Spørgsmål

TV/Smart-TV i flere rum

Hej,
Jeg har i mange år haft YouSee kabel-tv/mellempakke og 3 Bredbånd. Nu har jeg også flyttet bredbånd til YouSee og fået den lille "nye" boks. Jeg har i sidste weekend købt et nyt Smart-Tv til stuen og nu kan jeg kun få det til at virke via boksen. TV'et finder ingen kanaler ved direkte antenne forbindelse.
Jeg kan heller ikke bruge det forrige Smart-TV som jeg havde i stuen i andre rum. Men i køkken og soveværelse kan jeg bruge tudsegamle TV'er og se alle mellempakke kanalerne???
Nu har jeg lige prøvet at sætte et Smart-TV til antennestikket i køkkenet (som jo virker), og der kan ikke findes nogen kanaler???
Er det nogle indstillinger jeg skal ændre i mine Smart-TV'er? Jeg forstår det simpelthen ikke.
Disse fejl sker jo altid i weekender og på helligdage, så jeg håber virkelig at nogen her kan hjælpe :)
Takker på forhånd.

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +2
Hej, nu er det Pinse og feks Radiomanden har ikke svaret dig endnu, jeg vil prøve at hjælpe,
du skal huske at i indstillinger søge efter Kabel tv kanaler og at det er Yousee kanaler, men jeg kan ikke huske om det er nødvendigt med andre indstillinger for at finde kanalerne...
Omdømme 7
Badge +6
Hvilken pakke er det.? Fast Mellempakke.?
Når du på et TV har Humax boksen, så er det ikke nødvendigt at have kanalerne inde på TVet, det klarer boksen.
Hvis det er den faste Mellempakke, så skulle der ikke være problemer med at få kanaler ind på de øvrige TVer.
De skal søges på Kabel TV, og der skal bruges følgende parametre.

Netværks-id 100
Frekvens 450000 kHz
Symbolrate 6875
Modulation 64
Hej med jer,
Tak for at forsøge at hjælpe mig. Desværre er jeg ikke blevet klogere...
Jeg ved ikke om vores boks er en Humax, der står bare YouSee på den. Jeg ved heller ikke hvad Coax er?
Vi har fast mellempakke, hvis du med det mener om vi har Bland Selv eller ej. Men jeg ved ikke om det er korrekt forstået? Jeg troede kun der var en type mellempakke?

I går aftes efter jeg skrev indlægget, prøvede vi at sætte vores Smart-TV til i køkkenet, hvor det heller ikke virkede. Det værste er, at kanalerne forsvandt fra det lille gamle TV, som hænger fast på væggen 😫 Og det forstår jeg simpelthen ikke. Det virkede, indtil vi tog antennestikket ud! Derfor tænker jeg at det er YouSee som har ændret i et eller andet i antennestikkene i de forskellige rum?
Så nu virker kun to ud af fire TV!

På det ene Smart-TV (hvor der ikke findes kanaler) kan jeg ikke finde indstillingerne for Netværks-ID, frekvens osv.... Åh, jeg føler mig virkelig dum 😪
Omdømme 7
Badge +2
Hej, du behøver ikke føle dig dum, måske virker det slet ikke at søge efter kanaler på alle Smart TV... Jeg har selv lige købt et nyt TV, men har lige fundet ud af, at på den virker det måske slet ikke at søge efter kanaler!? Hvad er det for et nyt TV mærke du lige har købt?

Coax betyder bare du har kabel TV og får det (signalet) fra Yousee antenne kabelet.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg har tænkt lidt, om at fordi jeg har Bland Selv, virker det ikke at søge efter kanaler? da jeg ikke kan se det uden en Boks alligevel?
Omdømme 7
Badge +6
Jeg går ud fra at manualerne til de enkelte TVer haves, det vil fremgå der hvordan der søges kanaler, så start der.
Ligeledes findes der en Guide her til en række fabrikater. https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/indlaes-tv-kanaler
Haves der fast Mellempakke, så skal alle kanaler findes, haves der extra/bland selv, så vil der findes Grundpakken, og for så vidt også de øvrige kanaler, men de vil så være krypterede, og kræver TV boks eller kort og kortlæser for at kunne ses.
Net ID frie kanaler 100, er det bland selv/extra skal der bruges ID 111.
Tak begge to. Problemet er omsider løst. Jeg har stadig ikke helt forstået, hvorfor netværks-id etc. har nulstillet/ændret sig, men det havde det altså.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)