UHD 4k

• Guide
  • 79 kommentarer
Hej,

Ved man noget om hvornår UHD 4k kommer?

Ved man noget om hvilken kanaler der vil sende i 4k når det kommer?

F.eks. Formel 1 bliver fra 2017 sendt i 4k men indtil videre kun Sky Q der har meldt ud at de vil tilbyde det i 4k.

99 Kommentarer

synes det er rigtig synd Yousee ikke hopper med på UHD vognen.
Jeg har nu lige været inde på Viasats side for at undersøge deres produkter.
Prismæssigt ligner de Yousee´s så jeg kunne godt være fristet til at prøve Viasat. Oprettelse og installation er gratis.. og UHD kanalen er med i alle deres pakker indtil 1. jan. 2017.
Hvordan er billedkvalitet på de øvrige kanaler sammenlignet med Yousee?
Nogle der kender til bitrate etc. på de 2 udbydere.
Kan kun finde gamle tal fra 2013.
Jeg har fået svar - desværre er det kun Viasat parabolkunder og Viasat kunder via Waoo der får mulighed for at se den.

http://digitalt.tv/viasat-kommer-snart-ultra-hd-sport/ (står til sidst ang. Waoo)

Hej Kim

Der er pt ingen intentioner om at vise denne kanal på Viaplay, da det er et søster selskab til Viasat.

Derfor kan kanalen kun på nuæværende tidspunkt tilbydes til Viasat's parabolkunder.

Hav en god dag og sommer.

Venlig hilsen

Jeg overvejer kraftig at få lagt fiber ind - men det er en dyr løsning. For ca. 10 år siden tilbød EL-selskabet her at lægge fiber ind, den gang ville det have koste 3.500,- + månedlig abonnement, det er nok ikke blevet billigere med tiden, kunne jeg forstille mig.

Den kundeservice jeg har fået hos Viasat (har fået svar), kunne YouSee's kundeservice lære MEGET af - de kunne starte med at svare når man spørger dem om noget!! Hvilket jeg har oplevet ret mange gange de ikke gør, kun det auto-svar og intet mere!!

Det hører selvfølgelig til i en anden tråd, men nu fik jeg gjort opmærksom på det her også.

Jeg har fået svar fra Viasat, godt nok ikke det jeg spurgte om, hehe.

Hej Kim

Tak for din mail.

Denne kanal er forbeholdt Viasat's kunder idet Viasat ønsker at går forest i produktion af sportsoplevelser i UltraHD kvalitet. Der er på nuværende tidspunkt ingen intention om at sælge denne kanal til andre udbydere samt kræver en Ultra HD boks.

Du ønskes en god dag og en god sommer.

Venlig hilsen

Så de fik den en gang til lidt omformuleret.

Bedre ping burde også blive en realitet. CMTS'en flytter ud i det lokale gadeskab og DOCSIS 3.1 giver også en forbedring. Jeg ser frem til at teste det i praksis. Huawei kalder det en platform for gamere.

Logan skrev:
Nej, gigabit er noget pjat. Og returvejen giver adgang til 500 Mbit i upload. :)

Både og - det kommer jo helt an på hvad man har behov for.

Jeg har f.eks. 60+ Mbit upload, jeg kunne godt tænke mig omkring 100 Mbit da jeg har en server stående. Jeg vil ikke have den evt. bruger alt min upload, jeg vil godt selv have noget til det jeg leger med.

Min 300+ Mbit download er jeg fin tilfreds med og har ikke brug for mere.

Men hvis folk tror de får en bedre ping af en større hastighed (som mange tror), så tager de meget fejl. Det er antal hop der afgøre pingen :)

Vi kommer godt nok langt væk fra topic nu, hehe.

Nej, gigabit er noget pjat. Og returvejen giver adgang til 500 Mbit i upload. :)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Og hvem har brug for 1000 MB internet, det er efter min personlige mening ikke særlig vigtigt.

Men det var min egen mening

Omdømme 2

Badge

mich skrev:

Logan skrev:
Når et område først er ombygget, så er returvejen gjort større - og har ædt en del af tv-kanalerne. Så de er tvunget til at omlægge kanaler med det samme.

Hvis du har ret, så bliver det spændende

For Yousee har svoret, at de kun fremover ville have en årlig TV kanal omlægning med nye kanal søgning

pga meget, meget store priblemer, når kunderne skulle lave ny kanal søgning

Dette  var årsagrn til at alle skule vente næste et år på at få BBC Brit og BBC erth i HD, og tV2 News skulle man vente 1/2 år

Omdømme 2

Badge

Logan skrev:
Når et område først er ombygget, så er returvejen gjort større - og har ædt en del af tv-kanalerne. Så de er tvunget til at omlægge kanaler med det samme.

