Svar

Tv Pixselerer

Onsdag før Påske.

Klokken er 8.30.  Pludselig skaber tv'et sig helt balstyrrig. 

Lyden hakker, og Pixseleringen i billedet går helt grasat. 

Jeg løfter knoglen, Ringer til Yousee. Knajten er sød. Beklager. Spørger om nu antennekablet sidder rigtigt i?  Om instalationen er af gammelt kaliber? Om det er på alle kanaler? om jeg har hentet alle kanaler ind?  Han Forsætter med et "Nej, så må din linie hellere fejlmeldes, men husk at du hæfter for et teknikkerbesøg, hvis fejlen er hos dig."

Jeg synker et par gange og tænker på den tudse, der lige pludselig kan forsvinde op i skyerne og siger elskværdigt at " Tak - jeg ser llige tiden an. Måske går det i sig selv igen." 

Kl. 16 Er billedet det samme. Fuldstændig umiligt at se noget som helst. "Hmm - Sku jeg melde fejl?"   Får en lys ide.-   Spurter ind til naboen som siger: " Nå her har den været gal hele dagen."

Aha - mig tilbage, løfter knoglen og får fat i  ******ren fra Yousee. hyggelig fyr som gentager remsen, indtil jeg gør opmærksom på at min naboooplever samme fejl.   ******ren slutter af med at sige "jeg fejlmelder din linie"   

"Fint siger jeg lettet" og så er det at jeg sidder en onsdag før påske, men fem helligdage foran, og hører en stemme i røret, der siger: "Der kommer en teknikker inden for 2 hverdage!!! "  

Jeg har aldrig helt forstået betydningen at det ord der bliver brugt meget i Jylland, men det gør jeg nu. :@

Det er sgu godt nok TRALS når "kludderet" sker en onsdag før påske.  

Mon der er andre i Holbæk Østby, der oplever fejl?

Eller måske andre steder ?

icon

Bedste svar af majah 7 april 2015, 21:49

Så blev det efter påske og som skrevet forsvandt mine problemer Skærtorsdag, og har ikke været der siden.

Altså ventede jeg på et ring fra teknikkeren. 

10.25 ringer telefonen og jeg er på vej til arbejde. Kan ikke nå at tage den men ringer tilbage 1 minut efter. Det er ikke teknikkeren men jeg er blevet stillet om til drift info afdelingen (tror jeg det hedder)  Jeg forklarer at jeg godt vil snakke med den teknikker der lige har forsøgt at ringe til mig, og medarbejderen lover at lægge en besked til ham.  

Fint fint - så langt så godt.

Kl. 10.59 modtager jeg en sms, med ordene: 

der er ikke konst fejl på udv install der kan have været en overordnet fejl som nu er væk.

venlig hilsen .... ........  fra yousee.

woott!!! 

Løfter knoglen igen og er ikke særlig imødekommenden: "Jamen for pokker - Jeg skulle jo snakke med den teknikker, og fortælle at vore naboer og jeg før har oplevet periodiske fejl og engang imellem manglende sinal, og at jeg har mistanke til den box der er på vejen, Nu har jeg så bare fået en sms, jeg ikke kan svare på.???"  

Medarbejderen beklager, og forsøger at få fat i den teknikker, men det lykkes ikke, så han lægger en sms til teknikkeren om jeg jeg godt vil tale med ham. 

kl. 11 mens jeg har snakket med medarbejderen, er der kommet en sms med ordlyden:

"Efter aftale med dig lukker vi fejlmeldingen med ref. nr. xxxxxxx. Du er velkommen til at kontakte os en anden gangpå tlf 70704040. Venlig hilsen Yousee."

WOOOTTTT!

Det var aligevel pokkers.!!!  

Nå, jeg venter til 12.08 og ringer igen. Jeg skifter taktik og beklager mit udbrud sidst jeg ringede ind, men siger også at jeg forventer at snakke med den teknikker og at sagen absolut ikke er lukket.  "Jeg ved jo stadig ikke om jeg bliver bonnet for 1000 kr."

