Spørgsmål

TV-Boks fjernbetjening virker ikke med Panasonic TV

Jeg har lige fået en humax boks ind af døren. Denne boks' fjernbetjening virker ikke med mit Panasonic TV.

hvis jeg laver en opsætning af fjernbetjeningen jvf den guide der er, som er til Panasonc TV, er der intet der virker imod fjernsynet.

Hvis jeg laver en søgning på et tv der ikke er på listen (0029) kan jeg efter kort tids søgning se at den slukker TV'et. Jeg følger herefter guiden og afslutter opsætningen af fjerbetjeningen. MEN.. det eneste der herefter virker på mit TV er sluk funtionen.. Det vil intet andet (tænde, lyd, skifte program, teks-tv osv).

Er der nogen der har prøvet det?

Ser frem til at høre jeres svar.

MVH

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Bortset fra tænd/sluk og lyd op/ned virker den kun med boksen.
Omdømme 7
Badge +6
Der er andre der har haft problemer med at få Humax Remoten til at tænde/slukke TVet samt at skrue op/ned for lyd, hvilket er de funktioner den kan på TV.
Humaxen kan dog tænde/slukket TVet via HDMI CEC.
Jepsen og jeg mener jeg har prøvet alt.. genstart af boksen.. renset af remoten.. batterierne ud af remoten.. checket at alt CEC er kørende... ingen ændring.. det eneste jeg kan gøre er at slukke for tv`et..

Som ekstra har jeg nu også det problem at jeg ikke længere kan skrue op eller ned for lyden på boksen (ikke tv’et )..
Omdømme 7
Badge +6
JesperLA skrev:

Som ekstra har jeg nu også det problem at jeg ikke længere kan skrue op eller ned for lyden på boksen (ikke tv’et )..

Den funktion virker kun i Stereo Mode, ikke Surround.
Omdømme 7
Badge +7
Er boksens lyd indstillet til surround kan lyden på boksen ikke skruer op eller ned.
Men den står til “stereo”......
Omdømme 7
Badge +7
Har et seperat anlæg til lyd?
Omdømme 7
Badge +6
Så skal det også virke, er Remoten gendannet til standard.?
Omdømme 5
Badge +2
Min Humax-boks er sluttet til et Panasonic V10-tv, og Humax-fjernbetjeningen er programmeret til at tænde/slukke tv'et, og alt fungerer undtagen én ting: Jeg er nødt til at bruge tv'ets fjernbetjening for at skifte tv'ets inputkilde fra Antenne til den HDMI-port som boksen er tilsluttet, for Panasonic-tv'et kan ikke huske fra hvilken port den sidst fik sit input.
Og så er der en kuriøs ting m.h.t. lyd. Når jeg en sjælden gang sætter antennekablet direkte i tv'et (i stedet for i boksen) fungerer tv'ets fjernbetjening ikke m.h.t. volumen (lyd op/ned). Jeg må regulerer lyden med Humax-boksens fjernbetjening.
Omdømme 7
Badge +6
Det er ikke nødvendigt at skifte Input med TV Remoten, når Humax tændes/slukkes, vil den tænde/slukke TVet, og den vil ligeledes når tændes skifte til den HDMI port hvor den er tilsluttet.
Det gøres via HDMI CEC, så det skal bare aktiveres på enhederne.
Omdømme 5
Badge +2
Jeg skal tilsyneladende aktivere CEC via menuerne på Viera Link. Men Viera Link er ikke tilgængelig. Det har jeg aldrig beskæftiget mig med, og så vigtigt er problemet ikke, at jeg gider bruge mere tid på manualerne.
Omdømme 7
Badge +7
Du skal først gøre det på boksen. Menu/Indstillinger/Skærm. Her kun du ude til højre slå CEC til.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)