Svar på spørgsmål om den nye YouSee tv-boks.

Vis første besked

170 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Super tilbagemelding. Tak for det, næste fejlrettelse før der ses på nye funktioner, må meget gerne være favorit liste, eller anden måde at kunne sortere kanalerne i ønsket rækkefølge.? Flere her ønsket den funktion.

Omdømme 3
Badge +1

Nikolaj_O skrev:
Vi har som standard opsat, at boksen optager 1 minut før udsendelser og 5 minutter efter udsendelsen, netop for at tage højde for programmer, som ikke helt følger guiden. Vi vil arbejde hen mod, at du selv kan justere dette senere hen  :)

Nå ok super! Det er jo LANGT bedre end 0 min :-) 

Tak. Men det er et klart tilbageskridt fra Samsung boksen desværre. At optage 1 minut før en udsendelse vil for det meste blot være irriterende. Det skert så godt som aldrig at udsendelser starter før tiden.

Og 5 minutter efter er helt klart i underkanten. Især når man optager lange film på fx TV2 sker det meget ofte at den slutter mere end 5 minutter senere end planlagt. Og der er ikke noget værre end at mangle slutningen på en film.

Hej Nicolaj,

Dejligt at høre at der er blevet taget hensyn til dette - håber meget at det bliver muligt selv at justere det, da 5 minuter ikke altid er nok - især ikke til sport ...

Mage tak for din tilbagemelding ..  :-)

Omdømme 3
Badge
  •  Jeg får denne fejl. Hvad skal jeg gøre?https://

• Omdømme 7
    Badge +7
     Du kan ikke gøre noget før fejlen er rettet, der arbejdes på det.

Omdømme 3
    Badge
    Ok. Prøver at tænde for boksen igen i morgen.

Det sker faktisk ret tit - bla. på Comedy Central - at det starter før annonceret tid, så det er en feature som kan være brugbar, men jeg er enig i at det er vigtigere at vi kan justere sluttiden ..

Omdømme 7
    Badge +7
    ELR.  Det forlyder der kan gå et par dage med den fejlrettelse.

Omdømme 1
    Badge
    Jeg er flere gange blevet snydt af for lange programmer til optagelse.
    Så jeg optager somtider 2 programmer lige efter hinanden, så mister man ikke noget.
    Det er nemt nok at slette det igen.
    Det er jeg klar over, men det er lidt træls hvis programmet efter vare 3 timer .. :-)

Det er selvfølgeligt en løsning, men håber at de får det løst - nu ved vi da at de er opmærksomme på det ..

Omdømme 7
    Badge +7
    Det er foreløbigt fint med de extra 5 minutter, det er den tid jeg stiller extra på min nuværende optager, det passer for det langt det meste.

Enig, men for os "sportsidioter" er det ikke altid nok, så ser frem til at vi kan justerer det selv ..

Radiomanden skrev:
    Det er foreløbigt fint med de extra 5 minutter, det er den tid jeg stiller extra på min nuværende optager, det passer for det langt det meste.

Omdømme 5
    Badge +2
    Jeg synes at svarene fra YouSee ikke er tlfredsstillende hvad angår Film & Serier.

Flere svar kunne tyde på at film og serier udgår på den nye boks, og at kun lejefilm er tilgængelige for lejere af den nye boks.

Men hidtidige rettigheder til film må da være til stede på den nye boks,  hvis kunden bibeholder sine hidtidige abonnementer.

Så vidt jeg kan se, gælder følgende:

• Kunder med 1) YouSee Plus oprettet før 25. august 2015 eller 2) On Demand eller 3) YouBio eller 4) YouBio Plus har nogle gratis film og serier. [Jeg har fx on demand-abonnementet til 40 kr./md. og kan derfor se en del gratis film og serier på den nye boks].
    • Det samme gælder for kunder med 5) YouSee bredbånds-abn. oprettet efter 24. aug. 2015 med mindst 25 Mbit, og for kunder med 6) YouSee bredbånds-abn. oprettet fra 6. oktober 2014 til 24. august 2015.
    • Hertil kommer 7) Kunder med C More tv-pakke og 8) Kunder med HBO Nordic.
    Bemærk, at flere af de nævnte abonnementer ikke sælges længere, men kunder med udgåede abonnementer bevarer jo rettighederne og må kunne tilgå dem på den nye boks og alle andre egnede platforme.