Hvis du har ret, så bliver det spændende

For Yousee har svoret, at de kun fremover ville have en årlig TV kanal omlægning med nye kanal søgning

pga meget, meget store priblemer, når kunderne skulle lave ny kanal søgning

Omdømme 2

Badge

mich skrev:
Men vi kan jo ikke vide, om de vælger, at en ny kanalsøgning så først skal foretages i slutningen af perioden

Især hvis det giver nye TV muligheder, som f.eks. 12 Mbit opløsning eller UHD 4 K

Omdømme 2

Badge
Men vi kan jo ikke vide, om de vælger, at en ny kanalsøgning så først skal foretages i slutningen af perioden
Det her er jo en fysisk (total)ombygning af nettet. Derfor tager det noget længere tid. Og det kræver så efterfølgende en kanalomlægning, da returvejen gøres større.
Omdømme 2

Badge

Logan skrev:
Ombygningen bliver spredt ud over de næste 18 måneder. Så ikke alle bliver berørt med det samme. De skal jo følge med tiden :)

Måske, men så får vi en TV omlægning om 18 måneder

Måske tager jeg fell men disse plejer at ske i en 3 ugers periode

Ombygningen bliver spredt ud over de næste 18 måneder. Så ikke alle bliver berørt med det samme. De skal jo følge med tiden :)

Omdømme 2

Badge

Logan skrev:
De starter med at ombygge hele deres net om en måned. Så der kommer løbende kanalomlægninger, når områderne er færdigombygget.

Yousee har ellers lovet, at kunderne ikke skal udsættes for ny kanalsøgning, idet dette giver store problemer.

Netop deres sidste nye omlægning tog højde for plads i de forskellige mux, så nye kanaler kunne komme i HD, uden en ny kanalsøgning.

Derfor er jeg lidt forundret, hvis der skal ske nye kanalomlægninger i nær fremtid

De starter med at ombygge hele deres net om en måned. Så der kommer løbende kanalomlægninger, når områderne er færdigombygget.
Omdømme 2

Badge

Logan skrev:

mich skrev: Ved deres forrige store omlægning, var start frekvense 450 Mhz, er det ike den du tænker på ?

Tror ikke på at der kommer nogen større omlægning i nær fremtid, det har de lært af. Iøvrigt er mange af Muxene forberedt allerede ¨så der kun er 3 - 4 HD kanaler i en mux af 36 Mbit

Det er den kommende super-returvej (deres gigabredbånd), som kommer til at æde en del af den plads, der bliver brugt af de kodede kanaler. Så de bliver nødt til at flytte rundt på nogle ting for at få plads til det hele.

Den kommer nok tidligst til næste forår, idet de kun har en omlægning på et år

mich skrev: Ved deres forrige store omlægning, var start frekvense 450 Mhz, er det ike den du tænker på ?

Tror ikke på at der kommer nogen større omlægning i nær fremtid, det har de lært af. Iøvrigt er mange af Muxene forberedt allerede ¨så der kun er 3 - 4 HD kanaler i en mux af 36 Mbit

Det er den kommende super-returvej (deres gigabredbånd), som kommer til at æde en del af den plads, der bliver brugt af de kodede kanaler. Så de bliver nødt til at flytte rundt på nogle ting for at få plads til det hele.

Omdømme 2

Badge

Kim_S skrev:
Jeg har lige skrevet til Viasat og spurgt om de vil sende den ud via deres Viaplay og i så fald hvad det vil koste at få kun den via Viaplay - de vil svare indenfor 3 dage skriver deres auto svar.

Jeg kommer tilbage med svaret når jeg har fået det.

Super

Omdømme 2

Badge

Logan skrev:
Der kommer snart en større kanalomlægning. Der vil ikke være nogen tv-kanaler under 402 MHz. Vi må se hvad de finder på med 64/256-QAM og nye pakkefiltre. Nikolaj? :)Ved deres forrige store omlægning, var start frekvense 450 Mhz, er det ike den du tænker på ?

Jeg har lige skrevet til Viasat og spurgt om de vil sende den ud via deres Viaplay og i så fald hvad det vil koste at få kun den via Viaplay - de vil svare indenfor 3 dage skriver deres auto svar.

Jeg kommer tilbage med svaret når jeg har fået det.

Der kommer snart en større kanalomlægning. Der vil ikke være nogen tv-kanaler under 402 MHz. Vi må se hvad de finder på med 64/256-QAM og nye pakkefiltre. Nikolaj? :)
Omdømme 2

Badge

mich skrev:

Logan skrev:

mich skrev:

Desværre har jeg via recrdere.dk fået at vide, at en opgradering fra 9 Mbit til 12 Mbit på de 20 mest sete HD TV kanaler på Yousee, er lagt i graven igen.

Hvor sikker er den kilde?

100% sikker, se kommentar. Nyheden er snart et år gammel, og der er sket meget i Yousee´s ledelse

Recordere.dk

http://forum.recordere.dk/topic143498_post1486602.html#1486602

Måske Nikolaj kan kommentere

Omdømme 2

Badge

Logan skrev:

mich skrev:

Desværre har jeg via recrdere.dk fået at vide, at en opgradering fra 9 Mbit til 12 Mbit på de 20 mest sete HD TV kanaler på Yousee, er lagt i graven igen.

Hvor sikker er den kilde?

100% sikker, se kommentar. Nyheden er snart et år gammel, og der er sket meget i Yousee´s ledelse

Recordere.dk

http://forum.recordere.dk/topic143498_post1486602.html#1486602

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)