Til jer der tester den nye Yousee boks.

• ELR
  • Udforsker
  • 49 kommentarer
Hej Yousee tester. Hvordan virker den nye boks? Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i synes den nye boks virker og hvordan er den i forhold til den gamle boks. I må meget gerne svare her.

53 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
[quote]ELR skrev:
Hej Yousee tester. Hvordan virker den nye boks? Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i synes den nye boks virker og hvordan er den i forhold til den gamle boks. I må meget gerne svare her.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Hvad er årsagen til, at der ikke er RF gennemsløjfning.? Der skulle da gerne kunne fås signal til både TVet og boksen, uden man skal tilslutte med en splitter. Det er da ikke gennemtænkt, den skal da nok for de flestes vedkommende kun bruges til at kunne optage.

Et HDMI-kabel mellem boks og fjernsyn = ingen splitter :-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Det er jeg med på men der skal jo som skrevet også antenne signal til TVet, og så er det jo nødvendigt med en splitter, da RF gennemsløjfning mangler.

Du skal nok bare vænne dig til tanken om fjernsyn uden antenneindgang (fremtiden). Boksen overflødiggør tuneren i dit fjernsyn.

Det ligeprasis det der er mening at du kun skal Bruge boksen og ikke tv tuneren i tv'et. Det var det jeg fik at vide af Yousee da de viste boksen frem til Odder messen.

Omdømme 3

Badge +3
 Det skal de ikke bestemme, får jeg den, så rigges det så TVet kan bruges normalt.

Det kan være du bliver så glad for boksens muligheder, at du glemmer tanken om at bruge fjernsynets tuner :)

Omdømme 3

Badge +3
 Primære brug som optager, og en film af og til. Kan ikke lige se hvad ellers. Arkiv bruges ikke, man er tvunget til at se rekvalmer.

Det kan være boksen kan et par tricks med sine tunere. Boksen har flere, dit fjernsyn har sikkert kun en.

Det kan også være du bliver glad for boksens internetadgang. Du bliver moderne :)

Den har jo 8 tuner. Så du kan optage 4. Kanaler på engang. Så hvorfor ikke bruge boksen til det hele. Du er jo fri for at skal skifte mellem boks og tv.

Omdømme 3

Badge +3
 Der skal jo ikke skiftes om på noget, andet end der skal skiftes til HDMI, der skal jo kun bruges en Tuner til Live TV, den i TVet.

Er der nogen der ved om den nye boks kan styres med en Logitech Harmony remote?
Omdømme 3

Badge +3
Nu skal den jo lige på markedet først, og den skulle have en del forskellige funktioner, men mon dog ikke.

Tak Radiomanden. Ser ud til, at jeg selv må udføre Interoperability Test, når boksen er tilgængelig :) Håber at finde frem til producent + model på boksen, så vi kan hente indstillinger hos Logitech...
Omdømme 3

Badge +3
 Det vides heller ikke endnu hvem der har fremstillet den til YS, modelnummer vil nok være deres eget, da den jo er specielt til dem.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Radiomanden skrev:
 Hvad er årsagen til, at der ikke er RF gennemsløjfning.? Der skulle da gerne kunne fås signal til både TVet og boksen, uden man skal tilslutte med en splitter. Det er da ikke gennemtænkt, den skal da nok for de flestes vedkommende kun bruges til at kunne optage.

De fire bokse jeg har nu er forsynet med RF gennemsløjfing, men bruges ikke. Jeg bruger en splitter, så jeg ikke er afhængig af boksen. Slukkes boksen helt, virker udgangen ikke.

Omdømme 3

Badge +3
 Det bliver også en splitter løsning der vil blive brugt til den nye box, når den nu ikke af grunde som ikke kendes har en gennemsløjfning.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Radiomanden skrev:
 Der skal jo ikke skiftes om på noget, andet end der skal skiftes til HDMI, der skal jo kun bruges en Tuner til Live TV, den i TVet.

Det er jo bare din måde at ville bruge boksen på. Jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge boksens tuner. Så kan boksen under en aktuel udsendelse straks bruges til Pause, Start Forfra, spole, og jeg kan forlade en udsendelse, få den optaget og se en anden etc.

Omdømme 3

Badge +3

Vilhelm skrev:

Radiomanden skrev:

Det er jo bare din måde at ville bruge boksen på. Jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge boksens tuner. Så kan boksen under en aktuel udsendelse straks bruges til Pause, Start Forfra, spole, og jeg kan forlade en udsendelse, få den optaget og se en anden etc.

Jeg vil naturligvis også bruge tuneren i boksen. Det gør jeg også nu og ser TV med HDMI fra boks til TV. På trods af det, bruger jeg en splitter, så TV'et tuner også kan bruges. Går boksen i udu, virker TV uden, at der skal foretages ændringer.

Bobbas skrev:
Er der nogen der ved om den nye boks kan styres med en Logitech Harmony remote?

Er blevet småafhængig af min Harmony One - så det håber jeg godt nok.

I nødsfald kan man selvfølgelig selv lære remoten kommandoerne. Det vil være en bitch, at komme igennem - men det burde dog være muligt .

:-I

Great, der en Humax inden i den nye boks: http://www.recordere.dk/2016/04/yousees-nye-boks/ . Så er der håb forude for, at den spiller sammen med logitechs fjernbetjeninger :)
Omdømme 3

Badge +3
 Har man et gammelt Modem der ikke har 5GHz, kan man få det udskiftet til et nyt, så et nyt er på vej til mig.

Omdømme 3

Badge +3

Radiomanden skrev:
 Har man et gammelt Modem der ikke har 5GHz, kan man få det udskiftet til et nyt, så et nyt er på vej til mig.

Kunne du også bestille den nye boks?

Omdømme 3

Badge +3
Nej ikke endnu. Vedkommende jeg talte med var også usikker på om den virkelig og så gives fri på Mandag.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)