Finder der overhovedet nogen streamingtjeneste ( bortset fra YouSee Musik), som kunder har adgang til ifølge hidtidige abonnementer (hvis de ikke opsiges), som ikke også kan tilgås på den nye tv-boks?

Vilhelm skrev:
    Jeg synes at svarene fra YouSee ikke er tlfredsstillende hvad angår Film & Serier.

Flere svar kunne tyde på at film og serier udgår på den nye boks, og at kun lejefilm er tilgængelige for lejere af den nye boks.

Men hidtidige rettigheder til film må da være til stede på den nye boks,  hvis kunden bibeholder sine hidtidige abonnementer.

Så vidt jeg kan se, gælder følgende:

• Kunder med 1) YouSee Plus oprettet før 25. august 2015 eller 2) On Demand eller 3) YouBio eller 4) YouBio Plus har nogle gratis film og serier. [Jeg har fx on demand-abonnementet til 40 kr./md. og kan derfor se en del gratis film og serier på den nye boks].
    • Det samme gælder for kunder med 5) YouSee bredbånds-abn. oprettet efter 24. aug. 2015 med mindst 25 Mbit, og for kunder med 6) YouSee bredbånds-abn. oprettet fra 6. oktober 2014 til 24. august 2015.
    • Hertil kommer 7) Kunder med C More tv-pakke og 8) Kunder med HBO Nordic.
    Bemærk, at flere af de nævnte abonnementer ikke sælges længere, men kunder med udgåede abonnementer bevarer jo rettighederne og må kunne tilgå dem på den nye boks og alle andre egnede platforme.

Rettighederne bevares, hvis du fortsætter med abonnementet. Det er jo ikke muligt med YouSee Plus, hvis man skifter boksen.

On Demand kan man måske få lov til at beholde (og betale for).

Rettighederne forsvinder jo ikke, hvis du har et bredbåndsabonnement iht. kravene.

Omdømme 5
    Badge +2

Lunddal skrev:

Rettighederne bevares, hvis du fortsætter med abonnementet. Det er jo ikke muligt med YouSee Plus, hvis man skifter boksen.

On Demand kan man måske få lov til at beholde (og betale for).

Rettighederne forsvinder jo ikke, hvis du har et bredbåndsabonnement iht. kravene.

Ja, rettighederne bevares, hvis man beholder sine abonnementer.

Ingen tvinges til at opsige YouSee Plus, men det koster jo 99 kr./md. On demand-abonnementet til 40 kr. kan man også beholde.

Opsiger man YouSee Plus for at spare de 99 kr./md. og i stedet lejer den nye boks, mister man gratis film og Musik, hvis disse rettigheder ikke indgår i andre af ens abonnementer.

Jørn, som ejer en  Samsung boks sammen med kort med on demand-rettigheder (40 kr./md.), har sagt at han vil fortsætte med on demand. Så kan han bruge ejerboksen som hidtil.

Vilhelm skrev:

Ingen tvinges til at opsige YouSee Plus, men det koster jo 99 kr./md.

Jeg skriver jo også HVIS man skifter boksen til den nye.

Er det virkelig sådan, at vi mister YOUSEE musik med den nye boks??

Hvad kom så i stedet?

Omdømme 5
    Badge +2

Kimbi skrev:
    Er det virkelig sådan, at vi mister YOUSEE musik med den nye boks??

Hvad kom så i stedet?

Hvis man opsiger YouSee Plus og i stedet lejer den nye Tv-boks, får de fleste kunder en besparelse på 69 kr. om måneden. De får samtidig en avanceret boks med nem og hurtig navigation, flere tunere til samtidige optagelser og en 4 gange så stor harddisk. Flere muligheder på vej.

Man mister musik og nogle gratis film, hvis man ikke har disse tjenester i andre abonnementer. Musik er inkluderet i nyere YouSee Mobil-abonnementer og kan være inkluderet i visse ældre mobil-abn. og bredbånds-abn.

Omdømme 5
    Badge +1
    I skriver at det er gebyrfrit at skifte til den nye box ?

Hej PeterH og Jjaars

Hvis du skifter til en af vores nye tv-løsninger, så skifter vi din boks – helt gebyrfrit – til den nye model. Det kan vores kundeservice sagtens hjælpe dig med. Hvis du returnerer den gamle boks, så slipper du også for et gebyr til den.

