Svar

Ud med tvangspakkerne - Vågn op Yousee - Vi lever i et frit samfund

citat Politiken 27 aug 15

Hjort kan se 980 tv-kanaler: DR kan ikke holde ham vågen

DR er for dominerende og laver kedelig underholdning, mener finansministeren.

Ja - for at holde den gamle tante kustigt i live og for at føde et mutinationalt milliardær selskab i skikkelse af Viasat TV3 , skal vi tvinges til en GRUNDPAKKE.

Og ikke nok med det, så lancerer Yousee blatant  et nyt koncept med "frit" pakkevalg, der nærmest nedladende udtrykker vi er totalt i.dioter og skal købe den samme hest igen (og farver box-menuer grønne).

Og engang imellem, så burde ledelser skiftes helt ud, ligesom i SKAT med den nuværende milliard skandale.

Fjern så det pakkelort - INDEN KONKURRENCESTYRELSEN GØR DET - FOR DE HAR DET I KIKKERTEN.

DET VILLE KLÆDE YOUSEE.

icon

Bedste svar af gearlos 29 august 2015, 04:19

"Jeg fatter ikke du gider!"

Hvis jeg er utilfreds med en forordning fordi det strider mod nogle principper som helt klart går imod hvad man må sige er frihed og demokratisk, så er det min ret til at proklamere dette og søge ligeværdige...

Der er for længe siden udmeldt fra konkurrencestyrelse o.a. at "pakkesystemet" er på vej ud og ikke har nogen fremtid..

Hvis jeg tager fejl, er det i orden at nogen gør opmærksom på det, men jeg f... ikke interesseret i at høre s.hit om at jeg skal ændre holdning eller indstilling, hvilket du temmeligt klart udtrykker.

Og så er jeg ikke interesseret i at høre på TROLL KOMMENTARER fra klovnehoveder der åbenbart ikke har andet at lave en at surfe rundt og spamme folks tråde til.. Kommentarer med så kan man bare afstå, tage kolde bade og andet... og udlægninger som ej heller er faktuelt dokumenteret.

HVIS DU ER UTILFREDS MED MIT INDLÆG, SÅ HOLD DIG VÆK JOERN (AFSTÅ: SOM DU SELV SÅ TIT UDTRYKKER).

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
YouSee SKAL sende DRs kanaler da de er must carry.

.

"Must carry" betyder at de SKAL KUNNE levere kanalen, men - IKKE - at man så også ER TVUNGET til aftage denne i et abonnement.

Det er noget fra forrige århundrede, hvor kanalerne var analoge og antenneforeninger  m.m. ikke kunne adskille kanalerne og derfor giver det ingen mening at påtvinge folk "pakker".

Det er ganske enkelt overformynderi - især hvad h... Viasat laver i grundpakken, har ikke noget med must curry, men nærmest bondefangeri.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

gearlos skrev:
.

"Must carry" betyder at de SKAL KUNNE levere kanalen, men - IKKE - at man så også ER TVUNGET til aftage denne i et abonnement.

Det er noget fra forrige århundrede, hvor kanalerne var analoge og antenneforeninger  m.m. ikke kunne adskille kanalerne og derfor giver det ingen mening at påtvinge folk "pakker".

Det er ganske enkelt overformynderi - især hvad h... Viasat laver i grundpakken, har ikke noget med must curry, men nærmest bondefangeri.

De betyder, at de SKAL levere kanalen. Er man ikke tilfreds med kanalen, er da nemt at komme omkring ved. Lad være med at se den. Det er jo ikke DR-kanalerne, der belaster prisen for Grundpakken.

Nå det er det ikke. DR tager sig sikkert godt betalt - det er de jo kendt for. Og viasat med deres fobold serier tager også godt betalt.

Især Viasat udtynder begrebet "must curry" til at være meningsløst.

De har ikke s.kid at gøre i grundpakken, men har alligevel fået møvet sig ind fordi de er et multinationalt selskab der har magt til at presse en udemokratisk løsning ned over forbrugere.

Det er derfor at Yousee smider det i en PAKKE, fordi det er den eneste måde de kan tvinge os til at aftage den.

Det er noget forældet fra den analoge tid, hvor man ikke kunne adskille kanalerne digiitalt.

Men at det stadig kan lade sig gøre, er fordi nogen brugere er illoyale overfor fællesskabet og modsiger enhver form for oprør....

Omdømme 3

Badge +3

gearlos skrev:
Nå det er det ikke. DR tager sig sikkert godt betalt - det er de jo kendt for. Og viasat med deres fobold serier tager også godt betalt.

Især Viasat udtynder begrebet "must curry" til at være meningsløst.

De har ikke s.kid at gøre i grundpakken, men har alligevel fået møvet sig ind fordi de er et multinationalt selskab der har magt til at presse en udemokratisk løsning ned over forbrugere.

