Spørgsmål

Ufuldstændig Tv guide

Omdømme 1
Hejsa

..... igen viser yousee boksen sig fra den værste side. Som i ved kan man kun sætte den til at optage ud fra tv guiden, således kræver dette at udsendelsen er til stede.

De udsendelser jeg vil optage er nu igen IKKE på tv guiden, og jeg greb knoglen til yousee for at høre om det kunne være rigtigt.

Der skulle komme en opdatering idag eller imorgen, der retter en fejl med tv guiden.

En mulighed for at få tv boksen til at fungere på trods af den manglende rigtige tv guide ville være at det ville være muligt at optage bare ved at angive :

1. En valgt kanal.
2 Angive tidspunkt til og fra.

Som den forrige tv boks jo kunne. Det er møjirreterende ikke at kunne bruge optage funktionen når yousee tv guide IKKE er korrekt.

22 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der kommer IKKE en manuel optage mulighed. Det vil kun kunne ske via EPG.
Hvilke kanaler er der problem med.?
Omdømme 1
TV3 sport 1 der mangler træning 2 imorgen fredag tidlig 06.55

Nej opdatering indeholder IKKE muligheden for at optage en valgt kanal på et selvvalgt tidsrum, jeg angav det bare som en løsning.
Omdømme 7
Badge +6
Kanalen sender i følge EPG Tennis i det tidsrum. Nej der er ikke manuel optagelse, og det kommer der som skrevet heller ikke.
Omdømme 1
Ved ikke lige hvad EPG er, men iflg Tv tid som billedet viser skal der vises Formel 1 træning 2 kl. 06.55 og ikke tennis, som yousee tv guide siger der kommer.

Det sker så ufattelig mange gange at yousee boksens tv guide IKKE viser det program der iflg tv guider skulle vises, og derved kan man ikke optage med boksen. Dermed er boksens funktionalitet sat ude af drift, og hvorfor skal man så betale en månedlig ydelse for et stykke teknologi der ikke fungerer.
Omdømme 7
Badge +6
Der laves EPG ud fra de oplysninger der gives fra program leverandøren, og modtages der ikke rettelser, så kan der jo ikke rettes noget, det sker også at rettelser modtages sent, og så kan der ikke nås at lave rettelser. Det kan også ske at tekniske årsager nødsager leverandøren at sende anden udsendelse end den annoncerede.
Det er jo sport der sendes, alt kan ske når det er den slags udsendelser.
Omdømme 7
Badge +3
Det sker ikke helt sjældent at en annonceret sportsudsendelse bliver erstattet af en anden sportsudsendelse, navnlig hvis der er dansk deltagelse eller en tidligere begivenhed er blevet forsinket. Man kan ikke altid påregne at hverken EPG eller tekstTV bliver rettet af TV-stationen.

Det savnede program kan i nogle tilfælde ses - men ikke optages - gennem TV2 Play, Eurosport Player eller tilsvarende, men det er tjenester der skal betales for og som ikke leveres gennemYouSee.
Omdømme 7
Badge +6
Netop, som jeg skrev, alt kan ske i sportens verden.
Alle sammen gode argumenter for at man skal kunne optage manuelt. Jeg forstår ikke, hvorfor Yousee stritter sådan imod. :)
Omdømme 1
Jeg er blevet Formel 1 fan.... selvfølgelig pga. Kevin Magnussen, og kan fortælle at selve programmet for disse tv-tider har været de samme, uændret i næsten et år.

Det er sgu da næsten ikke til at leve med at man ikke kan regne med en tv guide. Det gør i mine øjne yousee tv boksen ubrugelig, så er jeg ligeglad med rent teknisk hvem der er ansvarlig for selve programsætning af tv guiden. Jeg er bare bruger, og i mine øjne er produktet ubrugeligt.
Omdømme 7
Badge +6
Klag til Viasat, det er deres kanal.
Omdømme 5
Badge +1
Lige med Formel 1 har der nok aldrig været ændringer i sende tidspunkerne da det altid er blevet sendt live, så det er ikke pga kanalen pludselig laver ændringer 5 min før.

www.formula1.com

https://www.tv3sport.dk/tv-guide er det måske ikke program leverandøren ?
Omdømme 7
Badge +6
Det er jo ikke være You See's skyld hvis der til dem bliver oplyst at der sendes en anden udsendelse.
Omdømme 5
Badge +1
Kan du bevise at der har stået noget andet på de sider vi linker og viser ?
For jeg er ret sikker på de tidspunkter har ligget fast i meeeeget lang tid.

