Svar

TV2 kanal går delvist igennem alle andre kanaler virker

Badge
Hej

Jeg modtager via en Triax C-HD 207 CX - Conax - men har nu delvist sort skærm på TV2, der er sort skærm og så sporadisk lidt lyd fra kanalen, det er på Dyrup Sanderum Antenneforening med Yousee.

Jeg har prøvet at nulstille boksen til fabriksindstillinger og så starte indstillingerne helt forfra med ny kanalsøgning. Samme resultat - den finder alle kanaler undtagen at TV2 ikke går ordentlig igennem.

Jeg er ikke helt sikker på, hvornår det er opstået, men det er måske en uge siden.

Har I nogen forslag?

På forhånd tak

/Mads
icon

Bedste svar af John2019 12 marts 2019, 20:58

Problemet med nutiden tv, er at de ikke er max 22-23" som er det som er muligt pga 2 vinduer. Syndes nu mere at Yousee skulle priotere TV2 frem for mindre vigtige kanaler. Det er jo ikke første gang at en kanelomlægning giver problemer med Tv2. Jeg er ikke med i en antenne forening.
Kan Humax boksen bruges med Tv'er fjernbetjening for pga plaseringen står boksen væk fra Tv'et, og derfor skal styringen sker via Tv'et.

Se original

48 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Er der problemer med kanal 5.? Den ligger på samme frekvens.
Badge
Hej Radiomanden Professor

Tak for svar - nej TV5 går fint igennem.
Omdømme 7
Badge +7
Er der problemer når der modtages på TVet.?
Omdømme 7
Badge +2
TV2 virker godt nok her, så det lige på Play at jeg kunne se den uden ellers at have adgang til TV2, som jeg forøvrigt aldrig ser, kun lige tester om det virker... Men som Radiomanden siger skulle den kanal kunne ses på TV'et? Min TV2 ligger så højt oppe i kanalerne jeg aldrig når derop ;)
Kan du bekræfte, at kanal 5 deler frekvens med tv 2?
Omdømme 7
Badge +7
Det gør den i følge TV boksen.
Mads er koblet på en antenneforening, der mener det seriøst, så der kan godt være forskel. :)
Omdømme 7
Badge +7
Er også på Antenneforening, der bruges de samme frekvenser som You See, der pilles ikke ved noget, det viderformidles som det modtages.
Derfor kan der godt være forskel. De har ret meget udstyr. Det er heldigvis nemt at få opklaret, når vi har fået Mads til at kigge efter.
Badge
Tak for de mange bud og spørgsmål.

Kanal 5 er såvidt jeg kan se på kanal 30 546 mhz og TV2 er såvidt jeg kan se på kanal 29 538 mhz?
Omdømme 7
Badge +7
Det er så på andre frekvenser end You See selv anvender.
Badge
Kan det være et for dårligt antennesignal?
Omdømme 7
Badge +7
Du må lige prøve at finde en anden kanal som er på samme frekvens, for at se hvordan den er.
Badge
Der ser ud til at DR1 ligger på samme kanal og samme mhz som TV2 - kanal 29 538 mhz.
Badge
DSA Info - en Dyrup Sanderum informationskanal er også på kanal 29 538 mhz - og den går faktisk også dårligt igennem. DR1 går fint igennem.
Omdømme 7
Badge +7
Hvordan er kanalen hos andre der er på foreningen.?
Badge
Jeg har skrevet til DSA, og de bad mig om at lave en ny kanalsøgning, så jeg gætter på, at der ikke er andre med samme problem.
Badge
Jeg har ca. 2 meter fra væggen til min boks - (Triax C-HD 207 CX - Conax), jeg tænker, at jeg vil prøve at købe et bedre kabel.

Jeg har kig på det her: https://www.av-connection.dk/?PGr=7800

eller måske den her -

https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/kabler-og-adaptere-til-tv-billede/14588/hama-antennekabel-120-db-hvid-3m

Kan I anbefale noget ?

På forhånd tak for hjælpen
Omdømme 7
Badge +7
Hej madsgormlarsen

Vi anbefaler kabler med YouSee Ready markeringen for at sikre optimal kvalitet på kablet :) Dermed ikke sagt, at der ikke kan være andre kabler uden YouSee Ready mærket som er ligeså gode. Det er blot kabler vi har testet og sagt god for... Så lige du manglede svar :)
Omdømme 7
Badge +6
Triax KOKA 500 kan sagtens anvendes, det er det kabel som vi har trukket her i huset hvorfra at signalet kommer ind i huset op til 1ste salen, 20 meter kabel.
Igennem det har jeg både signal fra YouSee og fra parabolen uden nogen former for problemer og der anvendes ikke en antenneforstærker.
Det kabel blot monteret med F-stik, er også købt hos AV Connection.

Triax KOKA 500 har også tidl. blevet deklareret som et YouSee Ready kabel, en certificering som i udstedte hos YouSee den 15 Juni 2017.
Nu er jeg ikke enig I at det er et kabel problem. Jeg har same problem, og problemet er opstået efter at YOUSEE igen omlægger kanalerne og syndes at vi skal have Xee på Kanel 4. Alle kanaler er indlæst men TV2 er som den eneste sort og uden lyd.
Jeg har Yousee ready kabler, og har haft det I mange år.
Så yousee kom med en bedre løsning.
Det er heller ikke muligt at få en anden boks, da Tv'en kun har scart kabel.
Badge
John2019 skrev:

Nu er jeg ikke enig I at det er et kabel problem. Jeg har same problem, og problemet er opstået efter at YOUSEE igen omlægger kanalerne og syndes at vi skal have Xee på Kanel 4. Alle kanaler er indlæst men TV2 er som den eneste sort og uden lyd.
Jeg har Yousee ready kabler, og har haft det I mange år.
Så yousee kom med en bedre løsning.

Hej John - har du også Triax boksen og har du opdateret den til V252?

https://www.triax.dk/produkter/kabel-tv-catv/kabel-set-top-bokse/triax-c-hd207cx-dvb-c-receiver-conax-pvr

Og er du på Dyrup antenneforening eller noget andet?
Omdømme 7
Badge +7
John2019 skrev:

Jo det er muligt, Humax 2000 har også Scart. Mon dog ikke at det også skulle overvejes at anskaffe et tidssvarende TV.?
Badge
Radiomanden skrev:

John2019 skrev:

Jo det er muligt, Humax 2000 har også Scart. Mon dog ikke at det også skulle overvejes at anskaffe et tidssvarende TV.?

Problemet med nutiden tv, er at de ikke er max 22-23" som er det som er muligt pga 2 vinduer. Syndes nu mere at Yousee skulle priotere TV2 frem for mindre vigtige kanaler. Det er jo ikke første gang at en kanelomlægning giver problemer med Tv2. Jeg er ikke med i en antenne forening.
Kan Humax boksen bruges med Tv'er fjernbetjening for pga plaseringen står boksen væk fra Tv'et, og derfor skal styringen sker via Tv'et.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)