Det er derfor at Yousee smider det i en PAKKE, fordi det er den eneste måde de kan tvinge os til at aftage den.

Det er noget forældet fra den analoge tid, hvor man ikke kunne adskille kanalerne digiitalt.

Men at det stadig kan lade sig gøre, er fordi nogen brugere er illoyale overfor fællesskabet og modsiger enhver form for oprør....

Jeg fatter ikke du gider. YouSee skal levere DR. De koster ikke noget i abonnement hos YouSee, men alene via licensen. Den skal du til gengæld betale uanset om du får DR leveret af YouSee. Bare du har en PC med internetadgang, skal du betale licens. Om du ser DR kanalerne eller ej, er prisen den samme.

"Jeg fatter ikke du gider!"

Hvis jeg er utilfreds med en forordning fordi det strider mod nogle principper som helt klart går imod hvad man må sige er frihed og demokratisk, så er det min ret til at proklamere dette og søge ligeværdige...

Der er for længe siden udmeldt fra konkurrencestyrelse o.a. at "pakkesystemet" er på vej ud og ikke har nogen fremtid..

Hvis jeg tager fejl, er det i orden at nogen gør opmærksom på det, men jeg f... ikke interesseret i at høre s.hit om at jeg skal ændre holdning eller indstilling, hvilket du temmeligt klart udtrykker.

Og så er jeg ikke interesseret i at høre på TROLL KOMMENTARER fra klovnehoveder der åbenbart ikke har andet at lave en at surfe rundt og spamme folks tråde til.. Kommentarer med så kan man bare afstå, tage kolde bade og andet... og udlægninger som ej heller er faktuelt dokumenteret.

HVIS DU ER UTILFREDS MED MIT INDLÆG, SÅ HOLD DIG VÆK JOERN (AFSTÅ: SOM DU SELV SÅ TIT UDTRYKKER).

Hvis jeg må forsvare Joern lidt.

Han har aldrig bedt nogen om at tage kolde bade, det var en anden bruger som ikke forstod ordsproget "slå koldet vand i blodet"

Det med S/H tv var nok kun for at sige at youSee ikke laver om på den grønne brugerflade.

Jeg syntes at Joern og mange andre gør et stort arbejde i dette forum med at hjælpe andre som har et problem med enten teknik eller brug af youSee produkter generalt, og det håber jeg han/de bliver ved med.

Håber vi alle lige tager en puster, hav forsat en god weekend.

Tror ikke at du forstår at joerns kommentar om koldt vand i blodet bare gav mig lyst til at tage et koldt bad, ligesom ordet kanel stort set altid giver mig lyst kanelsnegle :)

Hvis Joern ser med her vil jeg stadig gerne vide om der med "dødsstødet" menes at kvitte Yousee eller bare at kvitte den nye brugerflade ? (og evt en løsning på hvordan det klares)

BACK ON TOPIC

Er nu ikke så træt af pakkerne, må se hvordan det bliver hvis/når det bliver ændret.

Super god dag til alle.

Omdømme 3

Badge +3

Edgar skrev:
Tror ikke at du forstår at joerns kommentar om koldt vand i blodet bare gav mig lyst til at tage et koldt bad, ligesom ordet kanel stort set altid giver mig lyst kanelsnegle :)

Hvis Joern ser med her vil jeg stadig gerne vide om der med "dødsstødet" menes at kvitte Yousee eller bare at kvitte den nye brugerflade ? (og evt en løsning på hvordan det klares)

BACK ON TOPIC

Er nu ikke så træt af pakkerne, må se hvordan det bliver hvis/når det bliver ændret.

Super god dag til alle.

Jeg mente bare, at vi alle skulle prøve det nye inden folk dødsdømte det. Ofte er vi meget hurtige til at bedømme noget meget hurtigt, men nogle gange skulle vi måske prøve at se tiden an. Efterfølgende kan man da sagtens komme med konstruktiv kretik.

Det er egentligt temmeligt  TROLL at lægge en kommentar om - at du gider - til en (undertegnede) der er imod pakkesystemet.

Der er ALTID nogle forum TROLL's der ikke har andet at lave; end at hænge ud i et forum og kommenterer alt og alle - og desværre også nedgøre og obstruere indlæg der ligger uden for hvad de opfatter som værende verdensordenen.

Pakkesystemet er på vej UD, det er udmeldt af konkurrencestyrelsen oa. politiske instanser. Så der er faktisk bare et spørsmål om relativt kort TID.

Citeret fra BOXER TV hjemmeside

Sådan fungerer BOXER FLEX

Med Boxer Flex kan du nu vælge én tv-kanal ad gangen, skifte ud efter behov - og kun betale for de tv-kanaler, du vælger. Helt enkelt og fleksibelt. På den måde får du præcis de tv-kanaler, du vil se - uden at skulle vælge en hel tv-pakke.

