Spørgsmål

Sync lyd og billede på den nye tv boks i surround

Omdømme 2
  • Udforsker
  • 63 kommentarer
Jeg har inden for den sidste måneds tid oplevet at lyd og billede ikke passer sammen når den nye boks står i surround mode i lyd indstllinger, dette har jeg ikke haft problemer med før.
Problemet er udpræget mellem DR kanalerne og TV3 og TV3+.
Jeg kører lyden fra Tv boksen ind i min surround receiver med HDMI kabler af god kvalitet.
Justerer jeg lyd delay, så det passer på f.eks. DR 1, så er den ude af sync på f.eks. Tv3, og omvendt.
Der er ikke problemer med Tv2 kanalerne, og mange andre(dem kan jeg faktisk ikke kører ud af sync, ligemeget om jeg justerer sync'en til Tv3 eller DR1).
Har googlet en del omkring emnet, og fundet ud af at det øjensynligt beror på hvor lang tid tv boksen bruger på at behandle lyd og billede, og her kan sync'en så smutte.
Jeg kan nulstille boksen og så er lyd og billede i sync på ALLE kanaler et stykke tid, men så begynder sync'en stille og roligt at skride mellem TV3 kanalerne og DR kanalerne, så jeg skal ind og justerer audio delay i surround receiveren hvis man skifter mellem disse kanaler, for at få lyd og billede til at passe sammen igen.
Sætter jeg Tv boksen i stereo mode er dette problem ikke eksisterende, så er alle kanaler i sync.
Den eneste ændring jeg har foretaget i mit setup er at jeg har opdateret den nye tv boks med den seneste software da den kom.(For ca. en måned siden).
Er der andre der har oplevet dette?

Samsung 46UE8005F, Humax tv boksen, Marantz NR1606 receiver, Cambridge BD 736, Apple tv gen.3.

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Ved ikke, om det har betydning, men DR sender ikke længere i surround. Det har de ikke gjort meget længe.
Omdømme 2
""Ved ikke, om det har betydning, men DR sender ikke længere i surround. Det har de ikke gjort meget længe.""

Hej joern.
Det ved jeg, og jeg tror ikke det har noget med det at gøre.
Jeg har haft den nye tv boks siden den kom på gaden, og det er først inden for den seneste måneds tid fejlen/problemet er opstået.
Jeg tror det er seneste software opdatering, der har haft en uheldig indvirkning, men det har indtil videre været mig umuligt at forklare problemet for Yousee, de siger, at de ikke kan genskabe problemet.
Så mit håb er lidt at der er flere der har fået fejlen, men der er måske ikke så mange der kører lyd og billede gennem deres surround receiver.
Lyd og billede er faktisk mest ude af sync på DR1, her må jeg sætte audio delay på 163ms, i surround mode for at få lyd og billede i sync.
På Tv3, og Tv3+, er audio delay på 21ms, i surround mode.
Audio delay i stereo mode er på 163ms, og så er lyd og billede i sync på alle kanaler. :(
Omdømme 2
Har nu oplevet et par stykker andre på FB der har problemer ned sync på lyd og billede gennem Yousee's bokse, både Samsung og Humax boks, og på både DR1 og Tv3 og Tv3+, og det er også selvom signalerne ikke kører gennem en surround reciever, men kører direkte i Tv fra boksen via HDMI.
Nu har jeg fundet min gamle Samsung BD-H8900 HDD recorder frem, og sat den ind i mit setup.
Dette har totalt fjernet problemet med manglende sync mellem lyd og billede både i stereo og surround.
ALLE kanaler er nu i sync, og det er hele tiden, så Yousee må altså have et problem omkring sync mellem lyd og billede på deres bokse.
Nu mangler jeg så bare et par af de features boksen byder på(start forfra/optage flere kanaler samtidig), som bl.a. var årsag til at jeg valgte boksen, dem må jeg så undvære eller bruge app'en på telefonen, og chromecast.
Jeg håber Yousee får fikset problemet, ellers bliver boksen returneret, jeg gider ikke sidde og rode med audio delay'en i forstærkeren hvert andet øjeblik, for at få lyd og billede til at passe sammen.
Jeg har haft fuldstændig samme problem gennem den sidste måned
Har nogen fundet en løsning
Omdømme 7
Badge +7
Både på soundbar og TV kan jeg sætte det således, at lyden passer, hvis det skulle være. Har dog ikke behov for det. Lyd og billed passer sammen.
Jeg har samme problem. Jeg har egentlig troet at det var min receiver som var problemet.

