Svar

Tekst tv på den nye tv-boks

Hej 

På fjernbertjeningen til den nye boks er der en tekst-tv knap, som bruges til at kode den, så den kan styre tv'et. Men selve tekst-tv funktionen? Hvordan får jeg det til at virke??

vh

Carsten 

icon

Bedste svar af Vilhelm 28 april 2016, 15:23

Tekst-tv-funktionen findes endnu ikke på den nye tv-boks.

Det vides ikke hvornår YouSee gennemfører den ændring.

Se original

35 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Tekst-tv-funktionen findes endnu ikke på den nye tv-boks.

Det vides ikke hvornår YouSee gennemfører den ændring.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det kunne tænkes, at det er en af de opdateringer der snart vil komme, da det er et af de punkter der er blevet nævnt i ønskelisten.

Jeg har netop talt med support i YouSee. Det tyder på, at YouSee ikke burde have sendt den nye boks på markedet endnu. Fjernebetjeningen fungerer ikke på alle taster, bl.a. Tekst-TV, og de kan ikke sige, hvornår det kommer på. Yderligere er medarbejderne i support overhovedet ikke klædt på til at besvare opkald vedr. den nye boks og fjernbetjeningen. Det tog MEGET lang tid overhovedet at få svar på mine spørgsmål, og det var tydeligt, at de ikke anede noget om den nye boks. Jeg blev stillet rundt til flere forskellige.
På min fjernbetjening kan jeg ikke slukke for mit TV, det skal jeg gøre manuelt på fjernsynet. I support fik jeg at vide, at det skal jeg kontakte min fjernsynsforhandler for at få ændret. Hvad er det for noget? I YouSee butikken, hvor jeg hentede boksen, sagde de, at den bare skulle sættes til, og så virkede den. Altså er de HELLER ikke klædt på til at udlevere den nye boks. Det er i den grad en OM'er YouSee :-(

De har også været så geniale, at der ikke følger vejledning med boksen, den skal man ind at finde på nettet.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Tekst TV kommeer, Er bekræftet   http://forum.yousee.dk/t5/TV/%C3%98nsker-til-den-nye-boks/td-p/10005/highlight/false

De har da været klædt på til at udlevere boksen til dig. Bare ikke til at kunne svare på dine spørgsmål :-)
Og den vejledning de har på nettet, er ubruligt, da der nogle steder linkes til den gamle boks.

Janeug skrev:
Jeg har netop talt med support i YouSee. Det tyder på, at YouSee ikke burde have sendt den nye boks på markedet endnu. Fjernebetjeningen fungerer ikke på alle taster, bl.a. Tekst-TV, og de kan ikke sige, hvornår det kommer på. Yderligere er medarbejderne i support overhovedet ikke klædt på til at besvare opkald vedr. den nye boks og fjernbetjeningen. Det tog MEGET lang tid overhovedet at få svar på mine spørgsmål, og det var tydeligt, at de ikke anede noget om den nye boks. Jeg blev stillet rundt til flere forskellige.
På min fjernbetjening kan jeg ikke slukke for mit TV, det skal jeg gøre manuelt på fjernsynet. I support fik jeg at vide, at det skal jeg kontakte min fjernsynsforhandler for at få ændret. Hvad er det for noget? I YouSee butikken, hvor jeg hentede boksen, sagde de, at den bare skulle sættes til, og så virkede den. Altså er de HELLER ikke klædt på til at udlevere den nye boks. Det er i den grad en OM'er YouSee :-(

De har også været så geniale, at der ikke følger vejledning med boksen, den skal man ind at finde på nettet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg synes at YouSee har en hel del gode vejledninger til den nye boks og dens fjernbetjening, fx her:

http://yousee.dk/tv/tv-boks.aspx

Og om opsætning af den nye boks:

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/opsaet-yousee-tv-boksen/opsaet-yousee-tv-boksen

Er der nogen der ved, hvornår Tekst TV bliver tilgængelig på dn nye TV-boks. Burde måske oplyses, at Tekst-TV ikke er muligt på den ny boks, når man bestiller den.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Som skrevet i tråden, så er det en bekræftet opdatering, her i begyndelsen af Juni er der en større opdatering på vej, og så må vi jo se hvad de har fået med i den, da der er flere punkter på en ønskeliste som kan ses her på forummet.

Jeg talte med teknisk support hos YouSee i fredags, og de kunne ikke sige, hvornår det bliver muligt at se tekst-tv på den nye boks, så jeg tror ikke, det er med i opdateringen, der kommer nu. Det er bare for surt, jeg overvejer meget at gå tilbage til den gamle boks, som jeg synes, fungerede meget bedre.

Omdømme 3

Badge +3
 Det vides ikke med sikkerhed hvad der kommer med i opdateringen, men lad os se. TTV har man dog på TVet.

Det er jo ikke tekst-tv, jeg er interesseret i, men manglende undertekster, og dem kan jeg ikke få

Omdømme 2

Badge

Janeug skrev:
Det er jo ikke tekst-tv, jeg er interesseret i, men manglende undertekster, og dem kan jeg ikke få

Hvis du ser det i start forfra eller arkiv, s er der tekster på

Tak for svar, det var jeg ikke klar over. Det er dog oftest i direkte sending, jeg gerne vil have tekster på, især i danske serier, hvor det er svært at høre, hvad de siger. 

Omdømme 2

Badge

Janeug skrev:
Tak for svar, det var jeg ikke klar over. Det er dog oftest i direkte sending, jeg gerne vil have tekster på, især i danske serier, hvor det er svært at høre, hvad de siger. 

Lige efter det er startet, trykker du blot start forfra :-)

Omdømme 2

Badge

mich skrev:

Janeug skrev:

Lige efter det er startet, trykker du blot start forfra :-)

Men træerne vokser ikke ind i himlen.

Nu siger du direkte sending, hvis det er TV2 nyhederne og TV avisen kommer de ikke. Jeg taler kun om almindelig tekstning af udsendelser, DK tekster på nabokanaler, evt tekstning på samme sprog i serier / dokumentrer, tekstning på BBC og nogle andre kanaler (DVB tekster). Altså tekster som kommer automatisk. Ikke tekster, som man normalt skal få på skærmen, når man trykker på tekst TV f.eks. side 399. Sorry.

Tak for det svar Mich, det vil jeg prøve. Nej, det er ikke TV-avis men f.eks. danske film eller serier.

Hej Yousee. Hvornår kommer der tekst tv på den nye boks, da jeg bruger den meget og også har brug for danske tekster på nogle udsendelser.

Omdømme 3

Badge +3
 Det skulle ske snart med en opdatering.

Jeg kan ikke finde en meny der hedder tekst tv på på min fjernbetjening. hvor sidder den

Omdømme 2

Badge
https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/fjernbetjening-til-yousee-boksen/opsaet-fjernbetjening

Omdømme 3

Badge +3
 Når det nu er sagt, så kan det ikke bruges endnu, men det kommer i en snarlig opdatering.

Jeg går ud fra, at knappen til tekst-tv er den til højre lige over de fire taster med vandrette farver. Knappen viser en tv-skærm. De har jo bare været så smarte ikke at markere den på den yderst simple folder, der var med boksen. Det er de også sluppet nemt om ved.

Omdømme 3

Badge +3
 Det er den, kan som skrevet ikke bruges endnu.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Radiomanden skrev:

Er du ikke på ferie?

Omdømme 2

Badge

joern skrev:

Radiomanden skrev:

Er du ikke på ferie?

Der er sikkert for koldt udenfor, he he

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(