Så jeg ved ikke hvor hulen yousee får deres oplysninger fra, men sgu da ikke fra kanalen eller den der laver udsendelsen.

Og det kan da ikke være fra kanalens text tv, for tv3 har lukket for text tv og refererer bare til deres webside
Omdømme 7
Badge +6
Kan blot se at der på kanalen er tennis om morgenen frem til godt op af dagen, og at F1 sendes tidligere.
Den oplysning er jo kommet et sted fra, og det må være fra Viasat.
Omdømme 5
Badge +1
Så du mener at yousee ved bedre hvad tv3sport sender, end hvad kanalen selv skriver på deres web ?

Lad os nu se imorgen hvad der egentligt bliver sendt - jeg tror sgu mest på kanalens web side.
Men vi er jo bare nødt til at se det live , eller sætte boxen til at optage tennis da det er hvad yousee tror der kommer.
Kommer der nogensinde mulighed for manuel optagelse? Der er ofte fejl i EPG. Det ville være godt at man kunne editere og flytte rundt i de optagne udsendelser.
Der er 3 tunere i boxen men hvis man optager 2 programmer på samme kanal efter hinanden så stopper den første optagelse når den anden starter selv om der er sat 5 ellet 10 minutters extra tid på, det tyder på at optagelse 2 anvender samme tuner og ikke vælger tuner 2 eller 3 som der ikke optages eller vises noget på.
Findes der en manual/brugsanvisning på youSee hjemmeside?
Omdømme 7
Badge +6
Tror ikke en skid på tider på kanaler der sender sport da de kan ændres hele tiden af diverse årsager. Ser i øvrigt aldrig på dem.
Mange udsendelser er blevet ødelagt på DR og TV2 på grund af det.
Omdømme 5
Badge +1
mine humax skriver der er 8 tunere, dog kan jeg kun sætte 3 eller 4 samtidige optagelser over samtidigt.

Og nej der kommer nok aldrig samme funktion som andre boxe har med manuel optage indstilling. Som jeg også nogle gange kunne bruge.
Omdømme 1
Lad mig lige følge op. Da jeg kontaktede yousee imorges pga. problemet, nævnte yousee at der idag eller imorgen ville komme en opdatering til yousee boksen, der vil hjælpe på problemer i tv guide.

Jeg vil kun henvende mig til yousee for hvilket som helst problem jeg som bruger har med boksen, så må yousee tage kontakt til programleverandørene til tv guiden.

Funktionaliteten i Yousee boksen er ene og alene Yousee's ansvar, så jeg vil KUN tage kontakt til Yousee. Ligeledes gav yousee ikke udtryk for at det ikke var deres problem. Så "keep it simpel" problemet er yousee's
Omdømme 3
Badge
Ja, selvfølgelig er problemet YouSee's. Hvis man - af den ene eller anden grund - ikke kan stole på EPG/programguide, så må de sørge for at man kan planlægge optagelse manuelt. Sværere er det ikke...
Omdømme 5
Badge +1
Tja nu kan vi jo konstatere at yousee tager igen fejl om hvad der sendes !
Der vises formel 1 på tv3 sport 1 lige nu, men der står tennis i deres program guide.

TAG JER NU SAMMEN YOUSEE !!!!
Omdømme 7
Badge +3
Hvordan kan det gå til at TV3 Sport 1 i programguiden i "YouSee Tv Film" ikke viser det samme i browser på PC og i app på iPAD?

Kl. 5:05 den 06-10-1917 i arkivet står der "Tennis, Japan Open" i guiden på PC, men på iPad står der "Japans Grand Prix" træning 2 (d.v.s. Formel 1). Afspiller man det arkiverede vises Formel 1 både på PC og iPad. På iPad vises guiden således rigtigt, på PC forkert. Da jeg ikke har den nye Humax TV-boks kan jeg ikke se hvad der står på den. På YouSee Plus boksen vises TV3 Sport 1 slet ikke i arkivet.

Midlertidige internetfiler er slettet for at udelukke at det er en gammel forældet side, der vises.

Dette skrives kl. 18:15, så guiden har været forkert hele dagen selv om det rigtige program har været kendt.

Nogen gange står der at oplysninger mangler. Så kan man jo slet ikke optage noget hvis man ikke manuelt kan angive start- og sluttid samt kanal. Det gælder bl.a. Folketingskanalen. Der er også brug for manuel angivelse af start og slut hvis man ikke vil optage hele udsendelsen, f.eks. hvis man ikke vil optage en ofte meget lang optakt til en sportsbegivenhed.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)