Spørgsmål

TV-boks YS-400 tilslutning til Beovision 4000 uden HDMI

Jeg forsøger at koble en ældre B&O (Beovision 4000), som ikke har HDMI, men 2 Scart stik, til Yousee TV-boks YS-400.
Jeg har sat en SCART-HDMI Switch/Converter imellem (König KNV03420), som anbefalet af Yousee medarbejder.
Jeg får intet billede på skærmen.
Jeg synes jeg har prøvet alle mulige opsætninger også på B&O TV. Der er forskellige indstillinger i menuen til de 2 SCART stik, men lige lidt hjælper det.
Er der nogen som har fået denne opsætning til at virke?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Du skriver: "Jeg har sat en SCART-HDMI Switch/Converter imellem", det er jo ikke en sådan der skal bruges, men en HDMI - Scart.

Kan i øvrigt ikke finde den der nævnes, en søgning finder den ikke.
Omdømme 4
Badge +1
Problemet kan være at ys-4000 (og måske ysr-2000) kun kan køre hd format på hdmi og dit tv måske ikke kan finde ud af 720 som er boxens mindste format ?
Jeg har set en der har en hdmi-dvi converter til sit tv , men billedet er blankt og det skriver format ikke kompatibelt.

Den gamle samsung kunne sættes i 572p (sådan ca tal) og kunne på den måde godt vise billede på det tv.
Omdømme 7
Badge +6
Det vil være en god ide at få en Humax 2000 i stedet for, da den kan tilsluttes de gamle antikke kasser.
Omdømme 7
Badge +1
Gumsemor skrev:

Jeg forsøger at koble en ældre B&O (Beovision 4000), som ikke har HDMI, men 2 Scart stik, til Yousee TV-boks YS-400.
Jeg har sat en SCART-HDMI Switch/Converter imellem (König KNV03420), som anbefalet af Yousee medarbejder.
Jeg får intet billede på skærmen.
Jeg synes jeg har prøvet alle mulige opsætninger også på B&O TV. Der er forskellige indstillinger i menuen til de 2 SCART stik, men lige lidt hjælper det.
Er der nogen som har fået denne opsætning til at virke?

Det kan jeg godt forstå at det overhovedet ikke virker, for KNVCO3420 som model nummeret korrekt hedder er en SCART til HDMI converter, så der har du fået en helvedes til dårlig rådgivning fra en Yousee medarbejder der overhovedet ikke aner hvad vedkommende snakker om.
Producenten König har slet ikke lavet nogen HDMI til SCART converter.

Men tilgengæld kan den her bruges:
https://www.av-cables.dk/hdmi-til-scart-converter/hdmi-til-scart-converter-7.html

Som nævnt understøtter den kun op til 720p, så det er bare at sætte Humax boksens output til at være 720p, så skulle det virke.
Meeen, monstro ikke det er på tide at få en moderne fladskærm?
Tak til alle svar.
Jeg tage lige kontakt til YouSee og ser om de har en HUMAX 2000 og får den testet ellers prøver jeg den HDMI-Scart converter som det henvises til, den kan jo flere opløsninger.
Jeg har også fladskærme, men dette er en af de GODE gamle B&O TV, det vil jeg være ked af at skifte ud, selv om det er det nemmeste.
YouSee medarbejderen anbefalede ikke en bestemt converter, da er nok mig som ikke lige forstår alt det tekniske.
Jeg vender tilbage når/hvis det kommer til at virker med info.
Tak indtil nu ...
Omdømme 7
Badge +6
Ja da, der kan da fås en Humax 2000, som ellers er beregnet som extra boks, men det skulle være muligt at få den i stedet for en 4000. Kontakt kundeservice i morgen og hør hvad de siger.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)