Svar på spørgsmål om den nye YouSee tv-boks.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 333 kommentarer
Først og fremmest tak, for alle jeres gode spørgsmål til den nye tv-boks. Vores produktchefer, Henrik og Tejs, har læst og besvaret dem. I kan finde jeres spørgsmål og deres svar nedenfor:

• :

Er det teknisk umuligt for boksen at koble sig på et 2,4 GHz-netværk?

Den lille boks, som kommer senere: Hvordan skal den primært se live-tv? Gennem egen tuner eller gennem hovedboksens tunere? Jeg tænker: Hvor mange af hovedboksens tunere kan bruges til live-tv-streaming til hjemmets små bokse...

Vil andre end Yousee kunne udvikle apps til den?

Hvad kan USB-porten bruges til?

Man kan tilsyneladende ikke starte boksen op i offline-tilstand. Bliver det muligt på et tidspunkt?

Hej Logan,

Du får lige svaret i punkter:

Nej, boksen understøtter kun 5GHz WiFi netværk.

Multiroom boksen er identistisk i størrelse med sin storesøster, og den vil skulle bruge Coax-stik for at se TV. Den vil så kunne streame optagelser fra hovedboksen.

Der er ikke planer om at 3. part skal udvikle apps til boksen.

Vi har flere forskellige koncepter for udnyttelsen af USB-porten, men 1 mulighed kunne f.eks være MedieCenter med understøttelse af eksterne hardiske.

Boksen er skabt som en DVB-C-boks, hvor man er afhængig af internet forbindelse for at kunne tilgå EPG, TV-arkiv, start forfra, lejefilm og VOD-tjenesterne fra HBO og C-more. Vi har derfor valgt at kræve online-forbindelse for at starte boksen op, da brugeroplevelsen vil være kraftigt forringet hvis ikke man har forbindelse.

Vh

Henrik

• :

Ifølge rygtebørsen er den nye Yousee-boks udviklet i samarbejde med Humax.

Kan det bekræftes?

Og i så fald - hvilken eksisterende Humax-model minder mest om Yousee-boksen?

Hej Movern

Ja, det er Humax der har udviklet boksen. Boksen er skabt til YouSee, så vi har eget modelnummer og dermed er der ikke en direkte sammenligning med andre bokse.

Vh

Henrik

• :

Hej youSee. Det ser ud til, at jeres implementerings-strategi lægger op til, at eksisterende kunder med youSee plus mister musik ved, at skifte til den nye boks? - vil det være muligt, at købe musik som en tillægs-tjenste til kabel-tv, eller bredbånd? dvs. 30 kr. i boksleje + ?? kr. for musik. Mvh Lars

Hej Bobbas

Det bliver ikke muligt på kort bane. På nuværende tidspunkt er det kun muligt at få musik med et YouSee mobilabonnement.

Vh

•  (og
  • ):

Hvordan håndterer I eksisterende kunder med en Yousee boks? Kan de frit bytte den gamle boks til den nye? Og hvordan gøres dette i praksis - er det blot ved at ringe til supporten, som så sender den nye boks med posten?

Hej PeterH og Jjaars

Hvis du skifter til en af vores nye tv-løsninger, så skifter vi din boks – helt gebyrfrit – til den nye model. Det kan vores kundeservice sagtens hjælpe dig med. Hvis du returnerer den gamle boks, så slipper du også for et gebyr til den.

• :

Hvad er planerne for tilgængelighed af jeres TV & Film App på Apple TV 4 og Android TV?

Hej cbonde

Vi kigger hele tiden på hvordan vi forbedre og udbygge vores tilbud på den store skærm. Apple TV og Android TV er i den forbindelse selvfølgelig med i vores overvejelser. Men det er ikke noget vi har en lanceringdato på, på nuværende tidspunkt.

Vh

Henrik

• :

Overvejer at få den nye tv boks. men har 2 tv i husstanden.som jeg ser fuldpakken på..skal man så bestille 2 bokse eller kan begge tv sluttes til en boks eller kan man bare brugen boksen på det ene tv og uden boks på det andet tv når man har fuldpakken uden bland selv.

Hej Bennym:

Du kan sagtens have tv-boksen på dit ene tv og samtidig se tv på det andet.

Vh 

• :

Jeg er interesseret i at vide hvad der sker med Yousee plus. 

Hvad bliver afløseren for Yousee plus på den nye boks?

Kan man ikke have den gamle og den nye med de samme muligheder?

Hej Vierning

YouSee Plus nedtages, og dine rettigheder kommer til at ligge på boksen, med undtagelse af Film&Serier samt Musik. Derfor er den nye boks ”afløser”, da rettighederne ligger herpå. Du kan sagtens have den gamle boks og f.eks. bruge den som tv-tuner samt se dine optagelser.

• :

Den gamle YouSee Plus-boks fra Samsung har fået problemer med favoritlisten, som ændrer sig af sig selv, og nogen gange virker flere kanaler ikke, men når der er fundet en kanal, der virker, så begynder de alle at virke igen. Er det en følge af ændringer, som YouSee foretager af hensyn til den nye boks? 

