SyFy HD hvornår?

Hej YouSee

Jeg kan huske at TDC i sin tid havde SyFy HD (den som hed Sci-Fi).

Den blev så pillet fra igen.

Men jeg er lidt træt af ikke at have en ordentlig Science Fiction kanal.

Hvornår kommer SyFy til Danmark?

26 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
 Den kunne jeg også tænke mig.

Badge
Synes der er mange kanaler yousee ikke har so man kan se mange andre steder. HBO ville også være godt eller star eller fyi bare for at komme med nogen 

Omdømme 4
Badge +7

Brinis73 skrev:
Synes der er mange kanaler yousee ikke har so man kan se mange andre steder. HBO ville også være godt eller star eller fyi bare for at komme med nogen 

HBO findes som tilkøb på YouSee.

Badge
ja HBO Nordic men den er jo ikke noget ved når du ved hvad de sender på den andre HBO kanaler. der findes jo flere end den ene HBO

Omdømme 4
Badge +7

Brinis73 skrev:
ja HBO Nordic men den er jo ikke noget ved når du ved hvad de sender på den andre HBO kanaler. der findes jo flere end den ene HBO

Hvad mener du med flere kanaler?

Badge
HBO HD, HBO Signature, HBO Hits, HBO One, HBO Family, HBO Two, HBO Super. 

det er fantastiske kanaler 

og for ikke at nævne alle SKy kanaler. Star Movie samt Fox har også mange gode kanaler og sjovt de er alle uden reklamer. 

Og det kan ikke være så dyrt for yousee at få dem for ved i Taiwan koster den helt store pakke TV INTERNET MOBIL 200 danske kroner hvert kvatal. og der er H2 og H1 med samt syfy som folk gerne vil have og 4 Discovery kanaler. samt en masse kina kanaler som jeg ikke fatter brik af. :)

Omdømme 4
Badge +7
Nu er alt jo relativt. Ikke mindst om noget er dyrt eller billigt. Er der lande i f. eks. EU, der har de pågældende kanaler?

Badge
jep så tæt på som England har dem. Så der er ikke rigtig en undskyldning for yousee. Ved man kan få dem overinternettet wed sky i England men så skal man have endnu en box tilsluttet sit tv. 

og er nu sikker på hvis yousee ville fornye sig lidt også med kanaler så skulle de jo nok få kunder nok.

ps det er ikke en kritik mod yousee. Synes bare det er træls de ikke rigtig kommer over år 1980

Omdømme 4
Badge +7

Brinis73 skrev:
jep så tæt på som England har dem. Så der er ikke rigtig en undskyldning for yousee. Ved man kan få dem overinternettet wed sky i England men så skal man have endnu en box tilsluttet sit tv. 

og er nu sikker på hvis yousee ville fornye sig lidt også med kanaler så skulle de jo nok få kunder nok.

ps det er ikke en kritik mod yousee. Synes bare det er træls de ikke rigtig kommer over år 1980

Med FuldPakken, C More, HBO Nordic og de gratis film fra YouSee har jeg fuldt op at gøre med at nå det hele.;)

Brinis73 skrev:
jep så tæt på som England har dem. Så der er ikke rigtig en undskyldning for yousee.

Jo, for HBO har næppe rettighederne til at vise f.eks. alle de film i DK.

Kanalen skal jo være tilgængelig i DK før YouSee (og andre) kan tilbyde dem.

Brinis73 skrev:

Enig.

Det ville være rart hvis YouSee eller allerhelst og ultimativt, et konsordium.

Som har en hjemmeside, hvor man kontinuerligt at sætte sit præg, om hvad vi danskere ønsker af kanaler eller hele udbydere, som f.eks. HELE HBO og/eller specifikke kanaler.

Også gerne med fastdefinerede begrundelser, som ændres løbende.

Get into the battle and be a realitsic 21st century human.

joern skrev:

Brinis73 skrev:

HBO findes som tilkøb på YouSee.

Weee vi kan få HBO ... Nej, det er en sammenstrikket version til Skandinavien og aldeles ikke HBO.

Med andre ord, ligesom de andre selskaber kan "få's som tilkøb eller på anden vis vælges", så er og bliver det et valg på vores vegne (som vi ikke er herre over) og valget er gjort af en eller flere Kloge Åger.

Med de priser vi har i Danmark på kanaler, har jeg ingen skrupler ved at stille krav om at få noget reelt for pengene.

