Spørgsmål

Undertekster på danske udsendelseer

Vi har lige installeret den nye TV boks. Det er ikke uden problemer.
1) Undertekster på danske udsendelser (bruger vi meget p.g.a. nedsat hørelse) er med "ikke transparent sort bjælke" - det er bare ikke godt nok, i forhold til den gamle boks.
2) Den nye "tekst fond" der er brugt, er tynd og ikke særlig læsbar - et stort irritationsmoment.
Hvorfor ikke benytte den "tekst fond" på den gamle boks? Den var super god!
3) Kvaliteten af billedet på optagelser fra "Arkiv" er af en dårlig kvalitet. Ingen problemer på den gamle boks.
Hvornår kan man forvente at disse 3 punkter ændret til samme kvalitet som den gamle boks?

Det kostede lige en ny router med 5GHz, at opleve den nye TV boks.

Nu bliver den demonteret og returneret. Så kan vi prøve igen, når alle disse fejl er rettet!

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Punkt 1 og 2 kan der nok på et ukendt tidspunkt gøres noget ved, men punkt 3, det bliver nok vanskeligt, da kvaliteten er god, svært at se forskel på arkiv og direkte.
Hvad underteksterne angår, så er det normale jo sort baggrund hvad enten det er den ene eller anden for for undertekster.
Det ville have været ærligt af YouSee at informere om den manglende mulighed for undertekster.
Den nye TV-boks har ikke samme værdi for mig, når jeg ikke kan sætte undertekster på alle kanaler.
Mange ældre har samme hørehandicap som mig og er afhængige af undertekster, som mange har haft store problemer med at finde tidligere.
Bliver jeg informeret, når underteksterne igen kan aktiveres på alle kanaler - og hvordan?
Omdømme 7
Badge +3
AGKrogager skrev:

Det ville have været ærligt af YouSee at informere om den manglende mulighed for undertekster.
Den nye TV-boks har ikke samme værdi for mig, når jeg ikke kan sætte undertekster på alle kanaler.
Mange ældre har samme hørehandicap som mig og er afhængige af undertekster, som mange har haft store problemer med at finde tidligere.
Bliver jeg informeret, når underteksterne igen kan aktiveres på alle kanaler - og hvordan?

Undertekster kan sætte til på alle kanaler

Bare ikke på optagede programmer
Savner undertekster på TV2? - og TTV side 399 oplyser ikke, hvor de kan findes!
Omdømme 7
Badge +6
Når der vælges side 399 på TV2, så er der undertekster på de udsendelser som har det.
Tak til Radiomanden :-)
Omdømme 7
Badge +3
Men du skal se det live, ikke optagelser eller arkiv
Kan jeg få YouSee-boks da jeg savner undertekster på optagelser??
Jeg overvejer at give den nye boks tilbage.
Jeg kan ikke forstå at I kan ikke finde ud af at have undertekster på optagelser.
I er rigtige amatører.
Omdømme 7
Badge +6
Det forlyder ikke noget om at det er lige opover med undertekster på optagelser.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)