Svar

Uret og EPG på TV'et er ikke skiftet til sommertid

• Deltager
  • 2 kommentarer
Da vi skiftede til sommertid for et par uger siden forblev uret på TV'et på vintertid. Normalt skifter det helt automatisk mellem sommer- og vintertid. Det tidssignal der komme med TV-signalet er af en eller anden grund ikke skiftet automatisk denne gang. Det betyder også at alle programtiderne i TV-Guiden (EPG) på TV'et ikke passer (18-nyhederne kommer kl 17). EPG-tiderne er allesammen også en time bagud ligesom uret.

Jeg kan godt manuelt sætte uret på TV'et en time frem men, det hjælper ikke på tiderne i EPG, de forbliver forkerte.

Jeg bor i Kgs. Lyngby, måske er problemet lokalt siden det ikke er opdaget/rettet endnu.

Er der andre det har samme problem?
icon

Bedste svar af Martin 11 april 2017, 17:35

Fejlen er fundet!
Mit TV havde af en eller anden grund skiftet land til Sverige! Så efter at skifte land tilbage til Danmark og genindlæse kanalerne er både uret og EPG korrekt igen :-)

Se original

2 Kommentarer

Fejlen er fundet!
Mit TV havde af en eller anden grund skiftet land til Sverige! Så efter at skifte land tilbage til Danmark og genindlæse kanalerne er både uret og EPG korrekt igen :-)
På mit "ældre" Samsung UE32ES5505 rettede jeg tiden på fjernsynet ved at vælge "Menu" (på fjernbetjeningen) "System" -"Tid" - "Ur" - "Urtilstand Manuel" - "Indstil ur" og indstillede uret en time tidligere dvs. hvis klokken er 10:28 sættes tiden til 9:28. Nu viste guiden det rigtige program, men viste en time forkert (irriterende, men jeg kunne måske have vænnet mig til det).
Derefter gik jeg ind i "Indstillinger", indstillede fjernsynet til "Sverige" (du kan vælge et andet land/sprog, du er tryg ved), og kanalerne forsvinder (du behøver ikke at indlæse dem). Jeg indstillede fjernsynet til "Danmark" igen og og indlæste kanalerne.
Så gik jeg ind i "Media.P (på fjernbetjeningen) valgte "Kanal" og valgte og slettede alle de kanaler jeg ikke har i mit abonnement.
Slukkede for fjersynet og tændte igen efter efter 5-10 sekunder.
Mærkelig nok er både tiden og guiden rigtig nu.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)