TLC + TV3 Puls kan ses på analog tv hvorfor?

Hej

Vi har et gammel tv i et værelse + en harddisk optager med mpeg2 kun - de kan begge vise TLC + TV3 Puls - det er fint men hvorfor kan vi det når de ikke sendes ud i analog format i henhold til jeres kanaliste http://yousee.dk/tv/tv-pakker_og_kanaler/channelfrequencies.aspx - der står kun et tal i Digital kolonnen og der er bare en streg i analog kolonnen ?? Så vi har nogen vi ikke troede er der mon flere så ? og hvorfor kan vi se disse?

9 Kommentarer

Også på kanaloversgiterne helt tilbage fra 2013, stod TLC og TV3 Puls til kun at kunne ses digitalt.

Det er en fejl, som de åbenbart ikke har opdaget, for de står stadig til kun at kunne tages digitalt, selvom de godt kan modtages analogt også.

Med TLC, kan jeg dog huske, at YouSee tilbage i 2013 og 2014 meldte ud, at TLC ville forsvinde som analog kanal. Det skete dog aldrig og man har åbenbart ikke fået det rettet til i kanaloversigterne.

Det kan være fordi, at man stadig regner med, at lukke for begge kanaler analogt (på et tidspunkt). Hvorfor man så ikke venter med at rette kanaloversigterne til, til det rent faktisk er sket, er ikke til at vide.

Tilbage i november (2014), gorde jeg faktisk YouSee opmærksomme på netop disse fejl i kanaloversigterne. De lovede, at melde det videre til deres IT, men der er tilsyneadende ikke ændret noget ved det endnu...

Tilbage i 2013 flyttede YouSee de digitale udgaver af TLC, Disney Channel og TV3 Puls fra fuldpakken til mellempakken og beholdt de analoge udgaver i fuldpakken og skrev følgende:

I november 2013 udgår den analoge udgave af dk4, og i løbet af 2014 udgår også de analoge udgaver af TLC, Disney Channel og TV3 Puls. Du kan naturligvis stadig se de digitale udgaver af kanalerne. 

YouSee bevarer de tre analoge kanaler så længe som muligt og lukker dem kun i det omfang, det er nødvendigt. YouSee vil give besked i god tid, inden der slukkes for de analoge udgaver.

Se eventuelt: http://digitalt.tv/yousee-aendringer-tv-udbud-november-og-nye-priser-2014/

Ja, netop.

Men det trådstarter undrede sig over, var netop, at der står de kun kan tages digitalt, når de faktisk stadig kan tages analogt.

YouSee burde derfor have ventet med at angive i kanaloversigterne, at de kun kan tages digitalt, indtil de rent faktisk får lukket ned for de analoge udgaver.

Alt andet skaber jo blot forvirring.

Årsagen er formentlig, at kanalerne officielt ligger i mellempakken, men at de analoge versioner kun kan ses, hvis man har fuldpakken, da det kun var de digitale versioner, man flyttede.

Det forstår jeg ikke...

Frekvenserne følger jo kanalerne, og hvis de kan ses analogt, hvis man har fuldpakken, så bør de vel også kunne ses analogt i mellempakken.

Frekvenserne, de sendes på analogt, ligger i fuldpakkens frekvensområde, som er filtreret væk for kunder med grund- eller mellempakken.

Det vidste jeg ikke. Det lyder mærkeligt, synes jeg.

Hvorfor skulle YouSee have interesse i, at filtrere de analoge udgaver væk fra de Mellempakken, hvor kanalerne faktisk findes?

For hvis man betalerne for at have kanalerne i Mellempakken, så bør man vel også kunne modtage dem analogt, når de alligevel er tilgængelige og ikke lukket ned.

Mellempakkens frekvensområde er ret lille og der var ikke er plads til 3 ekstra analoge kanaler uden at man måtte have fjernet andre kanaler.

Se http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm for en liste over kanalernes placering.

Ah, på den måde.

Mærkeligt, at YouSee ikke nævnte noget om dette, da jeg skrev til dem vedr. deres angivelse i kanaloversigterne.

De skrev blot, at de nok skulle melde det videre og dermed gik jeg ud fra, at de var enige i mine iagttagelser.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)