Spørgsmål

Usb hard disk

Hej. Kan man bruge en usb hard disk til at optage på når man får signalet ind fra bynet, hvis ja hvad skal hd disk så formateres som, fat eller ftns

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der kan optages fra den kanal der modtages, hvis TVet har Dual Tuner, kan der ses en kanal samtidig med at der optages en anden, det er ikke nødvendigvis muligt hvis begge kanaler er krypterede.
HDDen skal formateres af TVet før der kan optages på den, optagelserne er krypterede på HDDen og låst til TVet.
Omdømme 5
Badge +4
@jkjakob25 Vær også opmærksom på at Harddisken, når den bliver formateret af TV, Sletter alt der evt. er på Harddisken i forvejen. Desuden kan Harddisken IKKE brugers i andet udstyr, uden igen at partitioneres, og formateres, og herved bliver evt. optagene udsendelser slettet.

-Brian
Omdømme 7
Badge +6
Det skrev jeg jo også noget om, dog ikke så uddybende.
Omdømme 7
Badge +7
Det afhænger helt af dit fjernsyn. Jeg har medvirket til 5 USB diske på fjernsyn, og det er meget forskelligt. Jeg har ikke oplevet et fjernsyn, som kunne formatere disken.

Krav til vores egen disk er MBR, NTFS og max 2TB. Den sidste jeg monterede var hos min mor, og her var kravet MBR, FAT32 (max kan jeg ikke huske).

Kan dit fjernsyn ikke formatere må du google kravene og begrænsninger. Min mors information kunne googles, men vores eget kunne ikke. Jeg kontaktede den dansk support, men de anede ikke noget. Jeg skrev derfor på engelsk i et internationalt support forum og fik de ønskede informationer.

Du skal være klar over nyere fjernsyn kan kræve GPT i stedet for MBR.
Tak for hjælpen, vi satte hd disk til men tv ville ikke finde den det er et nyt samsung.
Går ud fra det er i meny vi skal lede for at den bliver fundet.
Omdømme 7
Badge +6
Der skal vælges den USB hvor den er tilsluttet. Ganske som der vælges en hver anden extern enhed.

Omdømme 5
Badge +4
For at prøve at skære det ud i pap. Ja.. man kan tilslutte ekstern harddisk der er formateret som NTFS, Fat32, nogen tv kan endda også Ext 3 eller Ext4. men.. Hvis den skal bruges til at optage udsendelser på, i hvert fald ved et Samsung TV (som jeg har) SKAL harddisken formateres af TV, og kan IKKE bruges eller læses af en anden enhed, ellers kan den ikke bruges til at optages på. Dog kan indhold faktisk ses af et andet Samsung TV, men det kan IKKE afspilles. Og For at optage fra det andet samsung TV, skal Harddisk formatres igen (Dette fandt jeg ud af da jeg købte et nyt Samsung TV). Jeg mener det samme gør sig gældende ved LG TV.

Til jkjakob25 . Hvis du prøver at trykke Optag på dit TV, eller bare tryk på pause (timeshift) vil TV komme op og spørge om den skal forberede disk til optagelse/timeshift, og derved formaterer den harddisk. Det gjorde den ved mig.
-Brian
Omdømme 7
Badge +7
Jeg troede trådstarter ville bruge USB disken som vi gør. Vi bruger den til billed og lidt video samling. Den kan også indeholde musik, men det bruger vi ikke. Inden man slutter disken (med indhold) til fjernsynet, skal den formateres på en computer ud fra de krav som fjernsynet stiller til format. Vi bruger ikke optagelse til USB disk fra fjernsyn, men jeg kan se disken skal formateres og kan testes i en app, om den er hurtig nok til det.
Omdømme 2
Badge +2
Hej jkjakob25

Hvis du har fået den nødvendige hjælp, så må du gerne markere svaret, som hjalp dig, med bedste svar :)

Özcan, Yousee Forum Team

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P