Svar på spørgsmål om den nye YouSee tv-boks.

Vis første besked

170 Kommentarer

Enig i at det er noget som må (læs SKAL) rettes snarest. En workaround er at optage den efterfølgende udsendelse også.

Det er dog ikke bare at lægge x antal minutter på en optagelse, hvis den efterfølgende udsendelse også optages, så skal den ene tuner gemme i 2 filer på samme tid. Teknisk skulle det ikke være noget problem, men det er måske noget programørene lige skal overveje hvordan de gør det.

Jeg har orøvet at optage nogle udsendelser og for mig at se, ser det ud til at boksen selv tillægger 5 minutter til hver optagelse.

EDIT: Undskyld, så først senere i tråden, at svaret blev givet, (og passer fint med min egen observation)

Enig!

EDIT
Øv, skal da vist lige vænne mig til brugen i dette forum. Troede svaret kom ind under den post man svarede på. Så mit svar giver jo ikke megen mening :- )

Men jeg svarede at jeg var enig i at vi (også) snart bør få mulighed for favoritlister.

Omdømme 5
Badge +2

IAF skrev:
Enig!

EDIT
Øv, skal da vist lige vænne mig til brugen i dette forum. Troede svaret kom ind under den post man svarede på. Så mit svar giver jo ikke megen mening :- )

Men jeg svarede at jeg var enig i at vi (også) snart bør få mulighed for favoritlister.

Når du vil svare på et bestemt indlæg, klikker du på "Svar", og inden du så selv begynder at skrive, klikker på knappen "Citér".

Omdømme 4
Badge +5

Radiomanden skrev:
 Lejepris for boxen Kr.99/måned du får en gratis måned betale Kr.99 i forsendelse,= ingen gratis måned.

Der er intet forsendelsesgebyr ved køb i butik - find nærmeste butik.

Omdømme 7
Badge +7
 Den blev bestilt hos kundeservice, er kommet og kom op at køre her til formiddag.

Omdømme 7
Badge +7
Ingen forsendelsgebyr ved afhentning i butik - underligt.:-)
Omdømme 5
Badge +1
Jeg ville nu være en lille smule mere tilfreds hvis den nye box nu også bare kunne starte op og ikke få den fejl med serienummer.

Nu har en yousee på fb skrevet at alt var ok fået tilbagemelding fra deres udviklere at serienummer problemet var løst.

Pladder , min box har stadig problemer med serienummeret, og udvidet support har sendt min sag videre til udviklerne IGEN.

Jeg hedder ikke Eva :D Men har spillet Eve Online i 11 år og derfor valgt EveTossen som username :P

Omdømme 7
Badge +7
  • Havde også problemer, indtil i formiddags hvor den kom Online, skulle ellers først kunne det på Tirsdag.

Nikolaj_O skrev:
Vi har som standard opsat, at boksen optager 1 minut før udsendelser og 5 minutter efter udsendelsen, netop for at tage højde for programmer, som ikke helt følger guiden. Vi vil arbejde hen mod, at du selv kan justere dette senere hen  :)

Jeg har netop tjekket dette. Jeg optog Deadline på DR1. Optagelsen sluttede præcis kl. 23.00 men programmet fortsatte 3-4 minutter efter. Optagelsen mangler altså nu slutningen på programmet.

Dette er et STORT problem som SKAL løses. Man kan ikke have tillid til optagefunktionen hvis dette ikke bliver løst. At mangle sidste del af et program er simpelthen uacceptabelt.

Omdømme 4
Badge +1
Pervel, er du sikker på at DR ikke har started Deadline 10 min tidligere end boksens guide har vist? På min Samsung recorder, er det meget tit der er fejl i Yousee's EPG guide. Specielt hvis jeg timer programmer den en uge frem, så vil udsendelser hen mod slutningen af ugen ofte være m. forkert sende/slut tidspunkt. I øvrigt meget irriterende.

Men nu ved jeg ikke om Yousee's ny boks gør tingene på en anden måde end min Samsung recorder, mht. til den guide oversigt der vises, samt hvor dan tages fra?!

Omdømme 7
Badge +7

pervel skrev:

Nikolaj_O skrev:
Vi har som standard opsat, at boksen optager 1 minut før udsendelser og 5 minutter efter udsendelsen, netop for at tage højde for programmer, som ikke helt følger guiden. Vi vil arbejde hen mod, at du selv kan justere dette senere hen  :)

Jeg har netop tjekket dette. Jeg optog Deadline på DR1. Optagelsen sluttede præcis kl. 23.00 men programmet fortsatte 3-4 minutter efter. Optagelsen mangler altså nu slutningen på programmet.

