Spørgsmål

Tidsforskudt visning

Jeg har den nyeste tv-box. Og når jeg ser bestemte programmer og kanaler tidsforskudt - altså enten ved at pause eller start-forfra-knappen - så bliver billedkvaliteten væsentlig forringet. Især på TV2 News er det irriterende, da deres rulletekst i bunden af billedet hakker utrolig meget. Men også andre programmer påvirkes.

Er det noget, der kommer en opdatering til boksen på?

Sammenligner jeg med Stofa, som mine forældre har, så er der intet problem dér.

8 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +6
Ved ikke hvad andre bruger oplever, men det som du skriver er ikke bemærket, kvaliteten er fin, det er jo ikke live, da det hentes fra en server når det er start forfra, når det er efter man bruger Pause og starter igen, så er det som en optagelse da der "gemmes" på HDDen.
Hov. Jeg fik skrevet noget forkert. Det er KUN når man bruger start-forfra funktionen. Altså får leveret billedet over internettet fra Yousees server. Når jeg enten optager eller pauser med harddisken, så er der ikke noget problem.
Omdømme 6
Badge +6
Arkiv/Start forfra er jo ikke en optagelse, og er med lavere Bitrate, men så slemt er det ikke, bruger det selv ind i mellem.
Men Stofa kan åbenbart godt klare det i en fin kvalitet.

PS: Prøv en gang at brug start-forfra-knappen på TV2 News og fortæl mig om du kan holde til at se en time med den hakkende rulletekst?
Kan man ændre boksens opdateringsfrekvens (skærm)?
Omdømme 6
Badge +6
Der kan ikke ændres på boksen, den kører med den kvalitet den modtager, det er vist omkring 6 Mbits på HD det sendes ud med.
Har lige prøvet med start forfra på News, Breaking banneret kører ret fint, der er lidt ind i mellem, men ikke så det er arlamerende, kan ikke se nogen problemer på andre kanaler, bruger dog heller ikke de funktioner så meget, og News er jeg ligeglad med.
Omdømme 6
Badge +2
Prøvede lige at bruge start-forfra på TV2 News på en Samsung YouSee Plus boks (d.v.s ikke den nye Humax-boks). Rulleteksten var fortsat stabil uden hakken, men billedet var ikke længere i HD.

Har tidligere oplevet en hakkende rulletekst på TV2 News (og DR2, BBC World m.m.) på en computer (stationær computer med ekstern HD-skærm). Ved at ændre opdateringsfrekvensen på computerens grafikkort fra 60 Hz til 50 Hz forsvandt hakkeriet fuldstændigt. Dette er kun muligt hvis både skærm og grafikkort understøtter 50 Hz opdateringsfrekvens.

Måske skal en indstilling på TV-apparatet ændres, eller måske skyldes det måden, hvorpå det pågældende TV-apparat håndterer modtagelse af billeder, der ikke er i HD, og som forsøger at tilpasse billedet til en HD-skærm. Hvis billedet fra boksen har en opdateringsfrekvens på 50 Hz og TV-apparatet tror at opdateringsfrekvensen er 60 Hz kan det være en mulig årsag til hakkeriet.
Omdømme 6
Badge +6
Der sendes med 50 Hz, det er standarden på 220V net, TVet viser billedet med den frekvens det modtager, afspilles der f.eks en NTSC DVD, så skifter det til 60 Hz, da det system bruger US netfrekvens som er 60 Hz. Med en BD skiftes der til 24p uden man skal foretage sig noget.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)