Vil eksisterende YouSee Plus-kunder, der lejer Samsung-boksen få tilbud om ombytning til den nye boks indenfor det løbende abonnement, og kan man regne med at en ombytning ikke betyder at der mistes funktioner, kun at der kommer nye funktioner som den nye boks indeholder?

Hej MS-ERIK,

Det er ikke umiddelbart fejl som vi kender til. De ændringer vi foretager for den nye boks, bør ikke have indflydelse på vores eksisterende produkter.

Hvis du skifter til en af vores nye tv-løsninger, så skifter vi din boks – helt gebyrfrit – til den nye model. Det kan vores kundeservice sagtens hjælpe dig med. Den nye boks vil bære alle ”rettigheder” og kan bruges som f.eks. TV-tuner, men dækker ikke rettigheder til Film&Serier samt Musik.

Vh

Henrik og Tejs

• (og
  • ):

Der er en ting der er kommet mig for øre, og det et at der ikke er mulighed for at lægge tid til optagelserne, det kan da ikke være rigtigt at man har overset den funktion, det er da noget som skal rettes snarest.

Det må hellere få en høj prioritet.

Hej Radiomanden og ColineHF,

Det er korrekt at man ikke kan manuelt kan lægge tid til optagelser på nuværende tidspunkt.

Vh

Henrik

• :

Har bestilt den nye boks kan man Købe den gamle  og hvad koster den  håber i får løst det med ekstra optage tid  på den nye.

Hej Janole1,

Vi sælger ikke den gamle boks. Når du bestiller den nye kan du f.eks. vælge at returnere den gamle, eller betale et gebyr på 299,- for ikke at returnere den.

Vh

• :

Vi har den nuværende Yousee Plus boks som vi lejer. Vi har både tv, bredbånd, og mobiltelefoni hos jer også.

Vi er selvfølgelig meget interesseret i jeres nye boks, men synes der har været så mange forskellige udmeldinger mht hvad den kan osv.

I forbindelse med lanceringen af den nye boks kontra den gamle boks har jeg lidt spørgsmål.

1: På den gamle Yousee Plus boks har jeg arkiv, gratis film osv. Findes det også på den nye boks?

2: Der skrives om at man overgår til et nyt abonnement hvis man vælger det nye abonnement. Hvad indeholdet det abonnement?

3: Hvad mister jeg i forhold til den gamle boks, ved at overgå til den nye?

4: Hvad får jeg ved at overgå til den nye?

5: Er det muligt at tilslutte en ekstern harddisk til den nye boks via USB og se film man har liggende der?

6: Hvordan foregår ombytning af den gamle boks til den nye?

7: Hvor lang tid skal man forvente ombytning fra den gamle til den nye boks tager? Tejs skal svare.

Tejs: Det bør kun tage et par dage at få den sendt. Ellers gør de det i butik med det samme.

Der kan dog være begrænsning i salget, da efterspørgslen har været enorm

Hej Jeromaka

Stort set. Arkiv findes, men ikke Film & Serie-pakken eller Musik

Det er det samme som det gamle, bare med en boks i abonnementet.

Film & Serie-pakken samt Musik følger ikke med.

Den nye boks kan mange flere ting. Flere samtidige optagelser, den er hurtigere, flottere og kommer med en masse nye spændende ting. Derudover opdateres den løbende med nye features.

Ikke på nuværende tidspunkt, men det er en af mange funktionaliteter som vi overvejer at implementere.

Du bliver oprettet på et nyt abonnement med tv-boksen. Derefter kan du få boksen tilsendt og returnere den gamle.

Vi håber, at I kunne bruge svarene. Husk, at dette er et kunde-til-kunde-forum, så forvent ikke et svar fra os med det samme - vi forsøger at følge med, men haster det, så kontakt os endelig :)

Vh
    Nikolaj

• 169 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
    Hej Radiomanden og ColineHF,

Det er korrekt at man ikke kan manuelt kan lægge tid til optagelser på nuværende tidspunkt.

Hvornår forventes denne indlysende glemsel rettet.? Forhåbentlig meget snart, så man får slutningen af udsendelserne med, det vil på bestemte kanaler sjældent ske uden der ligges tid til.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
    Hej Radiomanden,

Der er rigtig mange spændende features, som vi gerne vil ligge ind i boksen. Manuelle optagelser er noget vi kigger på, men vi kan på nuværende tidspunkt ikke give en tidshorisont.

Vh

Nikolaj 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
     Det er forstået, men når den kan optage, så er det da vigtigt at hele udsendelsen kan optages, og ikke mangle 5-10 minutter som det ofte sker fra bestemte kanaler som ikke kan overholde deres tider.

Der vil uden tvivl være stor utilfredshed hos brugerne af boxen, når der gentagne gange mangler slutningen på udsendelser.

Lidt nysgerrig: optager den slet ikke ekstra tid efter en udsendelse eller hvordan? Hvad er default?

Omdømme 3

Badge +3
    Extra tid på udsendelser er i øjeblikket 0:00.