Skulle jeg selv ville have HBO, vil jeg have HELE pakken og ikke bare et lillebitte udblup, som er tæt på en kopi af alle de andre Skandinavisk sammenstrikkede løsninger.

joern skrev:

Med FuldPakken, C More, HBO Nordic og de gratis film fra YouSee har jeg fuldt op at gøre med at nå det hele.;)

Der er jeg så ikke enig. Jeg køber mange film selv og skal jeg stoppe med det og få flere kanaler istedet, så er det bestemt ikke det udvalg vi kan få fra vores udbydere (YouSee, Wauuu ....  bla bla bla), der vil få mig til at hoppe på den vogn.

Netop derfor skrev jeg dette indlæg, som klart og tydeligt viser at der er kanal genre som er fuldstændig forbigået uden en reel grund.

Det er korrekt at hvis jeg køber en ordentlig smøre af en TV Pakke, så får jeg masser aat vælge imellem, lige bortset fra, at det er en horibel pris at betale, for at se bare en brøkdel, af det jeg ønsker at se.

Omdømme 4
Badge +7

SirOlrik skrev:

joern skrev:

Der er jeg så ikke enig. Jeg køber mange film selv og skal jeg stoppe med det og få flere kanaler istedet, så er det bestemt ikke det udvalg vi kan få fra vores udbydere (YouSee, Wauuu ....  bla bla bla), der vil få mig til at hoppe på den vogn.

Netop derfor skrev jeg dette indlæg, som klart og tydeligt viser at der er kanal genre som er fuldstændig forbigået uden en reel grund.

Det er korrekt at hvis jeg køber en ordentlig smøre af en TV Pakke, så får jeg masser aat vælge imellem, lige bortset fra, at det er en horibel pris at betale, for at se bare en brøkdel, af det jeg ønsker at se.

Du kan vel ikke være uenig i, at JEG har fuldt op at gøre med at nå det hele? Du kan synes at det ikke er nok for dig. Det fint nok. Nu skal det så bemærkes, at hele mit TV kiggeri ikke kun er film og

underholdning. ;)

Fortsat god weekend.

Lunddal skrev:

England er en del af Region 2 / den Europæiske Region.

Så det burde være minimalt og kan sagtens omgås i det 21. århundrede.
Er der tale om reklamer er der flere kanaler som YouSee udbyder, hvor reklame blokkene erstattes af Danske reklamer, så det er hellere ikke nogen undskyldning for YouSee.

joern skrev:

SirOlrik skrev:

joern skrev:

Du kan vel ikke være uenig i, at JEG har fuldt op at gøre med at nå det hele? Du kan synes at det ikke er nok for dig. Det fint nok. Nu skal det så bemærkes, at hele mit TV kiggeri ikke kun er film og

underholdning. ;)

Fortsat god weekend.

Det har du ret i Joern jeg kan ikke sige hvad du er tilfreds med Sorry og fortsat god weekend til dig også ;)

SirOlrik skrev:

Lunddal skrev:

England er en del af Region 2 / den Europæiske Region.

Så det burde være minimalt og kan sagtens omgås i det 21. århundrede.
Er der tale om reklamer er der flere kanaler som YouSee udbyder, hvor reklame blokkene erstattes af Danske reklamer, så det er hellere ikke nogen undskyldning for YouSee.

TV-rettighder har absolut intet at gøre med DVD-regioner.

Mon ikke retteghederne til størstedelen af de film, der vises på HBO i UK, i Danmark tilhører C More og Viasat?

Så selv om du så fik HBO UK, ville der nok ikke være noget, der ikke allerede sendes på en kanal, der er tilgængelig på YouSee.

Badge
er bliver vist meget på de HBO kanaler dom ikke vises i danmark. OG som jeg skrev tidliger så kan man godt få dem i danamrk også. man skal bare have dem ved SKY i uk. men det kræver endnu en box. og så lige en anden ting der er også en del underholdnings kanaler med som man hellere ikke får i danmark. 

For som der er en anden der har skrevet så sidder der en flok kloge åger og bestemmer hvad de synes vi skal se. Uden at tage forbehold for hvad vi faktisk gerne vil se da det kun er deres mening der kommer igennem. 

yousee burde spørge deres kunder hvad de gerne ville se og gøre det muligt at vælge de kanaler vi gerne vil have så vi undgår alt det andet som vi ikke gider bruge tid på. 

Men det er vist kun Bokset der har fundet ud af er en god ide så det skal nok give kunder når nu yousee begynder at udbyde internet uden tv.

