Testsoftware til YouSee Plus boksen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • YouSee Forum Team
  • 502 kommentarer
Du kan nu hente og teste vores næste software til YouSee Plus boksen og vi håber, at du vil hjælpe med at teste og komme med din feedback! :D

HUSK:

Slå favoritlisten fra hvis du har den aktiveret, for at undgå at den bliver slettet ved opdateringen. Aktiver den igen efter opdateringen er fuldført. 

Sådan henter du softwaren:

Gå i:

1. Menu
  2. Indstillinger
  3. Netværk
  4. Tv-netværk
  5. Netværksnummer sættes til 42
  6. Gem

Du skal nu genstarte boksen og lade software blive hentet og installeret. Det tager ca. 9 minutter at hente opdateringen. 

Når softwaren er installeret går du tilbage og sætter netværksnummer tilbage til enten 120 eller 111, som det stod inden du gik i gang, så du får dine kanaler tilbage.

Forbedringer og nye funktioner

• Lydindstillinger er ændret så ”Sprog” har en højere præference end ”Lyd”. Dvs. at på f.eks. Golf HD, hvor der er Dansk på Stereo spor og Engelsk på Surround, så vil der med ”Sprog” sat til ”Engelsk” blive valgt Engelsk uanset om boksen er sat til Stereo eller Surround 
  • Bokse som har optaget meget og ikke er blevet formateret, de er blevet gjort hurtigere 
  • Ved YouSee Play er det blevet hurtigere at spole, skippe og pause/play 
Fejlrettelser

• Optagefejl rettet, hvor en optagelse bliver splittet i to stykker, hvis der optages henover kl. 2.00 om natten 
  • Fejl rettet hvor harddisken ikke blev formateret helt, hvis man også er ved at slette – Sker typisk ved sletning af store serieoptagelser  
  • Planlagte optagelser lavet før sommer/vintertid optages nu ikke en time forskudt  
  • EPG fejl rettet, hvor tiden kunne være en time forskudt efter sommer/vintertidsskift  
  • Fejl på undertekster rettet for Travel HD, HD DR1, ARD og ZDF
  • Der er lavet forbedringer på udfald af billede/lyd ved afspilning af optagelser, Start Forfra og ved spoling på live tv  
  • Lyd kommer nu lidt hurtigere efter spolning i optagelser og ved spoling af tv 

God fornøjelse og tak for din feedback! :D

/Kasper 

9 Kommentarer

Vælger man ethernet, altså ekstern tilslutning til internettet, bliver boksen ved med at hoppe af nettet og tilbage på kabelmodem.
Efter indstallering af testsoftwaren, optog jeg politirapporten på kanal 5 forleden, samt en film på DR1 fredag aften. Der forekommer stadig lidt "klumper" i lyd og lidt "spring frem" i billedet af mindre end et sekunds varighed. Disse "klumper i lyd /spring frem i billede kommer i spredt fægtning. Det er dog blevet bedre end i den gamle software, hvor både billede og lyd nogle gange sprang 2-3 sekunder frem.
Det skal siges at disse "klumper/billede spring" KUN forekommer når jeg ser optagelser på Yousee boksen, aldrig når jeg ser fjernsyn på normalvis gennem boksen.
Sådan har det altid været.
Håber I kan få disse lyd og billed fejl helt væk.

Hilsen Michael. Køge.
man kan ikke skifte dag/dato under manuel optagelse med dette software
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

kristian skrev:
man kan ikke skifte dag/dato under manuel optagelse med dette software

Prøv at hente sw igen. Der ligger en ny, hvor fejlen er rettet.

Hej, hvordan går jeg tilbage til "normal" software?
Omdømme 3

Badge +3

runekc skrev:
Hej, hvordan går jeg tilbage til "normal" software?

Det er jeg ikker sikker på, at du kan. Hvis du har den seneste test software (2729) så er YouSee i gang med eller er færdige med at udrulle den i hele landet.

Du kan altid prøve "abegrebet": Sluk bagpå boksen. Hold derefter menu, OK og pil op trykke ind mens du tænder boksen bagpå. Når der i displayet står codn, kan du slippe tasterne på boksen. Herefter begynder boksen at opdatere den software, der er i dit TV-net.

Hej, har prøvet at opdatere men ender med samme software, problemet er at jeg har fået pixeleringer som kommer som et gardin der bliver trukket forbi skærmen, jeg syntes at flere af mine problemer er kommet efter jeg fik internet fra Yousee. Jeg bruger Yousee godkendte kabler.

Jeg har ikke umiddelbart haft problemer, der skulle have været rettet med denne version. Hvad lyden angår, har der jo været meldt om problemer med hakkende lyd når man genoptager afspilning efter at have spolet, men jeg har ikke lige kunnet konstatere, om denne fejl stadig er der med de optagelser jeg har liggende.

Derimod er fejlen i EPG med 8 sekunders ventetid når man trykker Optag på fjernbetjeningen væk - dejligt.

Fejlen med at at blæser ikke standser når boksen går i standby er desværre ikke væk.

Jeg kan se, at ved almindeligt brug som tuner (dvs. hvor harddisk er slukket), er temperaturen i boksen næsten altid cirka 47°, så det er muligt at denne fejl ikke skyldes problemer med styring af blæseren, men at noget andet i boksen bruger uforholdsmæssigt meget strøm, og dette fortsætter så når boksen sættes i standby.

Omdømme 3

Badge +3

runekc skrev:
Hej, har prøvet at opdatere men ender med samme software, problemet er at jeg har fået pixeleringer som kommer som et gardin der bliver trukket forbi skærmen, jeg syntes at flere af mine problemer er kommet efter jeg fik internet fra Yousee. Jeg bruger Yousee godkendte kabler.

Prøv at tage en modtager test, så du kan, hvor det er galt. Gå ind i Menu/Indstillinger/Information/Avanceret modtager test.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)