Spørgsmål

Undertekster TTV problem på DR2

Omdømme 3
Badge
  • Udforsker
  • 29 kommentarer
Har som mange altid undertekster på danske programmer, for ellers kan jeg ikke følge med.
På mit stue tv på DR2 ttv side 397 er underteksterne ca 10 sekunder forsinkede via Humax boksen og derfor ubrugelige. På DR1 ttv side 398 er der ingen forsinkelse. Det har været sådan i et stykke tid.
På vores tv i soveværelset uden boks er der ingen forsinkelse på underteksterne på DR2.

For mig tyder det på en fejl i boksen, men er der andre der oplever det samme

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej louby

Jeg kan se du mangler svar her.

Vi er igang med at få rettet fejlen herinde fra :)

Jeg beklager ulejligheden.
Omdømme 3
Badge
Glæder mig til det virker igen, man må jo ikke ryge i sit soveværelse 😊
Omdømme 3
Badge
Kasper skrev:

Hej louby

Jeg kan se du mangler svar her.

Vi er igang med at få rettet fejlen herinde fra :)

Jeg beklager ulejligheden.

Er der ikke snart noget nyt her ?

Det er jo forvejen irriterende at vi hørehæmmede nu kun kan se tv med undertekster LIVE, da I jo har valgt at vi ikke skal kunne optage ting med tekst-tv tekster, som den gamle boks jo kunne. Kunne være rart hvis der også blev tænkt lidt på os, når man går meget op i at sælge "se tv når det passer dig" og "sætte program på pause". Det kan vi hørehæmmede bare ikke

Når nu det kun er på humax boksen og kun 1 kanal at problemet er, bør det så ikke være muligt at ændre synkroniseringstiden i softwaren rimeligt nemt eller er der mere i det ?
Kom nu ind i kampen YouSee
Det kan ikke være rigtigt at i skal bruge måneder på at få løst det problem. Når man nævner problemet på jeres Facebook side siger i at det må være hos DR2 problemet er. Det er jo ikke sandt når det kun er os der får leveret signal gennem jeres "nye" boks der har problemet.
Med 1 måneds mellemrum har Kasper skrevet at i er igang med at løse det!!!!!
Få det nu fixet
Omdømme 7
Badge +4
Jeg har testet igen idag

Det ser ud til at teksten ikke er lige så forsinket som tidligere på humax boksen

Mens der tales, så kommer teksten næste gang, teksten skifter

På det almindelige TV kommer teksten af det talte, samtidig med at det bliver sagt

Hvis man har Humax, kan det testes frem til kl. 20.00 på DR2 (TTV397)
Omdømme 3
Badge
Ja men det hjælper ikke når man som hørehæmnet bruger teksterne som støtte. Er man helt døv kunne det måske gå an

Det burde ikke være så svært at få det rettet. Ligenu er de forsinket ca 5.5 sekunder. For et par ugef siden var deg 8 sekunder, så til jul tror jeg de passer 😀
Omdømme 2
Badge
Det er også galt på den gamle Samsung boks, ca 4 til 5 sekunder. Det er mega træls. Mon man kan ligge en status ud af youSee?
Omdømme 7
Badge +4
Det er langt, langt mere forskudt på humax boksen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8