Svar

TV og Surround forstærker lukker ned

Hej,

Jeg har fået et meget underligt problem.

Min konfiguration er følgende:
Sony TV KDL-65W955B
Surround forstærker NAD 758
‘Yousee boks Humax YSR-2000
Apple TV (den nye)
Panasonic DVD DMP-BD77
B&W Højtalere CM serien

‘Yousee boksen, Apple TV og DVD afspiller er alle tilsluttet NAD via HDMI, så der kun er et HDMI kabel til Tv’et

Hvis vi f.eks. har set Netflix nogle timer og bagefter ser en optaget udsendelse via ‘Yousee boksen lukker TV og NAD ned efter ca. 10 – 15 minutter, og kan startes igen med det samme. ‘Yousee boksen lukker ikke ned.
Tv’et er sat til aldrig at gå i hvile. Jeg har også forsøgt at ændre ARC, power on og off og hvad der ellers kan sættes af intelligent kommunikation mellem Tv’et og surround forstærkeren. Min fornemmelse er det er sket efter den sidste software opdatering, da problemet først er opstået fornylig. Andre der har dette problem

Mvh
Jens
icon

Bedste svar af jencla58 22 december 2016, 08:42

Ja jeg har fundet årsagen. Det er den nyeste Apple TV generation, der er årsag til problemet. Idet øjeblik Apple TV går på vågeblus (I mit tilfælde efter 15 minutter) sender Apple TV og information om at lukke TV. Hvis jeg med det samme sætter Apple Tv boksen på vågeblus slukker TV'et også med det samme. Så desværre rent umiddeltbart kender jeg årsagen, men nok desværre ingen løsning. Se linket fra Computer World.
http://www.computerworld.dk/art/235425/proevekoert-tre-vigtige-nyheder-i-det-nye-apple-tv-det-kaprer-dit-fjernsyn
Tak for din opfølgning.
Mvh
Jens

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej jencla58

Jeg kan se at der ikke er kommet liv i denne tråd endnu.

Fik du det her løst? :)

Jeg synes ikke jeg kan finde lignende problemstillinger i forummet, så hvis du er blevet klogere på problemet så må du endelig vende tilbage :)

Et forslag kunne være at prøve at kontakte nogle af producenter, om de har hørt om lignende tilfælde med f.eks. andet udstyr.

Udover det, så håber jeg at der er en anden bruger der byde lidt ind :)

Vh.
Ja jeg har fundet årsagen. Det er den nyeste Apple TV generation, der er årsag til problemet. Idet øjeblik Apple TV går på vågeblus (I mit tilfælde efter 15 minutter) sender Apple TV og information om at lukke TV. Hvis jeg med det samme sætter Apple Tv boksen på vågeblus slukker TV'et også med det samme. Så desværre rent umiddeltbart kender jeg årsagen, men nok desværre ingen løsning. Se linket fra Computer World.
http://www.computerworld.dk/art/235425/proevekoert-tre-vigtige-nyheder-i-det-nye-apple-tv-det-kaprer-dit-fjernsyn
Tak for din opfølgning.
Mvh
Jens
Omdømme 5
Badge +7
Hej igen

Tak fordi du ville melde tilbage :)

Jeg har markeret din tilbagevendende besked som "Bedste svar", så det er nemt at se hvad årsagen var, omend der ikke er en decideret løsning endnu. Hvis den kommer, så kan vi jo blot ændre denne til bedste svar.

Vh.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P