Spørgsmål

TV-boks: Manglende forbindelse til wifi - nok relateret til Dyb dvale?

Vis første besked

38 Kommentarer

jeg bruger ASUS router til wifi accesspoint, da YouSee's router ikke virker med ChromeCast

YouSee router bruger jeg kun som gateway/modem til internet på coax, wifi er slået fra

ps tak for din konstruktive hjælp
Omdømme 7
Badge +6
FinnBrodersen skrev:

øh, lidt meget på en gang

jeg har en ASUS RT-AC68U router, på YouSee coax bredbånd, men der var ikke problemer før 1.20 update

bare jeg husker at sætte boxen i standby, altså rød power led, så ser wifi/internet ud til at være ok

Du slukker den vel ikke helt, det er der ingen grund til.
Omdømme 7
Badge +4
Hvorfor skulle Chromecast ikke virke på Yousee routeren ?
nej jeg slukker ikke på den fysiske knap bagpå, jeg sætter den kun i standby med fjernbetningen
mich skrev:

Hvorfor skulle Chromecast ikke virke på Yousee routeren ?

jeg har både prøvet chromecast gen 1 og gen 2, begge kører så ustabilt med YouSee wifi routeren, at det ikke kan bruges i praksis.

efter jeg skiftede til ASUS RT-68U var der, og har der aldrig været problemer af nogen art
Omdømme 7
Badge +4
Hvad er det for en Yousee router ? Har du skiftet kanal ?

Du kunne jo prøve at afmontere ASUS og se om du stadig havde problemer med Yousee boksen
Omdømme 7
Badge +6
En CC virker da udemærket på en You See Router, både på den gamle CG 3000 og nu på en C6250.
Angående boksen, så skal den da også kun slukkes via Remoten.
tja måske,

men min erfaring er at Netgear C6250EMR - som jeg har - på ingen måde virker med CC :-)

jeg forsøgt ALT i 2-3 måneder, hvorefter jeg meget mod mine principper kastede håndklædet i ringen og købte min nuværende ASUS router
Omdømme 7
Badge +6
Tja, hvad kan man sige, der er ingen problemer med en CC version 2 og min C6250
Omdømme 7
Badge +4
C6250 og mine chromecast, både 1 og 2. generation kører perfekt hos mig, ligeledes ATV4. Absolut intet at beklage mig over. Både 2,4 og 5 GhZ
Omdømme 7
Badge +7
Med en C6250 var følgende nødvendigt her:
Chromecast 1 på 2,4 GHz (nedsætte den mulige hastighed)
Chromecast 2 på 5 Ghz (ændre wifi id til kun tal og bogstaver)

Omkring 19/11 (2016) kommer Chromecast 3 med 4K.
Omdømme 7
Badge +4
Slangefar skrev:

Med en C6250 var følgende nødvendigt her:
Chromecast 1 på 2,4 GHz (nedsætte den mulige hastighed)
Chromecast 2 på 5 Ghz (ændre wifi id til kun tal og bogstaver)

Omkring 19/11 (2016) kommer Chromecast 3 med 4K.

Jeg har ikke gjort nogle af delene, ved ikke hvordan jeg nedsætter hastigheden, kører 50/10
Omdømme 7
Badge +7
Man nedsætter den mulige wifi hastighed i router. Vi snakker om wifi, så lokale forhold spiller meget ind. Chromecast 2 var "født" med fejlen. Jeg vil tro, at der siden er kommet en opdatering, som retter den uheldige fejl (mange bruger f.eks. et wifi ID med "_" på 5 GHz). Begge 2 ting stabiliserede brugen af Chromecast her. Man kunne god forbinde til Chromecast og bruge den lidt, men uden de 2 ting, gik det ikke med de 6-10 timer om dagen vi caster her. Det er surt, at få "time out" på Chromecast midt i en god film :(

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)