Svar

Ustabil streaming via TV-Boks

Jeg oplever ofte kortvarige udfald af TV-streaming via min YS4000. Pudsigt nok flest hver time, på et fat minuttal 19 minutter over. Jeg er i gang med at fejlfinde.

Der er tilsyneladende ingen problemer med WiFi stabiliteten.

Er der en af jer, der kan hjælp med den IP-adrese, TV-boksen tilgår streaming på, så jeg kan sætte en netværkslogning op.
icon

Bedste svar af Slangefar 5 april 2019, 15:46

Har du prøvet at slå UPnP fra i router? Denne proces laver en del periodisk.

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Hej

Er der når du blot sidder og ser normalt tv, det sker, eller når du streamer film, serier eller indhold fra tv-arkivet, at det driller? Der er nemlig forskel på, hvordan de ting leveres.

Live TV kommer via antennekablet, mens det resterende er via internettet.

Stefan, YouSee Forum Team
Hej

Det er kun i forbindelse med streaming. Det generer også internetradio via PC-en. Jeg har internet via kabel-tv.

Vi taler om kortvarige udfald, på mellem 2 og 20 sekunder. Pudsigt nok er udfaldene ret sikre omkring 19 minutter over, hver eneste time. Så jeg lurede på at sætte en sporing af latency op.

Det er ikke et WiFi problem, det forekommer også på en kablet PC.
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at slå UPnP fra i router? Denne proces laver en del periodisk.
Prøver dette nu og observerer et par dage...
Tak, det har givet en væsentlig, men dog ikke fuldstændig, forbedring at slå UPnP fra i routeren.
ÆV! Med UPnP slået fra, oplevede jeg i eftermiddag igen 3 kortvarige udfald af TV- og Radiostreaming på samme minuttal (19 minutter over hel). Så jeg fortsætter med at fejlsøge.
Omdømme 7
Badge +7
Hvilken router bruger du?
Sagemcom 3890 V2. Jeg kører kablet til internetradioen og 5GHz WiFi til tv- boksen. Streamingen falder ud begge steder samtidigt.

Board ID: FAST3890_D0
Build Timestamp: 20181016_1730
Linux Version: 3.14.28-Prod_6.1.2mp2
Wireless Driver Version: 7.14.164.17 (r683874)
Systime: 2019-04-09T18:36:19+01:00
Standard Specification Compliant Docsis 3.1
Hardware Version FAST3890V2 Rev:V2.0
Software Version FAST3890_TDC_50.10.19.T1
Cable Modem Serial Number DM1711007000480
CM certificate Installed
Omdømme 7
Badge +7
Lidt et skud i tågen. Prøv at sætte kanalbredde ned til 20 MHz på 5GHz WiFi, og vælg en fast ledig kanal under 52. Der er efterhånden en del WiFi apps, som kan fortælle om dit og andres WiFi. Har også en 3890 V2 og har kæmpet en del med dem vi har haft.
Jeg har haft besøg af TDC's teknikere, og det ser ud til at problemet er løst. Der var en nogert lav signalstyrke på vægstikket. Og tilsyneladende periodevis indstråling. Såre elementært...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)