Kort tid efter Ringer teknikkeren. 

Han HAR set boksen mangler et beslag og han har snakket med to andre, kunder længere nedeaf vejen, som også har haft problemer onsdag og torsdag før påske.  Der havde været fire fejlmeldinger på vores vej , foruden de to naboer vi havde snakket med.  

Jamen det kunne jeg jo ikke vide. Da jeg ringede ind var jeg den eneste der havde meldt fejl. og mon ikke det ville være smartes at ringe til den første der melder fejl, end alle andre, der allerede ved at der er meldt fejl.  Jeg spør'g bare!!   

Nå men teknikeren  får at vide der har været periodiske fejl i en rum tid og han har noteret at der mangler et dæksel og jeg bliver ikke bonnet for teknikkerbesøg.  :D

Kort tid efter modtager jeg den samme sms. 

"Efter aftale med dig lukker vi fejlmeldingen med ref. nr. xxxxxxx. Du er velkommen til at kontakte os en anden gangpå tlf 70704040. Venlig hilsen Yousee."

JEP - sagen afsluttet  men jeg skal nok holde øje med om det dæksel bliver sat på. :p :D 

Se original

6 Kommentarer

Hej Majah

Jeg har samme problem, og har haft det i nogle år, jeg får også en høj skarp lyd helt umotiveret, som går lige ind i sjælen.

Og det kan være på dr3, 3, tnt, kanal4 osv. det kan være når jeg afspiller en film, det kan være når jeg ser tv på boksen. Hvis det er kommet når jeg har afspillet noget jeg har optaget, har jeg prøvet at afspille det samme igen, men ikke fået lyden igen.

Jeg har fået den samme remse når jeg har ringet til Yousee, jeg har det rigtige kabel osv

Håber der er flere der ser denne tråd, og som har fået løst problemet, så vi ved hvad vi skal gøre.

Tak for din kommentar :D

Hmm - det må da være mega generende. 

Har du meldt fejl og fortalt det til en teknikker?  Og ikke kun til en fra kundeservice?

Hos mig er problemerne væk, men jeg har en mistanke om at den box der står på vejen og hvor vi får sinalet fra, ikke er samlet ordentlig og at der mangler et beslag. Af yousee-FB er jeg blevet anbefalet ikke at aflyse teknikkerbesøget og at fortælle om den beskadiget box.  Der har faktisk været små pixeleringer og manglenden sinal i perioder i den sidste tid, så mon ikke der er noget galt på vores vej?   Kondensvand eller lignende?

Jeg vender tilbage når jeg har snakket med en teknikker efter påske.

Hej igen

Ja det er nok en god ide at få en tekniker til at kigge på det.

Og ja jeg har fået den samme remse når jeg har ringet til Yousee, jeg har det rigtige kabel osv

Vi ville lige se tiden an, men det ender vel med at der skal komme en tekniker til at se på det, men svært når der er nogle probelmer der kommer defust, altså jeg ved ikke hvornår de er der, og så skal det nok være sådan, at der ikke sker noget når teknikeren er der.

Jeg er spændt på hvad din tekniker kommer frem til.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

netkvinden skrev:
Hej igen

Ja det er nok en god ide at få en tekniker til at kigge på det.

Og ja jeg har fået den samme remse når jeg har ringet til Yousee, jeg har det rigtige kabel osv

Vi ville lige se tiden an, men det ender vel med at der skal komme en tekniker til at se på det, men svært når der er nogle probelmer der kommer defust, altså jeg ved ikke hvornår de er der, og så skal det nok være sådan, at der ikke sker noget når teknikeren er der.

Jeg er spændt på hvad din tekniker kommer frem til.

Det er en rigtig god ide at gøre som Maja. Kontakt en eller flere naboer for at høre om de har samme problen. Er problemet alene hos dig i dit nærområde, er risikoen for, at du skal til lommerne efter et besøg af en tekniker betydeligt større.