Men ud fra dette, og idet problemet ikke opstår med andre enheder til receiveren, så må det være boksen.

@Yousee - der er godt nok mange problemer med den boks, både CEC og audio sync-problemer. Skulle I ikke tage fat i den leverandør. Og: Giv os nu noget information.

Tålmodigheden er ved at slippe op.
Har nøjagtig samme problem på den nye boks.
Det er især TV2 og TV2 NEWS jeg ser det.

Ligemeget om jeg bruger soundbar eller lyd direkte ud fra TV.

Tag jer nu sammen yousee!!
Omdømme 7
Badge +7
kthomsen24 skrev:

Har nøjagtig samme problem på den nye boks.
Det er især TV2 og TV2 NEWS jeg ser det.

Ligemeget om jeg bruger soundbar eller lyd direkte ud fra TV.

Tag jer nu sammen yousee!!

Jeg har haft samme problem. HDMI fra boks til TV. Optisk lyd fra TV til soundbar. Indstilling af lyd i boks er surround. På TV er indstillingen PCM.
Har fået boks i dag.
Og har samme problem - lyd ude af sync på DR kanaler. Og ja - i sync på fx TV2.
Genstart af boks får lyden i sync for en tid.
Det er ekstra træls når man ikke længere har mulighed for at "sløjfe" antenne signalet videre til tv på den "nye" boks.
På den gamle boks var der ingen problemer. Desværre kunne den ikke mere.
Så nu kan jeg streame DR på Apple tv - dårligere billede, men lyden er i sync og så bruge boksen til de andre kanaler.
I håbet om en snarlig opdatering - desværre kan jeg se at denne tråd er 6 måneder gammel.
Omdømme 7
Badge +6
Har lige set efter på DR1, OK på Arkiv, OK på Start forfra, og OK på Live. Så kort ingen problemer.
Jeg har samme problem med sync. Fik den nye boks i januar alt virkede lige til 24/4 sa var den pludselig gal med sync. Yousee prøvede alt muligt, sendte nyt HDMI kabel, det gav intet. Så fik jeg ny boks og det hjalp heller ikke. Så min aften går med at indstille lydforsinkelse igen og igen og igen
Præcis samme problem. Kan undre mig at Yousee slet ikke er kommet med en eneste kommentar i denne tråd.

Har følgende setup:
Panasonic TXP50GT30Y
Humax tv boks
Onkyo HT-R380

En genstart af boksen hjælper, men kan ikke være rimeligt at man skal genstarte boksen en gang hver 3 dag for at have et fungerende system.
Omdømme 2
anden1980 skrev:

Præcis samme problem. Kan undre mig at Yousee slet ikke er kommet med en eneste kommentar i denne tråd.

Har følgende setup:
Panasonic TXP50GT30Y
Humax tv boks
Onkyo HT-R380

En genstart af boksen hjælper, men kan ikke være rimeligt at man skal genstarte boksen en gang hver 3 dag for at have et fungerende system.

Ja, man kan undres, men Yousee mener sikkert ikke problemet er stort nok til at der bør gøres noget.
Men jeg er glad for at jeg ikke er ene om problemet.
Der er HELT KLART et lyd/billede sync problem omkring Humax boksen når man kører lyden via en ekstern lyd kilde.
Jeg fandt fejlen selv efter 3 uger. Det trådløse net var hoppet af tv'et. Da jeg fik tilsluttet det, så der var net på både tv og boks, blev synkroniseringen perfekt.
Yousee havde i de tre uger sendt mig nye kabler, sendt mig ny boks, og prøvet alt muligt. Men det var altså noget så simpelt som manglende netforbindelse på selve tv'et. Det har virket perfekt lige siden.
Hilsen Vivi
Omdømme 2
vivi01 skrev:

Jeg fandt fejlen selv efter 3 uger. Det trådløse net var hoppet af tv'et. Da jeg fik tilsluttet det, så der var net på både tv og boks, blev synkroniseringen perfekt.
Yousee havde i de tre uger sendt mig nye kabler, sendt mig ny boks, og prøvet alt muligt. Men det var altså noget så simpelt som manglende netforbindelse på selve tv'et. Det har virket perfekt lige siden.
Hilsen Vivi

Fungerer så ikke i alle tilfælde.
Jeg har hele tiden haft netforbindelse på både boks og tv, alligevel er der sync problemer, men jeg som tidligere nævnt kun sync problemet på boksen, der er ikke noget galt på når jeg kører uden om den.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)