Spørgsmål

Sync fejl

• MVE
  • Deltager
  • 3 kommentarer
Hej. Jeg boxer stadig med at lyden er foran billede på rigtig mange at kanalerne. Nogle er værre end andre men det er r.. irriterende. Jeg kan se på nettet og tråde her at der er skrevet om dette problem på den nyeste box siden januar men INGEN KOMMENTARER FRA YOU SEE?? Er der nogen der kan fortælle mig om der kan gøres noget ved dette problem ???

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Spørgsmålet er hvor meget egentlig kan skrives på list som en fejl med selve Humax boksen.
Da jeg kanal zappede på mit TV her Fredag og havnede på TNT, her opdagede jeg at lyden var en anelse ude af sync i serien Boston Legal, både på MPEG og AC3 lydsporet.
Omdømme 7
Badge +7
Hej MVE

Det er naturligvis ikke optimalt hvad du oplever :(

Er det også den nyeste boks du har fra YouSee altså Humax-boksen eller hvordan?

Kan du give nogle eksempler på kanaler som du oplever det på?
Omdømme 7
Badge +3
Både min lidt gamle DVD-afspiller og PC-programmet CyberLink Power DVD har funktioner, der kan forsinke lyden med valgfrie værdier i forhold til billedet. Dette er lavet for at der kan kompenseres for den fejl, at lyden er foran billedet. Da lyd og billede behandles af forskellige kredsløb eller enheder (lyd f.eks. i en hi-fi forstærker, billede af et TV-apparat), og behandling af digital lyd og digitale billeder altid vil tage lidt tid kan man næppe helt undgå at forskydning mellem lyd og billede vil forekomme.

Det skal så foreslås, at YouSee lægger en funktion ind i boksen, hvormed man kan forsinke lyden valgfrit. (Eller er funktionen der allerede? - Jeg kan ikke selv undersøge det da jeg ikke har en Humax-boks). Check eventuelt indstillingerne i TV-apparatet eller i en eventuel ekstern forstærker for om funktionen allerede findes her.
Omdømme 7
Badge +7
Der skulle gerne være Audio Delay funktion på TVet, som ligeledes der er på SR Recivere.
Hej Kasper
Jeg har stort set haft problemet siden jeg fik den nyeste YouSee boks Humax YSR 2000. Problemet er, at lyden er foran billedet på mange af kanalerne men dog er der forskel så nogle er værre end andre. På musikkanalen VH1 er det særligt slemt samt ofte Viasatkanaler skiller sig ud. Nogle har talt om at man kan rette ved at aktivere lydforsinkelse på tv ( Samsung UE55KS7005xxE ) Dette løser dog ikke problemet, da der så bare kommer forsinkelser på andre kanaler :-(
Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke muligt at ændre på forsinkelsen enkeltvis på kanalerne.
hej Radiomanden
Nej det er jeg klar over og netop derfor er det ikke en løsning på problemet.
Har lige fået YS4000 box installeret. Har også problemer med sync af lyd. På TV2 så meget ude af sync at det irriterende. Det hjælper at springe til anden kanal og så tilbage.

Lyd kører fra tv til forstærker via hdmi
Omdømme 1
Jeg har samme problem, jeg er sikker på at det kom i forbindelse med en opdatering for ca 6 måneder siden. Det er ikke til at holde ud :(

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)