Svar på spørgsmål om den nye YouSee tv-boks.

Vis første besked

170 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4

oz1mis skrev:
Jeg har nu 14 optagelser, fortrinsvis film.

Under systeminformation står Harddisk til 1000 GB og 0% brugt.

Så kan man jo optage uendeligt meget :-)

jørn, min står på samme måde, selvom jeg har 2 lange film og 8 udsendelser på 1 time hver

Omdømme 5
Badge +2

joern skrev:

Dags dato er min HDD størrelse 931 GB og HDD brugt er 10,9%.

Ønsker jeg at vide, hvor meget en optagelse fylder, kan jeg se hvor meget forbruget er steget.

Hej Jørn.

Jeg har også været inde i Systeminformation, hvor man bl.a. kan se sit harddiskforbrug.

Da du er startet med 1000 GB og nu har 931 GB ledig plads, har boksen brugt 69 GB eller 6,9% og ikke 10,9%. Måske har den allerede indregnet forbrug af planlagte optagelser?

Min egen boks angiver 0% brugt. Det skyldes nok at mine få optagelser fylder mindre end 1%.

Omdømme 5
Badge +2

kim-v skrev:
hej igen

jeg tror jeg sprøg forkert det er tv akkiv fra hver tv kanal jeg søg lige som på den gamle boks kunne man ser hvad der havede været i dag og for nogel dag siden på dr og  dr ultra eller er det mig som ikke ved hvorfan man find det

Klik 1 eller hellere 2 gange på tasten "Tv guide". Når du med navigationstasterne går til venstre,  finder du de sidste 7 dages udsendelser.  Udsendelser der findes i Tv arkiv, har en hvid trekant. Trykker du på en arkiveret udsendelse, kan du se information om den, du kan se evt. andre udsendelser i samme serie, du kan starte afspilningen, og du kan favoritmarkere udsendelsen.

Du kan også bruge Menuens punkt "Søg".

Omdømme 7
Badge +7
Kanaler i Arkiv ligger under TV. Tryk Menu, Vælg TV, Vælg kanaler i Arkiv.

Omdømme 7
Badge +4

Vilhelm skrev:

joern skrev:

Ønsker jeg at vide, hvor meget en optagelse fylder, kan jeg se hvor meget forbruget er steget.

Hej Jørn.

Jeg har også været inde i Systeminformation, hvor man bl.a. kan se sit harddiskforbrug.

Da du er startet med 1000 GB og nu har 931 GB ledig plads, har boksen brugt 69 GB eller 6,9% og ikke 10,9%. Måske har den allerede indregnet forbrug af planlagte optagelser?

Min egen boks angiver 0% brugt. Det skyldes nok at mine få optagelser fylder mindre end 1%.

Så vidt jeg husker fra Samsung blueray, så fylder en time ca 2 GB (5 timer giver 10GB eller 1% af 1000GB), og jeg har langt mere end 5 timer, og som sagt, så siger den også 0 hos mig

mange tak joern  er det max 1 døgn tilbage man kan ser på den gamle kun man somtider ser en uge tilbage            

Omdømme 7
Badge +7

Vilhelm skrev:

joern skrev:

Hej Jørn.

Boksen bruger vel harddisken til andet end optagelser, som jeg har planlagt. Hvad med den "optagelse", der foretages, nårf man ser live TV. Kan jo spole tilbage.

Omdømme 7
Badge +7

kim-v skrev:
mange tak joern  er det max 1 døgn tilbage man kan ser på den gamle kun man somtider ser en uge tilbage            

Der er udsendelser i Arkivet der går et pænt stykke tid tilbage. Hvor mange ved jeg ikke, men de er der.

Omdømme 5
Badge +2

Radiomanden skrev:
Kanaler i Arkiv ligger under TV. Tryk Menu, Vælg TV, Vælg kanaler i Arkiv.

Ja. Men det ændrer ikke på at man kan finde arkiverede udsendelser via Tv guiden, sådan som jeg gjorde rede for det i mit svar til kim-v. Evt. bruge søgefunktionen.

Jeg foretrækker den hurtige navigation og overblikket i Tv guide. Bruger også Min side til at se  Favoritter i arkiv.

Men hver sin smag og sit behov.

Boksen bruger vel harddisken til andet end optagelser, som jeg har planlagt. Hvad med den "optagelse", der foretages, nårf man ser live TV. Kan jo spole tilbage.

Som jeg kan forstå det, så gemmes det på SD-kortet.

Omdømme 5
Badge +2

joern skrev:

Vilhelm skrev:

joern skrev:

Hej Jørn.

Ja, det har du ret i, Jørn.

Men så er det noget usikkert at bestemme hvor meget en optagelse fylder, ved at se efter hvor meget forbruget er steget. Vi må nok bruge nogle tommelfingerregler.

Omdømme 5
Badge +2
Slettet

Omdømme 7
Badge +7

Logan skrev:

Som jeg kan forstå det, så gemmes det på SD-kortet.

Hvilket SD-kort?

Der sidder et 16 GB SD-kort i boksen.

Omdømme 7
Badge +7

Logan skrev:
Der sidder et 16 GB SD-kort i boksen.

Tror dig selvfølgelig, men hvor står det?

Recordere.dk bragte et skærmdump af nogle specs på boksen (de blev efterfølgende fjernet igen - ved ikke hvorfor).  Recordere bragte også en video fra Yousees præsentation. Jeg mener, at Yousee-manden nævner optagelse på SD-kortet i forbindelse med live-tv.

jeg kan ikke kom på arkiv for den fejl andre der har prøve det1.jpg

Omdømme 5
Badge +2

Logan skrev:
Recordere.dk bragte et skærmdump af nogle specs på boksen (de blev efterfølgende fjernet igen - ved ikke hvorfor).  Recordere bragte også en video fra Yousees præsentation. Jeg mener, at Yousee-manden nævner optagelse på SD-kortet i forbindelse med live-tv.

I testen af den nye tv-boks skriver Recordere.dk, at boksen har  "16GB RAM internt som bruges til arbejdshukommelse og cache ved optagelser og afspilning af streamede udsendelser."

Der drejer sig ikke om et SD-kort (et flytbart hukommelseskort, som fx bruges i digitale kameraer), men om en SSD harddisk der er indbygget i tv-boksen. Hvorvidt YouSee indregner de 16 GB i de 1000 GB på boksen, ved jeg ikke.

Omdømme 5
Badge +2
Har aldrig set fejl 8004 på tv-boksen, og sproget er altid dansk.

Det ligner en fejl på computer?

Omdømme 7
Badge +7

Logan skrev:

Har lige fået følgende oplysninger: Nej, der er ikke et SD kort i boksen, men 16 GB RAM.

det er tag fra den nye box med min mobiltelefon fra tv skærm

I skærmdumpet fra recordere står der:

"Flash-ram: 4GB eMMC til operativsystem og 16GB High Reliability SD-kort til Timeshift buffer."

Omdømme 7
Badge +7

Logan skrev:
I skærmdumpet fra recordere står der:

"Flash-ram: 4GB eMMC til operativsystem og 16GB High Reliability SD-kort til Timeshift buffer."

Jeg tror på, at det, Hummelmose fra recordere.dk har fortalt mig, passer med virkeligheden.

Omdømme 7
Badge +4
Nu siger min boks også

Harddisk størrelse 931 GB

Harddisk brugt 14,2%

Men det ville være rart, hvis man på en nem måde kunne angive GB forbruget på de enkelte gemte udsendelser

Jeg kan ikke forstå hvad du vil bruge størrelserne på de enkelte optagelser til?