Tv kan ikke finde en del digitale kanaler

Hej

Jeg håber i kan hjælpe mig! Jeg har lige købt et nyt Samsung TV ( UE40J5515XXE ) og kan ikke finde en del digitale kanaler. Tv'et er fuld HD og understøtter både MPEG2/4. 

Når jeg følger YouSee guide til indlæsning af kanaler, kan jeg ikke finde nogle. Det er som om tv'et ikke søger men går bare fra 0 til 100 på et sekund.

Dette sker når jeg bruger følgende opsætning: netværksID 100, , QAM=64, 143 MHZ, 6875 KSps. Indstilling Manuel og udbyder YouSee. Vi finder ingen kanaler hverken analog eller digital. Vælger vi derimod at udbyderen er 'andre', kan der findes 21 analoge kanaler. 

Derefter blev vi anbefalet på Facebook at skifte land til Finland. Dette virkede fint og der blev fundet cirka 100 kanaler (70 digital og 30 analog). Men vi mangler stadig rigtig mange kanaler. Bl.a. TV3 Puls, TV3 Plus (Denne findes dog i 2 udgaver, men ingen af dem har billede) TLC, Discovery og flere. 

Vi har også prøvet at ændre netværksID'et til 601, men der var heller ikke noget at finde. 

Det skal siges at på det gamle TV havde vi alle disse kanaler digital, analog, HD - whatever, så derfor tænker vi ikke der er antennekablet. 

Nogen der ved hvordan vi finder alle vores kanaler?

14 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hejsa,

Du kunne lige for en god ordens skyld tjekke Yousee tekniske oplsyninger vedr. kanalindlæsning her:

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/saadan-ser-du-digitalt-tv-med-dvbcmodtager

Hvis det stadig ikke virker, så start med at tjekke tv'ets firmware version under -> support, software update... menuen. Og tjek om det er en ældre version end den her: Version : v1412.1 (2015.10.29).

Hvis der er en ældre version installeret i tv'et, så opdater tv'et med nyeste firmware, som kan gøres via WiFi (tv'et tilsluttet in router), eller via en usb stick hvor en downloadet firmware udpakkes på. Se venligst under - firmware user manual her : http://www.samsung.com/dk/support/model/UE40J5515AKXXE

For instrukser i hvor firmwaren opdateres!

After firmware opdatering, så prøv at indlæse kanalerne indefra tv menuen i dit Samsung tv igen. Af erfaring ved jeg, at Samsung's tv modeller nogen gange ikke kan finde alle kanaler hvis man bruger den første start hjælpe menu der vises når et nyt tv tages i brug. Jeg havde nemlig selv sammen problem med mit Samsung ES8005 tv og mit ældre C755 tv.

Jeg håber du/i får det til at virker, godt nytår :)

Vi har lige tjekket og tv'et er fuldopdateret. Vi har tyndlæst den side på YouSee.dk men er ikke blevet klogere. 

Omdømme 2

Badge
Mystisk, det skal virke med Dansk opsætning. Når i indlæser, så kunne i eventuelt prøve kun at indlæse de digitale kanaler, hvis typis er dem i har brug for. Alle analog kanaler udfases her i starten af det nye år hos Yousee, så der vil i ikke kunne bruge dem mere.

Det var samme problem jeg stødte på da jeg fik nyt tv. At det ikke virkede med den først tv installations guide man ryger igennem. Jeg opdaterede firmwaren (softwaren) i tv'et, og indlæste kanalerne fra tv menuen via ID 100, som er alle de digitale HD kanalerne som findes hos Yousee, og så funkede det.

Hvis i ikke har prøvet at nulstille tv'et og starte forfra, så kunne det også prøves?!

Men hvad der ligger til grund for jeres problem, det kan jeg ikke gennemskue. Har i et andet tv hvor det virker fint?

Ja, på vores gamle fladskærm virkede det fint

Omdømme 2

Badge
Mystisk....

Hvis i har:

- sat jeres antenne kabel direkte i tv'et (så der ikke sidder andre bokse imellem!)

- checket at i har nyeste firmware (software) installeret

- har gennemlæst Yousee's egen hjælpeside, og tjekket i gør det som forskrevet

- har prøvet at nulstille tv'et, og genindlæse kanaler igen (kun digitale kanaler m. ID 100)

Så er jeg også blank. Det burde være lige til, at indlæse kanalerne. 

Hvis Yousee support ikke kan hjæpe jer, så prøv Samsung support, som måske har en ide til problemerne. Eller måske der er andre her på forummet som kan hjælpe, har en ide til hvad der kan være galt.

Yousee support:

Tlf.: 70 70 48 02

Mail: http://yousee.dk/hjaelp_og_support/kontakt/tv/opsaetning/support_kontakt.aspx

Samsung Support: http://www.samsung.com/dk/info/contactus.html

Hej.

Det er vel ikke fordi der skannes efter DVB-T kanaler i stedet for DVB-C kanaler?

DVB-T er digitale kanaler, der sendes trådløst, og som skal modtages med en almindelig luftantenne, DVB-C er digitale kanaler, der sendes gennem et kabelnet (som.f.eks. YouSee kabel TV). Endelig er der forskel på amerikansk og europæisk standard for DVB-C, så skannes der efter amerikansk standard findes der ikke noget. Check om der er en indstilling i TV-apparatet, der står forkert.

Hej DanielDitte

Har netop købt et nyt Samsung, og oplever præcis det samme som dig.

Har også skiftet land til Finland, hvilket gør at TV'et tror vi er i en anden tidszone og så jeg mangler også nogle kanaler.

Har du fundet en løsning som du har lyst til at dele?

Alt godt

Kristoffer

Nej Desværre...

Vi har haft længere samtaler med både Samsung og YouSee. Samsung konkluderede det ikke var fjernsynet men selve signalet. Han anbefalede vi købte en antenneforstærker. Det gjorde så at signalet blev stærkt ( og lidt for stærkt), men kvaliteten var stadig ikke god nok til at TV'et kunne finde alle de digitale. Så snakkede vi med YouSee og de ville sende et nyt antennekabel, som vi kan prøve. Hvis dette ikke virker ville de sende en tekniker...

Så nej, ikke nogen løsning hos os endnu... 

Tak for svar!

Hmm, de har også foreslået at sende en teknikker her til, men tænker at han kun kan tjekke op på signalstyrken og den var ikke noget problem på vores gamle Sony smart TV ... jeg søger også lidt videre og giver straks lyd til dig hvis jeg finder en løsning.

Kristoffer

Lige over Kristoffer. Godt at vide der er andre der har samme problem.

Jeg har fået løst det!

Jeg fik et nyt antennekabel fra YouSee - uden beregning og nu virker det.!

Alle tiders!

Jeg bestiller fluks er godkendt kable og håber at det også virker hos mig :-)

Kan det tænkes at i måske har fået aktiveret knappen med Automatik opdatering af software.

Har selv prøvet det på mit Sony Tv, og da jeg deaktiverede det , så fandt det alle kanalerne.

Hej Frisko

Vi fik et nyt kabel og så løste tingene sig!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)