Det var samme problem i Tilst ved Aarhus.

Det er samme remse der bliver læst op, trods det, at flere boliger i samme karet er ramt, så fejlmelder de en linie.

Lige siden sommerskift, har der været problemer med netværk og TV... Youbio er samme som altid.

Yousee ved gangske enkelt ikke, hvordan man laver streamings TV. Problemet er, at Yousee er de eneste udbydere i nogen områder, så man er gidsel i deres manglende professionelle levering af de eneste ydelser, som de lever af.

Til gengæld tager de sig godt betalt. Nu med en helt påske uden netværk er overforbrug på mobil netværket nu kommet som en regning. Helt utroligt dårlig koordinering af et simpelt produkt.

Glæder mig til at se, hvor store IPNORDIC kan blive. Ingen binding og 15 sec svartider - INGEN kø ved linien, hvor den venlige stemme til sidste siger, tast dit 9 cifret kundenummer ind... det går vi jo alle rundt og husker på, og med e-post, der ikke er tilgængelig når nettet er nede, så er det ikke lige ved hånden.

Så blev det efter påske og som skrevet forsvandt mine problemer Skærtorsdag, og har ikke været der siden.

Altså ventede jeg på et ring fra teknikkeren. 

10.25 ringer telefonen og jeg er på vej til arbejde. Kan ikke nå at tage den men ringer tilbage 1 minut efter. Det er ikke teknikkeren men jeg er blevet stillet om til drift info afdelingen (tror jeg det hedder)  Jeg forklarer at jeg godt vil snakke med den teknikker der lige har forsøgt at ringe til mig, og medarbejderen lover at lægge en besked til ham.  

Fint fint - så langt så godt.

Kl. 10.59 modtager jeg en sms, med ordene: 

der er ikke konst fejl på udv install der kan have været en overordnet fejl som nu er væk.

venlig hilsen .... ........  fra yousee.

woott!!! 

Løfter knoglen igen og er ikke særlig imødekommenden: "Jamen for pokker - Jeg skulle jo snakke med den teknikker, og fortælle at vore naboer og jeg før har oplevet periodiske fejl og engang imellem manglende sinal, og at jeg har mistanke til den box der er på vejen, Nu har jeg så bare fået en sms, jeg ikke kan svare på.???"  

Medarbejderen beklager, og forsøger at få fat i den teknikker, men det lykkes ikke, så han lægger en sms til teknikkeren om jeg jeg godt vil tale med ham. 

kl. 11 mens jeg har snakket med medarbejderen, er der kommet en sms med ordlyden:

WOOOTTTT!

Det var aligevel pokkers.!!!  

Nå, jeg venter til 12.08 og ringer igen. Jeg skifter taktik og beklager mit udbrud sidst jeg ringede ind, men siger også at jeg forventer at snakke med den teknikker og at sagen absolut ikke er lukket.  "Jeg ved jo stadig ikke om jeg bliver bonnet for 1000 kr."

Kort tid efter Ringer teknikkeren. 

Han HAR set boksen mangler et beslag og han har snakket med to andre, kunder længere nedeaf vejen, som også har haft problemer onsdag og torsdag før påske.  Der havde været fire fejlmeldinger på vores vej , foruden de to naboer vi havde snakket med.  

Jamen det kunne jeg jo ikke vide. Da jeg ringede ind var jeg den eneste der havde meldt fejl. og mon ikke det ville være smartes at ringe til den første der melder fejl, end alle andre, der allerede ved at der er meldt fejl.  Jeg spør'g bare!!   

Nå men teknikeren  får at vide der har været periodiske fejl i en rum tid og han har noteret at der mangler et dæksel og jeg bliver ikke bonnet for teknikkerbesøg.  :D

Kort tid efter modtager jeg den samme sms. 

JEP - sagen afsluttet  men jeg skal nok holde øje med om det dæksel bliver sat på. :p :D 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)