Jeg blev da bonget 99kr i forsendelse, og kan endnu ikke se hvad den kommer til at koste om måneden da jeg ikke kan se jeg har nogle pakker andet end grund via boligforeningen.

Der står stadig plus abb og leje af plus box på mit yousee , men intet om den nye box.

OG den virker ikke endnu, selv om der står 21. april på ordrebekræftelsen. Jeg bestilte mandag morgen, og modtog boxen onsdag.

Mange tak Vilhelm.

Omdømme 5
    Badge +2

EveTossen skrev:

...

Jeg blev da bonget 99kr i forsendelse, og kan endnu ikke se hvad den kommer til at koste om måneden da jeg ikke kan se jeg har nogle pakker andet end grund via boligforeningen.

Der står stadig plus abb og leje af plus box på mit yousee , men intet om den nye box.

OG den virker ikke endnu, selv om der står 21. april på ordrebekræftelsen. Jeg bestilte mandag morgen, og modtog boxen onsdag.

Hej Eva.  Her i forummet er vi YouSee-kunder der svarer YouSee-kunder.  Jeg må sige at meget er gået galt, ikke bare i dit tilfælde. Henvend dig i kundeservice om den dårlige information i forbindelse med din ordre på den nye boks.

Registreringen af din leje af den nye boks er forsinket på "Mit YouSee". YouSee er i gang med en omfattende omlægning af alle kundedata.

Har du fået at vide, at du kan overtage den gamle boks for 299 kr. Derved kan du beholde evt. optagelse på boksen, men den kan kun bruges til kabel-tv-kanaler, ikke streaming. Behold kortet i boksen, hvis du har kodede tv-kanaler.

Omdømme 5
    Badge +1

Vilhelm skrev:

EveTossen skrev:

...

Hej Eva.  Her i forummet er vi YouSee-kunder der svarer YouSee-kunder.  Jeg må sige at meget er gået galt, ikke bare i dit tilfælde. Henvend dig i kundeservice om den dårlige information i forbindelse med din ordre på den nye boks.

Registreringen af din leje af den nye boks er forsinket på "Mit YouSee". YouSee er i gang med en omfattende omlægning af alle kundedata.

Har du fået at vide, at du kan overtage den gamle boks for 299 kr. Derved kan du beholde evt. optagelse på boksen, men den kan kun bruges til kabel-tv-kanaler, ikke streaming. Behold kortet i boksen, hvis du har kodede tv-kanaler.

Forsinket opdatering, ja det må da siges - jeg bedre om ændringer sidste torsdag og de er stadig ikke kommet på mit yousee. De skriver endda at det senest vil være opdateret dagen efter kl 8.

Og jeg er på ingen måde intereseret i at beholde de Samsung boxe jeg har bøvlet med i snart 1½ år.

Yousee har da kommenteret på en del ting på forsiden af forum, så jeg ville da håbe lidt på at de læser dette.

Noget kunne tyde på at de bare lige presser citronen lidt med et forsendelsesgebyr på noget man faktisk skal betale månedlig leje for. Det har de aldrig gjort før, med hverken samsung boxe eller internet modemer.

Omdømme 5
    Badge +2
    Hej Eva.

YouSee har et eller andet sted skrevet om forsendelsesgebyret på 99 kr., og jeg har gjort opmærksom på det her i forummet. Men YouSee har en forplligtelse til at give besked herom til alle kunder, og det synes at mangle.

I øvrigt mener jeg at YouSee kunne spare mange forsendelsesomkostninger hvis TDC-butikkerne tog imod YouSee Bokse, når kunden opsiger sin lejeaftale, men det er de ikke meget for.

Det er som om kundebetjening spares væk i disse år.  TDC-butikker bliver der også færre af. Service er dyr, og folk vil ikke betale for det. Fona er bl.a. gået ned, fordi kunderne er kommet for at kigge på varer og få råd, men derefter har handlet i internetbutikker eller i power- og gigant-butikker. Desværre ser vi det samme overalt i samfundet. Det offentlige er heller ikke meget for at betjene borgerne, nu hedder det borgerservice, og det betyder for det meste, at man kan få al den service det skal være, hvis man laver den selv.

Resultatet er desværre færre tilfredse borgere og kunder.

Omdømme 7
    Badge +7
     Lejepris for boxen Kr.99/måned du får en gratis måned betale Kr.99 i forsendelse,= ingen gratis måned.