Tyske undertekster

Er der nogen som kan svare mig på hvorfor der er kommet disse grimme undertekster på ARD og ZDF som er skrevet med stor fed skrift og på kulsort baggrund og som stor så skarpt at det nærmest gør ondt i øjene.

Samtidig står teksten også for højt i billed og det er meget ofte at teksten ikke passer til billedet lige som i torsdags hvor underteksten først startet midt i filmen men med teksten fra starten af filmen! 

Iøvrigt så er der også en del oversættelsesfejl især ved tal og "dialekt". Da tysk er mit modersmål er jeg selvfølgelig ekstra sensibel hvad det angår.

Så hvorfor kan man ikke slå teksten fra??????

5 Kommentarer

Solskin skrev: 

Så hvorfor kan man ikke slå teksten fra??????

Deres kunder har efterspurgt løse tekster i årevis (alle kanaler). Om Yousee nogensinde kommer dertil...

Jeg har også skrevet til verdens.tv som er ansvarlig for underteksterne på de tyske kanaler men heller ikke der fik jeg noget svar og teksten er stadigvær urimeligt stort og grimmt.

Hvorfor melder you see ikke tilbage hvordan man ev. kunne løse dette problem?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej.

Emnet har været behandlet tidligere, men problemet er der stadig. Med de meget store undertekster med fed hvid skrift på sort baggrund, som nu optræder på ARD og ZDF er det faktisk blevet værre.

Flere kanaler har acceptable undertekster, d.v.s. meget mindre skrift og grå gennemsigtig baggrund, og på flere kanaler samt film og serier kan man faktisk (i hvert fald med en YouSee Plus-boks) slå underteksterne fra.

Problemet med oversætterfejl og manglende synkronisering kan forekomme på adskillige kanaler.

Se den tidligere tråd: http://forum.yousee.dk/t5/TV/Tyske-undertekster/td-p/110

Hej,

Jeg har også skrevet til verdens TV.dk som er ansvarlig for de tyske kanaler og fik et meget fyldestgørende svar. Problemet skulle lige i Tyskland ved at de har skiftet transmissionen af underteksterne fra Potsdam til Frankfurt. Angiveligt arbejdes der på sagen så lad os håbe at der snart sker noget.

Jeg synes bare det er for dårligt at man ikke får svar fra You See.

Solskin

.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Solskin skrev:
Hej,

Jeg har også skrevet til verdens TV.dk som er ansvarlig for de tyske kanaler og fik et meget fyldestgørende svar. Problemet skulle lige i Tyskland ved at de har skiftet transmissionen af underteksterne fra Potsdam til Frankfurt. Angiveligt arbejdes der på sagen så lad os håbe at der snart sker noget.

Jeg synes bare det er for dårligt at man ikke får svar fra You See.

Solskin

.

Du må ikke nødvendigvis forvente, at YouSee svarer i dette forum, da det er et bruger til bruger forum.

Du kan kontakte YouSee på 7070 4040 eller på Facebook.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)