Det er ikke ligefrem legalt at have et SKY abonnement i DK, selv om det er muligt at købe sig til abonnementer via diverse sider.

Prøv nu at forstå, at YouSee ikke bare kan tage en kanal ned og sende den ud til sine kunder.

HBO skal TILBYDE kanalerne i DK (og have rettighederne dertil), før YouSee overhovedet kan tage den med i sine pakker.

Brok jer til HBO, hvis I vil have deres kanaler i Danmark.

Badge
ja nu er det jo så yousee der skal tage kontakt til hbo og forhandle med dem og ikke den anden vej rundt.

Selvom sidste indlæg er 9 måneder siden mener jeg fortsat at Science Fiction er en glemt genre af Yousee.
Hvilket egentliig får mig til at tænke på at denne debat endte med HBO tam tam, hvilket på ingen måder giver os Science Fiction.

Så ønsket er der fortsat, for man kan kun henvise til sine udbydere i landet, ifølge SyFy's hjemmeside, så den med at man "bare" kan melde sig til og streame = NO GO!

Så Kære YouSee, hvornår får vi SyFy HD?
Tja, det er jo lidt mere kompliceret end som så. Eksempelvis valgte ESPN for nogle år siden at droppe ud af det danske marked - så er det vist ligegyldigt hvad yousee, stofa, whoever så gerne vil levere. (Og hvor jeg savner mlb på espn america...). Men ja, klart syfy ville have interesse
Omdømme 4
Badge +1
SirOlrik skrev:

Hej YouSee

Jeg kan huske at TDC i sin tid havde SyFy HD (den som hed Sci-Fi).

Den blev så pillet fra igen.

Men jeg er lidt træt af ikke at have en ordentlig Science Fiction kanal.

Hvornår kommer SyFy til Danmark?

Det er dælme mange år siden at vi havde SciFi Channel, det ligger godt 20 år tilbage, altså dengang vi kun havde analogt TV.
TDC Kabel TV som Yousee hed dengang, fjernede ikke kanalen. Kanalen blev ganske enkelt nedlagt af den engelske ejer selv og det med en rigtig god grund:
Total mangel på seere.

Det var ikke nogen ordentlig sci-fi kanal den der. Det var en ren skygge af den Amerikanske version, for på den Europæiske variant viste de udelukkende B og C produktioner, altså kun fra det ringeste til de værste lav kvalitet produktioner inde for sci-fi. De viste slet ikke de samme høj kvalitetes produktioner som på den Amerikanske moder kanal og det endte med at blive kanalens død, fordi ingen gad at se på det bras.
Der gik så også en del år før den vendte tilbage i England, hvilket skete under en ny ejer.

Med det ringe ry at SyFy har i dag, der må jeg indrømme at min interesse i at få en af de udenlanske varianter yderst lav, for jeg er ikke en fan af science fiction serier, der ikke får en ordentlig afslutning, hvilket SyFy stort set kun er kendt for med deres hidtidige egen produktioner, hvor den sidste sæson altid er kort, forhastet og en ret roddet affære.
Desuden har jeg set et par af deres egne science fiction film og det er ikke et hak bedre. Det er yderst ringe produktioner med meget dårlig CGI, hvor selv at have ret kendte skuespillere i dem ikke kan redde dem fra hvor ringe produktioner de er.

I stedet for kunne man se på muglighederne med at starte en ren Dansk science fiction kanal op, der har nul relationer til SyFy, hvor så mugligheden foreligger i at vise hvad som helst inde for science fiction produktioner på kanalen i HD, så om det er Star Trek, Stargate, Marvel eller DC serier der vises, for her er de på neutral grund.
Kravet til kanalen skulle dog være nul reklame afbrydelser, banner reklamer eller split screens, som man kender til hos Kanal 5 og TV3.
Den slags er kun med til at lede ens opmærksomhed væk fra handlingen.
Reklamer er dog OK imellem hver udsendelse som man kender det fra TV2.
På den amerikanske streaming-service SLING.COM kan man for 29 USD om månden få en kæmpe pakke med alle de gode kanaler i USA, deriblandt SciFi Channel.
Omdømme 4
Badge +1
LadyCroc skrev:

På den amerikanske streaming-service SLING.COM kan man for 29 USD om månden få en kæmpe pakke med alle de gode kanaler i USA, deriblandt SciFi Channel.

Nix, for den service er kun for folk der er fastboende statsborgere i USA.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)