Spørgsmål

Tv boks mister wifi sigal

• Bruger
  • 7 kommentarer
Vores tv boks er det sidste stykke tid begyndt at miste wifi signalet. Vi skal så søge efter det og logge på igen (og 5g signalet findes og fungerer på alle øvrige decideret). Vi har ikke tidligere haft problemet - men synes det kom i forbindelse med en opdatering for et par måneder siden?

8 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Hvilken model router har du ?
Undskyld det sene svar. Beskeden var røget i spam boksen 😳
En Asus N900 😊
Omdømme 4
Badge +6
Hej HeRaa

Jeg tænker, om du har forsøgt at skifte den trådløse kanal, som dit 5 Ghz-netværk bruger? Ellers kan det muligvis være et forsøg værd. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Hej Stefan. Jeg troede, at min router selv skiftede kanal - men fik så at vide andetsteds, at hvis den gør det, så mangler forbindelsen indtil næste ledige kanal er fundet ('som at løfte en pick-up op på en gammel LP') - og det giver jo rigtig god mening ift mit problem. Så jeg skal prøve at kontakte min udbyder og høre om, hvor jeg kan logge ind og evt selv skifte kanal - og evt sætte min router op på en anden måde.
Tak for din tilbagemelding 😊
Omdømme 7
Badge +6
Den skifter selv i Auto mode, men ikke når stillet til en bestemt kanal hvilket er det bedste.
Tak Radiomand 😊 Jeg må prøve at finde ud af, hvordan jeg sætter den til en bestemt kanal 😊
Omdømme 7
Badge +6
Der kan bruges en Wi-Fi analyser til at finde den bedste kanal, på 5 Ghz skulle det ikke være svært, der er ikke så mange brugere i forhold til 2.4 GHz, og der er mange flere kanaler.
Det har du garanteret ret i 😊 Så skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg bruger sådan en wifi analyser - og hvordan jeg ændrer kanalen på routeren 😂 Men - det må jeg jo så prøve at give mig i kast med 😊 Du skal i hvert fald have tusinde tak for dine input!! Og vær ikke overrasket, hvis jeg vender tilbage med lidt supplerende spørgsmål 😊

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)