Tyske undertekster

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints nuber2 har modtaget fra andre medlemmer.

Har I mulighed for at gøre det muligt at koble underteksterne på de tyske kanaler fra? På NRK virker det, men på de tyske kanaler virker det nærmest som om I benytter en undertekstteknologi fra før digitaliseringen.
Specielt når underteksterne er ude af sync eller fra et helt andet program er det direkte ødelæggende.

På forhånd tak 

ebbe

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej ebbe

Da vi modtager signalet direkte som det er fra kanaludbyders side og blot videredistribuerer til vores kunder, har vi desværre ikke mulighed for at gøre det muligt at slå underteksterne fra. 

/Kasper 

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints nuber2 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu skal jeg lige fostå dig ret: Er det jer, de tyske kanaler eller en 3. part, der lægger underteksterne på?

Teknisk set er der ingen problemer i at lade tekster være til at koble til eller fra, det handler vel bare om den måde, det er organiseret på.

Alternativt kunne man måske forestille sig, at det blev muligt at tilkøbe kanalerne uden undertekster.

Fx har flere af udsendelserne i jeres arkiv undertekster, der er forinkede. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej igen! :D

Det er tv-stationen/udbydere der lægger underteksterne på. 

På denne kanal får vi signalet med undertekster på selve billedet, hvor vi på andre får det ved siden af, altså så det er muligt at vælge dem fra/til.

Det ved man aldrig, men det kommer igen an på udbyderens udspilning :D

/Kasper 

Omdømme 1

i forbindelse med de tyske kanaler, hvem er udbyderen?

Altså når yousee ikke kan, hvem kan så?

Tak for svarene så langt. Undrer mig såre, at yousee ikke er store nok til at kunne forlange højere kvalitet af sine leverandører.

Omdømme 2

Badge
Hej nuber2

Det må så være NRK i dette tilfælde. 

Det var så lidt, men igen så er det noget kanalen selv bestemmer så vidt jeg er orienteret :D

/Kasper

Hvad så med DR1, for at tage et helt andet eksempel? Hvem brænder teksterne på her? Når de sender signalet ud i luften, så er det jo uden indebrændte tekster.
Omdømme 1

Har lige googlet lidt i emnet, det ser ud til at underteksterne kommer fra copydan-selskabet verdenstv.dk.

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem, leverer verdenstv.dk underteksterne i et særskilt pid, og det er så hos yousee undertekster og program sættes sammen. 

Jeg kan kun opfordre jer til at undersøge, hvordan I får skilt tingene ad, så vi selv kan vælge undertekster eller ej på alle relevante kanaler inkl. DR

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Det er ikke alle de tyske kanaler, hvor man ikke kan slå danske undertekster fra, i hvert fald hvis man har en YouSee Plus-boks og HD-kanaler. På NDR kan man godt slå teksterne fra på samme måde som på de svenske og den norske kanal. På ARD og ZDF kan man ikke slå teksterne fra, men måske kan det blive lidt mindre forstyrrende med en nødløsning, der består i at lægge tyske undertekster ovenpå de danske. Det kan man i visse programmer via tekstTV, på ARD er det side 150, på ZDF er det side 777. På svensk TV kan man i øvrigt kun slå eventuelle danske undertekster fra, hvis der er svenske undertekster sendes de som en del af TV-billedet, og kan ikke slås fra.

Men det bedste vil være at man på samtlige kanaler selv kan bestemme om man vil have undertekster.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)