Spørgsmål

Tv-boks går i stå ved start-forfra

Når der startes et live program forfra, går boksen i stå. Det sker oftest midt i programmet, og det er stortset hver gang. Den eneste måde at få boksen til at reagere/virke igen, er at slukke på knappen bag på.
Når boksen går i stå, kommer det grønne "tænkehjul" frem.

Er der andre der oplever dette?

Boksen er opdateret til senest version.
Sigsnalstyrken ligger stabilt på 80
Bitfejl ligger fast på 0

9 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +2
Hej Frank

Jeg kan se, at du ikke har modtaget et svar endnu, det må jeg hellere lave om på.

Det du beskriver, er et generelt fejl, som vi arbejder på at få løst til næste opdatering, som kommer i løbet af efteråret.

Vi beklager for de gener det har medført.

Özcan, YouSee Forum Team
Omdømme 5
Badge +1
Så de sms nogen har modtaget om at der kommer en opdatering i denne uge passer ikke ?

og hvad med rygterne om den nye humax 4k box skulle komme 6. nov i år ?
Omdømme 4
Badge +6
Der er lige kommet en opdatering, og den kan du læse lidt om her: https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/opdatering-1-71-til-humax-tv-boksen-100764

Vi forventer den nye boks kommer i løbet af efteråret.

Stefan, YouSee Forum Team
Kan se at boksen er opdateret med opdatering 1.71.08 (22/10-2017)
Boksen har stadig problemet med at "fryse / gå i stå"
Så beklager Yousee, I må prøve igen ;-)
I relation til "Frank83"s indlæg kan jeg tilføje, at her fungerer afspilningen fint under brug af "Start forfra". Hele det genstartede programafsnit afvikles fint.

Dog vil boksen fryse og kræve, at man slukker manuelt for boksen bagpå, hvis man ikke når at afslutte "Start forfra", inden programmet når til slutningen af det gengivede afsnit.

Altså - hvis jeg skrider ind før slutningen af "Start forfra"-gengivelsen ved at trykke fx "1" for DR1 og trykker "Ok" til at afslutte gengivelsen af "Start forfra", kan jeg redde boksen fra at låse totalt.

Mvh. Jørgensen
Omdømme 3
Badge +1
Stefan skrev:

Der er lige kommet en opdatering, og den kan du læse lidt om her: https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/opdatering-1-71-til-humax-tv-boksen-100764

Vi forventer den nye boks kommer i løbet af efteråret.

Stefan, YouSee Forum Team

@Stefan Det er lidt forvirrende at du linker til en opdatering der kom for en måned siden? Eller mener du den løser det problem (som er utroligt irriterende) som er omtalt her i tråden. For det gør den altså ikke.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Dammeren

Svaret var til EveTossen og i forhold til seneste opdatering til boksen og hvornår den kom :)

Denne retter ikke fejl med Start Forfra, men vi er på vej med en rettelse til Start Forfra, hvor boksen kan fryse hvis sekvensen køres helt til ende. Så skal den genstartes. Opdateringen er lige på trapperne.

Så i forhold til @Frank83's problem, så kan det være noget andet her som jeg ser det. Kører boksen på nettet via netværkskabel eller WiFi?
Hej
Start forfra på tvboxen virker slet ikke stabil, billedet fryser, og hakker.
Boxen kører via wifi.
Installationen af box og modem er lavet af Yousee tekniker.
Det har virket upåklagelig indtil for få dage siden, men den er helt gal nu.
Hvorfor ??
Hilsen NiK117
Omdømme 5
Badge +7
Hej NiK117

Det lyder ikke optimalt :(

Jeg håber at du har fået det løst ellers vil jeg høre om det sker på en hvilken som helst kanal og udsendelse?

Du kan prøve at genstarte boksen via knappen bagpå. Hvis det ikke hjælper, så kan du prøve at skifte kanal på modemmet eller teste med netværkskabel for at se om det gør en forskel.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)