Svar

Tv kan ikke finde en del kanaler - virker på et andet

Jeg har været ved at indstille YouSee kanaler på mine tv i huset. Jeg har et problem med, at en enkelt "gruppe" af kanaler har meget dårligt signal (http://forum.yousee.dk/t5/TV/Kan-ikke-se-DR1-og-2-enkelte-andre-kanaler/m-p/6244), men jeg tror ikke, det har noget med et andet problem at gøre...

På mit ene tv har jeg fundet alle kanaler i grundpakken, mine bland selv kanaler, et hav af andre kanaler + nogle radiokanaler. Jeg gætter på, alle kanaler er fundet på dette tv. Der er så, som nævnt ovenfor, enkelte, der har svagt signal, men tv'et har dog fundet dem.

På mit andet tv, et Prosonic PS19D101, mangler der rigtig mange kanaler, som tv'et slet ikke finder. Når jeg bladrer listen igennem efter en søgning, er de der slet ikke, og flere kanalpladser er tomme, f.eks. findes der ikke noget på plads 1 og 2. Jeg kan ikke se et mønster i de kanaler, der mangler. F.eks. har jeg ni af mine ti bland selv kanaler men mangler TV3+. Fra grundpakken mangler DR1, TV2 Østjylland og Midt/Vest, DR Ramasjang, Kanal Østjylland, Folketinget, NRK1, SVT2, ARD, ZDF og NDR. Alle kanaler er at finde på det første tv, men altså ikke på mit Prosonic. Der er masser af andre kanaler, tv'et heller ikke finder, men dem har jeg ikke abonnement på, så dem har jeg ikke fundet frem til, men jeg kan bl.a. se, alle radiokanaler også mangler.

Jeg har selv en teori om, tv'et ikke får søgt alle frekvenser igennem, men jeg har forsøgt alle de søgninger, jeg kan finde frem til både automatisk og med manuelt indtastede værdier fra YouSee's hjemmeside. Men der må være noget, jeg har overset... Hvad!?

For god ordens skyld skal det siges, jeg har haft Prosonic tv'et flyttet ind i stuen og brugt det antennekabel, der sidder i det andet tv for at se, om fejlen kunne skyldes en dårlig kabelforbindelse, men det giver samme resultat...

icon

Bedste svar af michaelbn 23 oktober 2015, 08:50

Problemet er løst. Jeg fandt en indstilling, der hedder 'Søg Trin', hvor man kan vælge mellem 1000 kHz og 8000 kHz. Den står standard på 8000. Jeg skiftede til 1000 og lavede en ny søgning. Så tog det noget længere tid, og så dukkede alle kanaler op.

Se original

2 Kommentarer

Problemet er løst. Jeg fandt en indstilling, der hedder 'Søg Trin', hvor man kan vælge mellem 1000 kHz og 8000 kHz. Den står standard på 8000. Jeg skiftede til 1000 og lavede en ny søgning. Så tog det noget længere tid, og så dukkede alle kanaler op.

Hvad sker der!! Lige begyndt at se landskamp og så ryger samtlige kanaler i huset på 5 fjernsyn samtidig!!!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)