Trådløst antennesignal?

Hej

Nogle herinde som ved om det kan lade sig gøre at få antennesignalet sendt fra antennestikket og til fjernsynet, uden at skulle trække kabel.

Vi har kabel-TV gennem Yousee og gennem antenneforening.

Vi vil såmænd bare gerne flytte fjernsynet rundt i stuen uden at skulle trække kabel. Vi har kun et antennestik og vil gerne undgå at skulle etablere et nyt.

Vh

Thomas

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
 Der er nogle muligheder, undvære at se TV, træk et Kabel, eller brug TV Film Appen via en CC.

Omdømme 7
Badge +3
Svaret er trukket tilbage da spørgsmålet var misforstået.

Omdømme 7
Badge +7

MS-ERIK skrev:
Hvis fjernsynet kan modtage DVB-T og har MPEG4- tuner og der er en sendemast ikke alt for langt væk, kan TV sandsynligvis modtages med en simpel stueantenne, også i HD-kvalitet. Det er dog kun ukodede kanaler, der kan modtages på den måde, d.v.s. alle DR's kanaler, folketingskanalen, og enkelte andre. Lav en scanning, husk at det er DVB-T når det er med antenne (det er DVB-C når det er kabel-TV).

Du mener betal bare til antenneforening/YouSee, men brug dem ikke.

Hej

Det kunne være fint, hvis man bare skrev, hvis man havde noget som kunne minde om et svar på mit spørgsmål. Og ikke hvis man bare ønsker at se sine egne dumme kommentarer på skrift...

Det burde være logik at jeg selvfølgeligt ønsker at kunne se den TV-pakke jeg betaler for. Og når jeg specifikt spørger til en trådløs løsning, er det selvfølgeligt også logisk at jeg IKKE ønsker at trække et kabel.

Suk.

Håber andre brugere herinde har lidt mere intelligente input.

Omdømme 7
Badge +7

ThomasF skrev:
Hej

Det kunne være fint, hvis man bare skrev, hvis man havde noget som kunne minde om et svar på mit spørgsmål. Og ikke hvis man bare ønsker at se sine egne dumme kommentarer på skrift...

Det burde være logik at jeg selvfølgeligt ønsker at kunne se den TV-pakke jeg betaler for. Og når jeg specifikt spørger til en trådløs løsning, er det selvfølgeligt også logisk at jeg IKKE ønsker at trække et kabel.

Suk.

Håber andre brugere herinde har lidt mere intelligente input.

Jeg føler mig overbevist om, at du ikke kan undgå kabeltræk, hvis du vil beholde din TV pakke. Eneste mulighed er via internettet og med en Chromecast. Beklager.

Hej.
Har selv søgt efter samme løsning, idet jeg gerne vil undgå at trække antennekabel tværs gennem stuen.
Lige nu har jeg isat en cromecast og streamer det via appen på telefonen, som egentlig virker fint, men der er 1-2 min forsinkelse på udsendelserne, hvilket er fint når man ikke er klar til tiden, men ellers lidt irriterende. Kan dog leve dermed og det fungerer fint, NÅR Yousee`s app virker som tiltænkt.
Har efter Yousee har fået den sidste nye TV-boks været i en af deres butikker og forklarede samme problem som ovenfor anført, og fik at vide at den kunne køre trådløst, så jeg tog den med hjem, men men men......der skete intet...før jeg satte antennestikket i.
Ringede til Yousee teknisk support og fik bekræftet at det IKKE var muligt, medmindre jeg isatte et antennestik, hvilket netop var hvad jeg ville undgå, så tv-boksen blev afleveres kort efter.
Troede faktisk anno 2018, at det var muligt, på en eller anden måde at køre det trådløst fra fx. Yousee Internet router til deres Yousee tv-boks, men den teknologiske mulighed forefindes desværre ikke endnu.
Jeg kører således fortsat Cromecast og bruger Yousee appen som egentlig fungerer ganske godt.

Håber dette kan bruges.
Mvh
Michael
Omdømme 7
Badge +6
Det er som sådan muligt uden Antenne forbindelse hvis der haves et TV med Android TV OS eller et Samsung med Tizen OS, dertil er der en App, det kræver dog at der haves en TV boks, den behøver ikke at være tilsluttet det pågældende TV, den kan fint være på et andet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)