Du tegner et grundabonnement, derefter vælger du de Flex-kanaler, som du gerne vil se og betaler pr. kanal, og til sidst har du mulighed for at supplere med en eller flere af Boxers Tilvalgskanaler.

Udover de kanaler, som du selv vælger, får du Boxers tre nabolandskanaler.

Disse kanaler kan du altid se med Boxer-udstyr:
DR1, DR2, DR3, DR RAMASJANG, DRK, DR ULTRA.

------------------------------------------------------------------------------------

Jeg havde faktisk allerede hørt om BOXER TV langt før dette indlæg.

Ud fra hvad man så umiddelbart må forstå ud fra BOXER's hjemmeside - SÅ HAR de skrottet en tvangsgrundpakke OG henholdt sig til, at "Must curry" ikke betyder at man SKAL tage kanalerne MEN AT de SKAL KUNNE levere den...

Og ud fra dette, så synes jeg egentligt at det er temmeligt uartigt af velvidende superbrugere alligevel går ind og poster svar om at det modsatte gælder.

Hvad kalder man sådan en aktivitet : TROLLS, backstabbers, judas'er, kollaboratører.... ??

gearlos skrev:
Ud fra hvad man så umiddelbart må forstå ud fra BOXER's hjemmeside - SÅ HAR de skrottet en tvangsgrundpakke OG henholdt sig til, at "Must curry" ikke betyder at man SKAL tage kanalerne MEN AT de SKAL KUNNE levere den...

Must carry forpligtelserne gælder for kabel- og fællesantenneanlæg og har ingen relevans for Boxer.

dkscan skrev:

gearlos skrev:

Must carry forpligtelserne gælder for kabel- og fællesantenneanlæg og har ingen relevans for Boxer.

Det er dejligt at du er så velorienteret, at du kan fortælle andre hvad der gælder.

Jeg skiver dette fordi, at man må da ha sovet meget (eller ligefrem elske pakkerne), når der har været SÅ megen Avis omtale af udviklingen...

Men man kan måske også være en af de-der ulideligt selvglade formænd i beboerforeninger der har engang har prakket et dyrt netværk på lehjerne og så forsvarer berettigelsen med næb og klør - om så man skal lyve, hvilket desværre ikke er ualmindeligt... (og at de sidder til de falder ned af stolen).

Prøv Google og få syn for sagen...  herunder citeret fra Berlingske i 2013.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Slut med TV-antennetvang fra nytår

250.000 husstande kan fra årsskiftet melde sig ud af antenneforeningen og selv vælge TV-leverandør. Der er dog flere udfordringer.

Nytårsaften kan mange hundredtusinde danske hjem ikke blot skifte kalenderen ud med et nyt årstal. De kan også for første gang frit gå på TV-jagt og selv bestemme, hvilke programmer de ønsker at se.

Folketinget har netop ophævet den tvangstilslutning til fællesantenneanlæg, som står skrevet ind i utallige lokalplaner - et levn fra dengang, hvor mange antennenet var ejet af kommunerne, og hvor man derfor ville sikre sig mod en skov af grimme paraboler.

Har hæmmet konkurrencen

Fra 1. januar 2014 bliver omkring 250.000 husstande nu stillet frit, sådan som det har ligget i kortene i nogen tid. De kan dermed selv vælge, hvem de vil have deres TV-abonnement hos og dermed beslutte, hvilke kanaler de ønsker at se og betale for, hvis ellers favoritudbyderen faktisk kan levere noget i netop deres område.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tilføjelse:

Trods at der  nævnes frit medlemsskab, ligger der i kortene at anttenneforeningerne er ganske illegale, når boligforeningen pålægger lejere der ikke vil være "medlem" at betale for andre, da der må foreligge vedligeholdelsafgifter på fællesbudgettet.

Og så kan man spørge sig  selv, hvilke boligforeninger der med digitaliseringen af TV ikke er i stand til at udbyde frie kanaler, hvor det førhen var den tekniske adskillelse der var et tungt argument for at alle skulle have pakke.

så "pak" ryg og rejs TV tvang - jeg gider ikke betale for JArl'S løn og ulidelige jingle

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints nuber2 har modtaget fra andre medlemmer.

Hmm for mit vedkommende ligger det irriterende i, at jeg for at se dansk fodbold skal være med til at holde r.... oppe på skodkanaler som dem, viasat og sbs everer. 
Hvis de vil reklamefinansiere kanalerne, så skal de ikke samtidig forvente at jeg betaler for dem, Og hvis de vil bruge superligaen til at sælge platte serier, så har de hos mig opsøgt den forkerte kunde, 
Jeg har bland selv 10, og jeg har besvær med at finde kanaler, der er værd at støtte gennem betaling.

Problemet er for mig ikke kanalpakkerne. Det er kanalerne selv, fx. når de kidnapper sportsbegivenheder for at lokke betaling ud af mig. Jeg betaler gerne pengene for at se superliga live. Men ikke i sbs eller viasat regi som det ser ud i dag.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)