Svar

Text TV ødelægger billede+lyd efter opdatering

Har installeret den nye Update idag, og efter jeg prøvede text tv, vil den kun sende signal i 576i, der er ikke noget tv billede, kun lige i 10-12 sekunder når jeg tænder boksen, og heller ingen lyd.

Har prøvet at ændre opløsning i setup, samt genskabe fabriksindstilllinger uden held.

Nogen bud på en løsning?
icon

Bedste svar af soffeDK 17 november 2016, 12:57

Det lykkes mig, at få det til at virke, efter en større ændring på hele setup'et.

Det var ikke nok, at bare genskabe fabriskindstillingerne, men jeg måtte pille alting fra hinanden og sætte det op en ting af gangen, og på en ny kanal på forstærkeren.

Signalet der kom fra min boks var 576i selv om jeg prøve at vælge 720p/1080p i menuen, det betød at menuerne var pixeleret, og den kunne ikke vise TV signalet, da kanalerne var i for høj opløsning.

Jeg tror bare jeg holder mig fra Text TV for fremtiden, har dog hellere ikke rigtig haft noget behov for denne funktion de sidste 10 år (;

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5
Hej soffeDK

Velkommen på YouSee Forum! :)

Det lyder da godt nok noget mystisk det du oplever her.

Uddyb gerne om du kører med SCART- eller HDMI kabel, og så må du meget gerne prøve at gendanne boksen helt igen.

Afslutningsvis har jeg lige ændret lidt i overskriften, så er den lidt mere indbydende og sigende :) Jeg håber også andre brugere vil byde ind i tråden og hjælpe hvis ovenstående ikke var løsningen.

God fornøjelse på YouSee Forum og rigtig god dag :)

Vh.
Omdømme 7
Badge +6
Det er underligt at det er 576i der sendes ud.? Den har ikke den mulighed, der er kun 720p, 1080p og 1080i.
Det lykkes mig, at få det til at virke, efter en større ændring på hele setup'et.

Det var ikke nok, at bare genskabe fabriskindstillingerne, men jeg måtte pille alting fra hinanden og sætte det op en ting af gangen, og på en ny kanal på forstærkeren.

Signalet der kom fra min boks var 576i selv om jeg prøve at vælge 720p/1080p i menuen, det betød at menuerne var pixeleret, og den kunne ikke vise TV signalet, da kanalerne var i for høj opløsning.

Jeg tror bare jeg holder mig fra Text TV for fremtiden, har dog hellere ikke rigtig haft noget behov for denne funktion de sidste 10 år (;

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)