Svar

Tv boks software

Vi har fået en tv boks herhjemme og har sat den op ganske fint. Vi har prøvet at finde nye versioner af boksen og vi har allerede installeret den nyeste version. Problemet er bare at vi ikke kan komme videre derfra menu vi allerede har været ved. VI kan ikke komme ind videre til selve tv boksen og se tv. Kan dette løses?
icon

Bedste svar af Radiomanden 19 april 2019, 13:23

Ja, det er absolut nødvendigt at boksen er forbundet til både antenne og internet, ellers kan den ikke bruges, der medfølger et antennekabel.
Som skrevet er det vigtigt at Modemmet har 5 GHz til Wi-Fi forbindelsen, ellers må der bruges et Rj 45 kabel mellem boks og Modem.

Se original

8 Kommentarer

VI har ikke sat noget netværkskabel i da vi gerne vil have den til at køre trådløst på internettet.
Omdømme 7
Badge +2
Har du mulighed for at isætte et Netværkskabel indtil du får boksen ret opdateret?

Sluk den bagpå og isæt et kabel, jeg tror ikke du har fået opsat det trådløse net ret, men kan ikke lige huske hvad der skete først gang min boks startede op...
Vi har ikke mulighed for kunne sætte netværkskabel, fra der hvor tv´et står.
Omdømme 7
Badge +2
Har du fået opsat det trådløse internet i boksen? Måske også din Router er for langt væk...

Men andre ved/husker nok mere hvordan du opsætter trådløst net...

Men har du prøvet at slukke og tænde igen for Boksen bagpå? og hvad sker der så?
Omdømme 7
Badge +7
Har antennekablet ordentlig forbindelse til boksen, det ser ud til at den ikke er kommet forbi det første trin i opsætningen som sker via kablet, den vil så senere komme til det punkt hvor der skal oprettes netforbindelse til 5 GHz Wi-Fi eller kablet forbindelse.
Jeg prøvede at ringe til Ewii vores internet udbyder her i formiddags og han sagde at vi skulle have et antenne kabel ind i boksen også derefter ind i vores bredbåndsmodem. VI har bestilt kablet til at blive afhentet imorgen. Så må vi jo se om det virker når vi har anskaffet det.
Omdømme 7
Badge +7
Ja, det er absolut nødvendigt at boksen er forbundet til både antenne og internet, ellers kan den ikke bruges, der medfølger et antennekabel.
Som skrevet er det vigtigt at Modemmet har 5 GHz til Wi-Fi forbindelsen, ellers må der bruges et Rj 45 kabel mellem boks og Modem.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Kimanker

Jeg har markeret Radiomandens svar som bedste svar.

Håber du har fået det løst med det nødvendige antennekabel mv.:?

Tv-boksen henter softwaren via en QAM i YouSee's net, så derfor er antennekablet meget vigtigt at få i ved opstart, og generelt i det hele taget :cool:

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)