to konkurenrende selskaber får Yousee/TDC til at tænke sig om, før de kommer med nye prisstininger om et år.
Det kunne jo tænkes at den nye fusion har medvirket til at vi nu pludselig godt må få tv2.
Så lad os nu se om et år - hvad Yousee tør lave at prisforhøjelser.

Omdømme 3

Badge +3

majah skrev:
Vi kan jo håbe på at fusionen mellem to konkurenrende selskaber får Yousee/TDC til at tænke sig om, før de kommer med nye prisstininger om et år.
Det kunne jo tænkes at den nye fusion har medvirket til at vi nu pludselig godt må få tv2.
Så lad os nu se om et år - hvad Yousee tør lave at prisforhøjelser.

Hvilken fussion? Den jeg kender til, er på mobilområdet.

Ja måske er det kun det, men der står også at "de to selskabers bredbåndstjenester sammen, vil der desuden skabes en bedre bredbåndsleverandør for såvel privat- som erhvervskunder." - så mon det stopper med kun mobil-markedet?
Omdømme 3

Badge +3

majah skrev:
Ja måske er det kun det, men der står også at "de to selskabers bredbåndstjenester sammen, vil der desuden skabes en bedre bredbåndsleverandør for såvel privat- som erhvervskunder." - så mon det stopper med kun mobil-markedet?

Nu er der jo stor forskel på brebånd og kabel-TV.

Hvis man ønsker den nye TV2 sportskanal i bland selv pakken, hvornår kan man gøre det? Man skal jo bytte kanaler inden den 20. i måneden.

bw skrev:
Hvis man ønsker den nye TV2 sportskanal i bland selv pakken, hvornår kan man gøre det? Man skal jo bytte kanaler inden den 20. i måneden.

Nu spørg jeg så, da du ikke fik noget svar..

TV2 Sport er stadigvæk ikke til at finde i bland selv? Hvornår vil det være muligt?

pankpaag skrev:

Nu spørg jeg så, da du ikke fik noget svar..TV2 Sport er stadigvæk ikke til at finde i bland selv? Hvornår vil det være muligt?

hej bw og pankpaag

Grunden til at i ikke har fået svar, kan være fordi at andre kunder ikke ved mere end i selv har kunnet læse i Kevin's første indlæg.

Da fuldpakken får den nye kanal  d. 9. januar, må den vel også blive tilgængelig for bland selv på den dato.  Hvis man kun kan vælge nye kanaler efter den 20. , så må det jo være 11 dage der skal ventes på at kunne få den nye kanal. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg tror at TV 2 Sport kan vælges fra den 9. jan. og vil blive leveret kort efter bestillingen, både til kunder med en Bland Selv-pakke og til kunder der vælger kanalen som Ekstrakanal for 40 kr./md. Muligvis vil kanalen være ukodet i et stykke tid?

Det var vist sådan det foregik, da man den 2. dec. 2014 lancerede nye tv-kanaler. Fuldpakken med Bland Selv blev i den forbindelse udvidet fra 35 til 38 selvvalgte kanaler til i alt 63 kanaler. Nu går jeg ud fra at YouSee udvider til i alt 64 kanaler.

Fra d. 9/1, kan kanalen ses på kanalplads 49.

Når man har en Mellempakke med Bland Selv, kan man først vælge kanalen på "Mit YouSee" efter d. 9/1.

Af samme grund, har YouSee derfor valgt at sende kanalen ukrypteret fra d. 9/1 og resten af januar.

Hvis I ønsker at have kanalen i jeres "Bland Selv-pakke" fra d. 1/2, skal I huske at vælge den inden d. 20/1.

Omdømme 3

Badge
aunboel. Har du en kilde disse oplysninger?

Det er, sjovt nok, noget jeg har fra YouSee selv.
Regnede du med, at det var noget jeg selv gættede mig frem til?
Omdømme 3

Badge
aunboel. Nej, jeg regnede med at du havde læst det et sted som jeg ikke selv kunne finde.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

aunboel skrev:

Fra d. 9/1, kan kanalen ses på kanalplads 49.

Når man har en Mellempakke med Bland Selv, kan man først vælge kanalen på "Mit YouSee" efter d. 9/1.

Af samme grund, har YouSee derfor valgt at sende kanalen ukrypteret fra d. 9/1 og resten af januar.

Hvis I ønsker at have kanalen i jeres "Bland Selv-pakke" fra d. 1/2, skal I huske at vælge den inden d. 20/1.

Hej Alle 

Jeg kan bekræfte hvad aunboel skriver.

Kanalen sendes ukrypteret på kanalplads 149 fra d.9/1 og resten af januar. 

Hvad ser I frem til at se på kanalen? Personligt er jeg stor NBA-fan :D

/Kasper 

Hej Kasper 

Er det også gældene selvom man "kun" har mellempakken ? ang ukrypteret sendeperiode?

Mvh 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Anders89 skrev:

Hej Kasper 

Er det også gældene selvom man "kun" har mellempakken ? ang ukrypteret sendeperiode?

Mvh 

Hej Anders89

Ja, ALLE YouSee kunder kan se kanalen ukrypteret fra lancering og januar ud :D

Husk at bestille kanalen inden d. 20/1, såfremt den ønskes i en Bland Selv pakke pr. 1/2.

FEDT! 

Tak for svaret.

Ja det vil jeg helt sikkert gøre. SKAL have den :D

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8