TV-Boks YS 4000 har lavt lyd output

Efter flere lydtest har jeg observeret at TV-boksen har en markant lavere lyd output igennem HDMI. til TV.
Bl.a. ved radio, men også alm. tv lyd.
Alle forsøg uden om boksen har samme højere lydniveau. F.eks. antenne direkte i TV, Blue-Ray afspilning, og streaming.
Der er forsøgt med at udskifte HDMI stik uden det hjalp. Andre enheder på samme HDMI stik har ingen lydproblem.
Lyden er skruet helt op på boksen og der er valgt stereo eller suround uden forskel.
Er der andre her i forum der har opleveret det samme?
Teknisk support vil ha' mig til at enten skifte den helt nye boks, fabriks nulsætte eller tilkalde tekniker.
Jeg tænker det er et software problem på boksen.

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det er ikke noget der opleves her, der er forskel på om det er Stereo eller DD lyd der udsendes, men sådan har det altid været, Stereo er kraftigere i lyden end DD.
Ja, det er ikke noget man lige lægger mærke til i starten, når man får boksen, men hen ad vejen når man skal høre radio, er der en susen på stationerne og receiver skal stå højere på volumen. Det gælder flere hørbare db.

Jeg må desværre prøve at nulstille til fabriksindstillinger og dermed miste mine optagelser - som jeg har fået oplyst hos yousee.

Næste skridt bliver en udskiftning og så kan det måske være at 4k også vil virke :-)
Omdømme 7
Badge +6
Har aldrig brugt den til at høre Radio, det derfor besværligt, da den ikke kan bruges til det uden at TVet tændes, hvilket er totalt unødvendigt. Bruger FM og Netradio.
Humax 4000 er jo en Cloud Recorder i modsætning til Humax 2000, og derved vil der ikke mistes optagelser ved en reset af den.
Det er nu mest konen der bruger det, jeg bruger selv netradio.
Den gamle boks kunne man slukke for fjernsynet og stadig høre lyd over min analog receiver.
Jeg mener der var nogle flere output muligheder end på den nye boks.
Den nye boks går dog i billededvale på fjernsynet.
Det viste sig som sagt efter jeg hørte radio at også lyden ved alm. TV også er lavere end normalt.

Jeg er glad for at du skriver at jeg ikke mister optagelser ved reset til fabriksindstillinger.
Det fik jeg ellers oplyst.
Omdømme 7
Badge +6
Der er ikke en fabriksgendannelse funktion på Humax 4000.
Ok, det var så også et forkert svar fra yousee teknisk support, og hjemmesidesupport skelner ikke mellem de to Humax bokse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)