TCM lukker - Viasat Series HD kanalen afløser kanalen i fuldpakken på program 65

Omdømme 7
Badge +4
  • Vismand
  • 3753 kommentarer
Tv-kanalen TCM lukker i Norden

Fra den 1. juni 2017 er det ikke længere muligt at se tv-kanalen TCM. Turner Broadcasting System, som ejer TCM, har besluttet at lukke kanalen i hele Norden.

Hvad betyder lukningen af TCM?

Medlemmer, som har TCM i tv-pakken, kan fremover ikke se kanalen.

Derfor lægger vi en ny kanal i Fuldpakken den 1. juni.

Den hedder Viasat Series og viser et bredt udvalg af tv-serier inden for både spænding, krimi,
komedie og drama fx NCIS, Seinfeld, Dexter og Californication. Ændringen sker automatisk og Viasat Series får kanalplads 65 (som TCM har i dag).

TCM som Ekstrakanal

Medlemmer, som i dag har tilkøbt TCM som en ekstrakanal, skal ikke gøre noget. YouSee sørger for at opsige aftalen om denne ekstrakanal med virkning fra den 1. juni 2017.
TCM som valgfri tv-kanal (Bland Selv-pakke)

Medlemmer, som i dag har valgt TCM som en af de valgfri kanaler, skal inden den 20. maj vælge en ny kanal, hvis det skal virke fra den 1. juni.

Kilde. Googlet på nettet blandt en af antenneforeningerne hos Yousee

25 Kommentarer

Tak mich Vismand:)
Omdømme 7
Badge +6
Takker for update om hvad der sker, men må blankt indrømme at det nok ikke bliver en kanal jeg personligt kommer til at benytte, i så fald skal der meget bedre serier på programmet. Kigget på program fladen på tv.nu
Reelt kun meget få serier og det tilmed af ældre dato, som folk allerede har stiftet bekendtskab med på andre danske TV kanaler forlængst.

Havde der så været serier af nyere dato og tillige sci-fi/fantasy serier som Jessica Jones, Supergirl, Killjoys, The Expanse og Dark Matter, så var der guf for seerne.
Omdømme 7
Badge +4
Den kan ikke være dårligere end TCM
Omdømme 7
Badge +4
Her kan TV programoversigten ses http://tvtid.tv2.dk/kanal/viasat-series
Omdømme 7
Badge +7
Tak for info om TCM. Vi har set en del TCM, da C'et betød noget for kanalen. I dag vil fruen hellere have serier, så hun glæder sig til flere af dem.
Omdømme 7
Badge +6
Umiddelbart ikke noget man gider bruge tid på.
Omdømme 7
Badge +4
Slangefar skrev:

Tak for info om TCM. Vi har set en del TCM, da C'et betød noget for kanalen. I dag vil fruen hellere have serier, så hun glæder sig flere ad dem.

Jeg tror også den bliver populær, og mon ikke Viasat premirere film også snart kommer :D
Omdømme 7
Badge +7
Ja, det kunne også være fint. Vi er egentlig mere til streaming, men fik dog set en del gode film på Viasat premiere, da vi havde den mulighed. Det er for dumt, hvis Yousee ikke tilbyder den som ekstra kanal, når så mange har prøvet den af på kabelnettet.
Omdømme 7
Badge +4
Jeg har viaplay streaming, så jeg er dækket, men der er mange der vil have det på TV
Omdømme 7
Badge +6
Slangefar skrev:

Ja, det kunne også være fint. Vi er egentlig mere til streaming, men fik dog set en del gode film på Viasat premiere, da vi havde den mulighed. Det er for dumt, hvis Yousee ikke tilbyder den som ekstra kanal, når så mange har prøvet den af på kabelnettet.

Bedre ville det være hvis de genindførte hele den gamle Viasat Film pakke, for de kanaler har altså langt bedre film på programmet end C More kanalerne.
Omdømme 5
Badge +4
Hej allesammen,

Vi har netop skrevet en nyhed om det - vær opmærksom på, at erstatningskanalen er forskellig alt efter hvilket produkt du har - det kan I læse mere om her TCM lukker d. 1 juni

God dag til jer alle - og tak til Mich, for at skrive om det :)

Vh
Nikolaj
mich skrev:

Her kan TV programoversigten ses http://tvtid.tv2.dk/kanal/viasat-series

Sikke noget skrald.
Omdømme 7
Badge +6
Ja, den ser bestemt ikke interessant ud. Der burde være noget der er bedre. Typisk Viasat de har aldrig været videre interessante.
Hvis yousee udvander fuldpakken mister de kunder til streamingtjenesterne.
tcm var en reklamefri filmkanal.
Omdømme 7
Badge +6
Den var også noget lort.
Det er endnu en reklamekanal med dårlige amerikanske serier i den grad også.
Har lige kigget lidt på de serier der er på "Series": uh gamle og uinteressante. Men det var TCM også. Ville sådan ønske at Sci fi kanalen kunne tilkøbes i DK. Men jeg giver series en måned og hvis det ikke rigtig er noget jeg bruger, vil jeg helt stoppe med vælg selv kanaler. Kanal 4 og 3 har jo ikke længere nogen rigtigt gode serier mere.
Jeg var rigtig glad for TCM og alle de gamle Holywoodfilm, det var altid den kanal jeg søgte først efter når jeg tændte for mit TV :(
Er først i skrivende stund blevet klar over at TCM er fravalgt efter jeg har fået BlandSelv20-pakken og ledte efter kanalen :-(

Jeg vil sige at ViaSat Series er et rigtig dårligt gennemtænkt bytte for TCM, der er jo så godt som ingen fællesnævner for de to kanaler.

Har YouSee været ude at kigge efter en lignende kanal? Nu er det godtnok 5+ år siden jeg sidst så TCM, men dengang kunne jeg se klassikere som f.eks. Citizen Kane, Casablanca, Patton, Kellys Helte, Navarones Kanoner, Øst for Paradis, Diktatoren, The Secret Garden, etc, etc. Altså gamle, udødelige filmklassikere.

Overvejer I stadig et ordenligt alternativ til TCM?
Omdømme 7
Badge +4
Findes ikke, brug treaming
Omdømme 7
Badge +6
stenovitz skrev:

Er først i skrivende stund blevet klar over at TCM er fravalgt

Den er ikke fravalgt, den er som det er bekendtgjort ophørt.
Omdømme 7
Badge +4
Sagt med andre ord, de har ikke rettigheder i skandinavien

Det var heller ikke noget at tale om til sidst, ingen amerikanske store film
Omdømme 7
Badge +6
Ja, den var lige til skraldespanden, og der endte den så.
"Fravalgt" var et dårligt ord. Jeg vidste ikke kvaliteten af TCM var dalet. Når jeg tænker nærmere over det, er det nok nærmere 8-9 år siden, jeg sidst så kanalen. I så fald giver det måske mening - hvis der altså ikke findes alternativer til "TCM som i gamle dage"?
Omdømme 7
Badge +6
stenovitz skrev:

"Fravalgt" var et dårligt ord. Jeg vidste ikke kvaliteten af TCM var dalet. Når jeg tænker nærmere over det, er det nok nærmere 8-9 år siden, jeg sidst så kanalen. I så fald giver det måske mening - hvis der altså ikke findes alternativer til "TCM som i gamle dage"?

Er der ikke, for det der findes i udlandet af kanaler der viser gamle film kan vi ikke få lov til at se grundet rettigheder.
Men på mange af dem er de film de viser også blevet synkroniseret om og har slet ikke det originale sprog som alternativ lydspor.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)