Dette er et STORT problem som SKAL løses. Man kan ikke have tillid til optagefunktionen hvis dette ikke bliver løst. At mangle sidste del af et program er simpelthen uacceptabelt.

Har lige undersøgt de optagelser jeg har liggende på den, og alle har 5 minutter extra på tiden.

Radiomanden skrev:

Har lige undersøgt de optagelser jeg har liggende på den, og alle har 5 minutter extra på tiden.

Jeg har lige tjekket at den optagede 5 minutter ekstra på programmet "Natportieren". Det må jeg indrømme at den faktisk gjorde. Jeg ved ikke hvorfor den ikke gjorde det på "Deadline". Jeg sad og holdt øje med den så jeg er sikker på at den stoppede præcis kl. 23. Så måske er der en fejl der kun opstår nogle gange.

Jeg vil dog stadig mene at 5 minutter er for lidt. En lang film kan sagtens gå mere end 5 minutter over den planlagte tid.

Omdømme 7
Badge +7
 Jeg har oprettet en tråd der hedde ønsker til den nye boks, der har jeg bl.a skrevet det med optage tiden og andre ting, så har du noget at tilføje, så gør det, så det e.v.t. kan blive rettet før der bliver lagt andre funktioner på.

hej jeg ved ikke lige hvor eller jeg skulle sprøg

hvordan virke akriv på den nye boks kan man ser arkiv som man kunne på den gammel boks

Omdømme 7
Badge +7
Ja, der er Arkiv, Start forfra, Film, C More, HBO på den.
Omdømme 7
Badge +7

Radiomanden skrev:
Ja, der er Arkiv, Start forfra, Film, C More, HBO på den.

Du skriver det, som alle med ny boks får det hle. Noget kræver vel en form for abonnement?

Omdømme 7
Badge +7
C More, HBO og senere Netflix er betalings tjenester, medmindre man har C More og HBO i forbindelse med andre YS tjenester.

Omdømme 7
Badge +7

Radiomanden skrev:
C More, HBO og senere Netflix er betalings tjenester, medmindre man har C More og HBO i forbindelse med andre YS tjenester.

HBO er ALTID en betalingskanal gennem YouSee. 79 kr./md.

hej igen

jeg tror jeg sprøg forkert det er tv akkiv fra hver tv kanal jeg søg lige som på den gamle boks kunne man ser hvad der havede været i dag og for nogel dag siden på dr og  dr ultra eller er det mig som ikke ved hvorfan man find det

Jeg har nu 14 optagelser, fortrinsvis film.

Under systeminformation står Harddisk til 1000 GB og 0% brugt.

Så kan man jo optage uendeligt meget :-)

Omdømme 7
Badge +7

kim-v skrev:
hej igen

jeg tror jeg sprøg forkert det er tv akkiv fra hver tv kanal jeg søg lige som på den gamle boks kunne man ser hvad der havede været i dag og for nogel dag siden på dr og  dr ultra eller er det mig som ikke ved hvorfan man find det

Gå ind i guiden find den kanal du ønsker. Brug så pil til venstre. Du kan også bruge pilene til venstre, som bruges ved optagelser m.m.. Her kan du springe henholdsvis 4 timer og 1 døgn tilbage.

Omdømme 7
Badge +4

oz1mis skrev:

Ja, det er meget uheldigt, man ikke har mulighed for at se

1 Enkelte udsendelsers harddisk forbrug MB

2. Samlet forbrug MB

Især når man har skruet op for billedkvalitetenpå DR1 og TV2 og på et tidspunkt de 20 mest sete TV kanaler (fra 9MB til 12Mb)

Hej,

Vores fjernbetjeninng til den nye boks er pist væk, nogen må have spist den  :)

Er det muligt at få en ny?

Omdømme 7
Badge +7

mich skrev:

oz1mis skrev:

Ja, det er meget uheldigt, man ikke har mulighed for at se

1 Enkelte udsendelsers harddisk forbrug MB

2. Samlet forbrug MB

Især når man har skruet op for billedkvalitetenpå DR1 og TV2 og på et tidspunkt de 20 mest sete TV kanaler (fra 9MB til 12Mb)

Dags dato er min HDD størrelse 931 GB og HDD brugt er 10,9%.

Ønsker jeg at vide, hvor meget en optagelse fylder, kan jeg se hvor meget forbruget er steget.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)