Svar

Umuligt at optage programmer fra DR2 og DRK

Hej alle,
jeg har de sidste par måneder ikke kunnet optage programmer fra DR2 og DRK. Hvis jeg sætter min LG-optager til at optage et program på en af de 2 kanaler, afbryder den optagelsen efter nogle få sekunder. Jeg har ingen problemer med at optage programmer fra DR1 og DR3, TV2, TV3 og alle mulige andre kanaler. Er der nogen, der har en forklaring på, hvorfor lige netop DR2 og DRK er umulige at optage fra i øjeblikket?
icon

Bedste svar af Persen M 8 juli 2017, 12:09

Prøv at genindlæse samtlige kanaler på din LG optager for at se om det hjælper på det.
Det er 2 kanaler der oplevede en massiv ændring for et stykke tid siden, hvor de gik fra 576i til 1080i.
Det kan tænkes at optageren bøvler pga. den ændring hvis du ikke har haft foretaget en genindlæsning af kanalerne.

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det lyder underligt, der forlyder umiddelbart ikke noget fra andre brugere om problemer angående det, så det er ikke en generel fejl, der optages fint med You See's egen Humax optager og tilsyneladende også med andre. Så hvad det skyldes er svært at sige.
Ja, det er da godt nok mærkeligt så - men tak for svaret :-)
Omdømme 7
Badge +6
Prøv at genindlæse samtlige kanaler på din LG optager for at se om det hjælper på det.
Det er 2 kanaler der oplevede en massiv ændring for et stykke tid siden, hvor de gik fra 576i til 1080i.
Det kan tænkes at optageren bøvler pga. den ændring hvis du ikke har haft foretaget en genindlæsning af kanalerne.
Hej Per,
tak for tipset, har faktisk selv overvejet om en genindlæsning kunne løse problemet, men vidste ikke noget om, at netop de 2 kanaler blev "opgraderet" for nylig. Jeg får først tid til at tjekke det ud i starten af næste uge, hvorefter jeg melder tilbage, om det løste problemet ;-)
Venlig hilsen
Claus
Omdømme 7
Badge +6
Alle kanaler er blevet omlagt med den store omlægning der blev foretaget først på året, i forbindelse med der annoncerede frekvensskifte.
Nu har jeg fulgt Per K's forslag og genindlæst kanalerne, og det løste mit problem. Tusind tak for hjælp og input begge to :-)
Venlig hilsen
Claus
Omdømme 7
Badge +6
Det var så lidt. Du skal bare lige skrive på huske listen, at det kan tænkes at du skal gøre det nummer een gang til på et senere tidspunkt, når yousee får styr på DR 1 og DR 3, der pt. stadig er i 720p.
Det er nemlig også meningen at de 2 kanaler faktisk skal være i 1080i, men hvornår Yousee får styr på det er dælme et godt spørgsmål.
Det er noteret, tak for "advarslen" ;-)
Mvh
Claus
Omdømme 4
Badge +6
Hej Claus

Dejligt, at der var en løsning på det.

Jeg har lige markeret Pers svar som det bedste, så andre også kan se, hvad der endte med at blive løsningen.

Stefan, YouSee Forum Team

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P