Spørgsmål

Verimatrix ViewRight

Er der nogen måde at få Verimatrix ViewRight plugin'et til at være i tvunget OpenGL mode? Jeg spørger da jeg godt kunne tænke mig at sidde og se tv på en skærm og spille et fuldskærms spil på en anden skærm, samme computer vel at mærke. Jeg har haft "problemer" med at VLC ikke gad afspille video og enten gik i sort eller crashede, fandt ud af at jeg kunne skifte til OpenGL afspilning og så virkede det, kunne være rart hvis jeg også kunne tvinge Verimatrix ViewRight til at afspille i OpenGL

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hvilken browser bruger du? Problemet kan muligvis løses ved at bruge en browser, der ikke kræver Verimatrix ViewRight. Det kræves ikke længere til afspilning af YouSee Film og TV på computer med Internet Explorer eller Edge-browseren, derimod kræves det til Firefox-browseren.
Så er det nok fordi jeg bruger firefox, vil lige prøve at afinstallere Verimatrix ViewRight, starte IE og så se om det gør som, jeg vil have det til.
Jeg har afinstalleret plugin'et genstartet computeren og så er der opstået et nyt problem, jeg kan ikke afspille live tv, når jeg, som på billedet viser der har fanen "mine kanaler" i brug så er der bare sort skærm, hvis jeg vælger at finde en udsendelse i "udsendelse" fanen så kan den godt afspille. Denne gang er det Internet Explorer ver. 11.103.14393.0

edit: jeg har ikke adblocker der kører og jeg har også prøvet at deaktivere antivirus, også uden held
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Der synes at være problemer med YouSee TV og Film i øjeblikket. Når jeg forsøger kan direkte TV ikke vises - der vises en sort skærm som på dine skærmbilleder, både i Internet Explorer og i Edge - men TV fra arkivet kan godt afspilles. Fejlen må enten skyldes noget hos YouSee eller skyldes noget fra de nyeste opdateringer til Windows 10 fra Microsoft.

Da jeg ikke har ViewRight installeret på den benyttede maskine kan fejlen for mit vedkommende ikke skyldes ViewRight. Men det er tidligere konstateret, at man ikke kan afspille med ViewRight hvis visse andre programmer er kørende, blandt disse er VLC media player.

Noget kan tyde på at det nu er Windows 10, der er problemet, og at YouSee skal ændre på et eller andet. På mobiltelefon (Android) kan man nemlig godt afspille direkte TV og på en maskine med Linux kan direkte TV også godt afspilles i en Chrome-browser (men ikke i Firefox da ViewRight ikke kan installeres i Linux). Der har før været problemer, og flere gange virker det ikke ved første forsøg, men så virker det hvis man blot prøver igen.

Måske virker det hvis man prøver igen senere. YouSee er i gang med en masse omlægninger m.m., så måske kan det være årsagen. Der følges op på sagen.
Omdømme 3

Badge
Jeg har nu prøvet igen med browseren Edge i Windows 10, og nu virker live TV. Men der skulle forsøges 2-3 gange inden den gik i gang.

Men noget andet blev konstateret:
Live TV på YouSee TV og Film var op til 4 minutter bagefter den virkelige sendetid, og tilsvarende bagefter den tid, der står på TV-guiden i YouSee TV og Film. Det blev konstateret, at programmer, der i henhold til TV-guiden skulle begynde kl. 18:00 først kunne vælges kl. 18:04.

Dine skærmbilleder viser at du kl. 21:04 havde valgt et program, der skulle starte kl. 21:00, så det kan faktisk være tidsforskellen, der er årsagen eller en af årsagerne til problemerne. Havde du prøvet igen 1 minut senere havde det måske virket.

Der er således mere end én årsag til dit problem med brug af to skærme. Hvis ViewRight er afinstalleret, computeren derefter genstartet og Firefox ikke kører, skulle ViewRight være elimineret som årsag.

Men jeg har ikke to skærme på samme computer, så jeg kan ikke checke om brugen af to skærme i sig selv giver problemer, men noget lignende er prøvet. Afspilning af liveTV i Edge og samtidig afspilning af en film i VLC media player fungerer faktisk, og både billede og lyd fra begge kilder virker. Billederne kører i hvert sit vindue, men lyden blandes sammen.

Jeg vil foreslå et du, efter at have afinstalleret ViewRight og uden at køre Firefox i baggrunden, så prøver med liveTV i enten Internet Explorer eller Edge, og undlader at vælge et program tidligere end 2-5 minutter efter programmets annoncerede starttid, hvor programmet åbenbart så slet ikke er klar til afspilning. Starter liveTV alligevel ikke, så vent lidt selv om skærmen er sort, måske går den i gang af sig selv efter lidt ventetid, hvis ikke så prøv at lukke live TV og derefter starte live TV igen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)