Spørgsmål

Valgfrie ekstrakanaler er kodet

Jeg skiftede for ca. 3 uger siden fra Yousees gamle fuldpakke til den Grundpakke + 10 valgfrie ekstrakanaler. Jeg har to tv, hvor det ene er tilsluttet en Yousee boks og det andet har et viaccess kort og ca modul.

Det hele virker fint på tv'et med boks, men på det andet tv kan jeg kun se kanalerne fra grundpakken. Når jeg vælger en af de 10 valgfrie ekstrakanaler, får jeg at vide at kanalen er kodet.

Er det ikke meningen at jeg kan se alle de kanaler, jeg har købt, på begge tv?

Jeg har søgt og installeret kanaler med følgende detaljer:
Netværks ID: 111
Frekvens: 450000
Symbolrate 6875
Modulation: 64

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Hvis TV'et er et Samsung, så kan det tænkes at det har en meget skidt support af Yousee's eget CAM fra Strong, det er et gammel kendt Samsung problem, som Samsung tilsyneladende ikke orker at få fikset på deres TV'ere.

I stedet for kan du anvende det her CAM fra Neotion, som heldigvis er billigt:
https://www.bergs.dk/dvb-c-tuner-boks-til-kabel-tv-416/neotion-yousee-dvb-c-viaccess-ci-3x-kortlaeser-8039-p11958
Jeg tror ikke det er det, der er problemet, for inden jeg skiftede fra den gamle fuldpakke til det nye abonnement, så virkede det jo fint. Det er efter abonnementsændringen, at jeg ikke kan se visse kanaler.
Omdømme 7
Badge +6
Det er klart at det virkede med Fuldpakken, der er ikke krypterede kanaler, det er der jo når det er bland selv, så der skal bruges et kort og kortlæser.
@rada60 Hvis du inden dit arrogante svar havde gidet læse mit indlæg ordentligt igennem, så ville du vide, at jeg på det tv uden boks HAR yousee-kort og kortlæser.
Omdømme 7
Badge +4
andresen1976 skrev:

Jeg tror ikke det er det, der er problemet, for inden jeg skiftede fra den gamle fuldpakke til det nye abonnement, så virkede det jo fint. Det er efter abonnementsændringen, at jeg ikke kan se visse kanaler.

Hmm den er lidt af en head scratcher
Prøv at gå ind i indstillingerne på dit TV og led efter et punkt der typisk kaldes enten Common Interface eller Fælleds grænseflade.

På nogle TV'ere har man den muglighed der, at man kan mounte og dismounte CAM's, det har jeg eks. på mit fra Panasonic.
Det er en funktion hvor man kan dismounte ens CAM og så mounte det igen hvis der opstår problemer, så at TV'et kommer til at se det som værende et nyt CAM med kort, der lige er blevet stoppet i TV'et for første gang og derfor registrerer det på ny.

Kan ikke garantere at det virker, men det er et forsøg værd.
Efter at have ringet til kundeservice i eftermiddag, fandt jeg ud af, at Yousee havde "glemt" at rette kortet til, så de valgfri ekstrakanaler kunne ses.

Jeg blev lovet at man ville rette det meget hurtigt. Her 9 timer senere er det stadig ikke rettet... :@

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)