TV på Xbox One via USB TV Tuner

Hej,

Jeg har en Xbox One og købte for nyligt en officel USB TV Tuner til den.

Desværre virker det ikke særlig godt. Mangler flere af kanalerne fra YouSee Fuldpakken blandt andet Kanal 5 og DR1.

Bruger samme antene kabel som jeg bruger til mit TV, hvor jeg kan modtage alle kanaler, så signalet skulle være fint.

Er der andre som har prøvet at tage YouSee via TV Tuner til Xbox One og har haft en bedre oplevelse end mig?
Skal jeg evt. sætte noget anderledes op for at få det til at virke?

19 Kommentarer

Ja jeg har samme problem - mangler DR 1 og DR 2. Har ikke fundet en løsning
Har du prøvet efter den senere opdatering som kom fra Microsoft i går (12/11)?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

JesSondergaard skrev:
Har du prøvet efter den senere opdatering som kom fra Microsoft i går (12/11)?

Hjalp opdateringen på dine problemer?

Nej, jeg prøvede netop i går at søge efter kanaler igen. Den finder 186, men der er ikke Dr 1 og 2 (og måske også flere af de basale kanaler). DR K er der dog. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Indrømmet jeg har intet kendskab til Xbox og USB TV tuner dertil. Jeg vover dog at spørge om I bruger netværks ID 100?

Jeg har også prøvet efter den seneste opdatering af Xbox'en, men desværre uden held.

Og det er ikke muligt manuelt at indtaste netværks nummer. Man kan kun vælge udbyder, og der vælger jeg YouSee.

Er dette mon noget som YouSee kan hjælpe med, eller skal man tage fat i Microsoft?

Konfigurer den digitale TV-tuner til Xbox One

Trin 1: Tilslut tuneren til TV-signalkilden og Xbox One-konsollen ved hjælp af en af de konfigurationer, der er vist nedenfor:

Trin 2: Konfigurer OneGuide og TV-indstillingerne. Når du tilslutter tuneren, burde konsollen automatisk registrere den. Derefter skal du konfigurere tuneren. Når du bliver bedt om at konfigurere, skal du trykke på Guide-knappen for at starte konfigurationsprocessen. Hvis du ikke udfører konfigurationen, når du bliver bedt om det, kan du gøre det senere ved at vælge TV-opsætning under dine Xbox One-indstillinger:

1. Gå til startskærmen.
  2. Tryk på Menu-knappen på controlleren.

1. Vælg Indstillinger. Bemærk! Du kan sige "Xbox, gå til indstillinger" fra en hvilken som helst skærm, men du skal bruge en controller til at navigere, når du er på skærmen Indstillinger.
  2. Vælg TV og OneGuide.
  3. Følg instruktionerne for OneGuide for at fuldføre TV-opsætningen. Du kan få mere hjælp i Konfigurer live TV med din Xbox One.
Læs mere her Problemløsning Digital TV-tuner til Xbox One Xbox SupportDigital TV-tuner til Xbox One 
Fandt i andre nogensinde en løsning på dette problem ?
Har lige modtaget tuneren og mangler også DR1 og søger lige nu nettet igennem for løsninger og ender i denne tråd.

Nej jeg har desværre stadig problemet. Så er også meget interesseret i en løsning.

Nej desværre ligger den stadig i skuffen. Det virker ikke
Jeg har præcis samme problem. Kan tage samtlige kanaler pånær DR1 og DR2. Har haft en microsoft medarbejder til at hjælpe og han siger at problemet er hos yousee, ikke xbox'en. Men at yousee på en sindrig måde har låst kanalerne.
Det virker nu! Efter Yousee har lagt kanalerne om, så kan jeg finde alle kanaler :-) Husk at rydde OneGuide oversigten...
Er der andre der også har fået det til at virke?... Skal man ikke bruge YouSee kortet?

Nej... Der er ikke kortlæser i tuneren.
Kan man se alle de yousee kanaler, man har købt, med Xbox tuneren? Så jeg slet ikke behøver en kæmpestor dyr tv boks?

Nu kender jeg ikke dit setup, men Xbox tuneren gør bare at du kan se tv på din xbox. I øvrigt med en glimrende guide funktion. Du kan se de kanaler du nu har i din pakke.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Alle kanaler i G, M og Fuldpakke, men ikke som også tidligere skrevet bland selv eller extra kanaler.

Jeg har lige prøvet at ryde OneGuide og indlæse alle kanaler igen, men mangler stadig nogle. f.eks. TV2 og DR1 og DR2.
Men er lidt usikker på om YouSee har fået oplagt alle kanaler i mit område, så må lige prøve igen næste uge.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Omlægningen er færdig for længe siden. TV2 ligger på samme frekvens som Kanal 5 og TV 3, DR 1 og 2 ligger på samme frekvens som SVT2 og ARD

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)