Ok, det er jo crazy! Jeg vil anbefale alle at gøre Yousee opmærksom på dette problem.

Omdømme 3

Badge +3
     Der er skam allerede i sidste uge gjort opmærksom på det problem, de forlyder at der ikke umiddelbart er en fejl rettelse på vej. Der må dog håbes at der lyttes til det klagepunkt, og at det bliver rettet snarest.

Klart, men jo flere der gør opmærksom på det jo større er chancen nok for at få rettet.

Jeg husker de gamle VHS maskiner der selv kunne rykke tiden. Det kunne da være smart hvis den nye boks kunne det samme. Jeg tror det hed PDC men er ikke sikker.
    Omdømme 3

Badge +3
     Der vil komme en fejl rettelse, tidshorisont ukendt.

ELR skrev:
    Jeg husker de gamle VHS maskiner der selv kunne rykke tiden. Det kunne da være smart hvis den nye boks kunne det samme. Jeg tror det hed PDC men er ikke sikker.

Det burde boksen også kunne. Problemet ligger nok i at EPG'en ikke holdes 100% opdateret.

Omdømme 3

Badge +3
    EPGen er god nok, den er fastlagt ud fra den tid som der er til udsendelserne ud fra de enkelte udbydere, men det går galt når selvsamme ikke overholder tiderne.

Den gamle Samsung boks har skam den feature. Jeg mener man kan vælge at den automatisk optager 5/10/15 minutter længere end planlagt sluttidspunkt. Det er en indlysende nødvendig feature og der er ingen undskyldning for ikke at have den med fra start.

Omdømme 3

Badge +3
    Det er vi ikke uenige i.

pervel skrev:
    Den gamle Samsung boks har skam den feature. Jeg mener man kan vælge at den automatisk optager 5/10/15 minutter længere end planlagt sluttidspunkt. Det er en indlysende nødvendig feature og der er ingen undskyldning for ikke at have den med fra start.

Enig. Meget simpel løsning. Jeg håber virkelig ikke de anser det som noget der hører til "manuelle optagelser" som Nikolaj skriver. Jeg bruger ALDRIG manuelle optagelser på den gamle boks.

Noget andet som er absolut must-have efter min mening er favoritliste.

Omdømme 3

Badge +3
    Favorit liste er så absolut også noget den skal have.

Jeg bruger meget at kunne indstille optagelser manuelt - jeg sætter den typisk til at optage en god halv time ekstra, da de ikke genere mig når jeg ser udsendelsen senere og efterfølgende kan man jo bare slette det hele...

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre en forklaring fra YouSee om hvorfor man ikke har ment at en timer var nødvendig - er det fordi man tror at alle TV udbyderne altid holder sig til de annoncerede tider ? - det gør de ikke ..!!

Jeg er egentlig lidt ked at dette problem, da det er en dealbreaker for mig og jeg synes at boxen har så meget andet at byde på, men den kommer ikke til at være centrum i min opstilling, så længe man ikke kan være sikker på at den optager det man beder den om - også uden at man behøver at være bekymret eller være nødt til at optage det efterfølgende program for at være sikker - det er bare ikke godt nok ...

mvh

Kim

Jeg ville hellere at man kunne vælge flere tider i "ekstra tid". På den gamle boks var det 5/10/15 minutter. Det kunne udvides med flere muligheder, fx 30 minutter.

Det er jo nok også den løsning vi får - hvis vi får een, men derfor kunne det alligevel være meget interessant at høre argumentet for ikke at sætte en timer i den nye box .....

Jeg synes da bestemt også man burde kunne lave manuelle optagelser. Jeg ser det dog som mere nice-to-have sammenlignet med at kunne angive ekstra tid efter guide-optagelser som er must-have.

Helt enig :-)

Bare en af delene bliver mulig, vil jeg da overveje den igen, men jeg har bare vænnet mig til at bruge manuelle optagelser, da jeg føler mig mere i kontrol...

Vi får se om de finder en løsning på det - det er mange som er utilfredse og der kommer flere efterhånden som folk for problemet ....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
    Ved at læse de mange svar og indlæg bliver jeg faktisk noget forvirret. Jeg troede egentlig at den nye boks var en erstatning for den gamle Samsung-boks, som man lejer som YouSee Plus-kunde. Men det er åbenbart ikke tilfældet. Det lader til at man skal have et nyt TV-abonnement for at få den nye boks, og at man hermed mister funktioner (f.eks. film og musik). Et YouSee Plus-abonnement har også betydning for adgang til funktioner og kanaler på websiderne (tv.yousee.dk), det fremgår ikke hvad der sker med webadgangen hvis abonnementet ændres.

Den nye boks synes at have visse alvorlige mangler. At man ikke kan indstille start og slut for en planlagt optagelse til at begynde f.eks. 5 minutter før annonceret og slutte 15 minutter efter annonceret slut er en alvorlig mangel, da det meget hyppigt sker at TV-stationerne ikke følger de annoncerede tider nøjagtigt. Det er observeret at bl.a. Danmarks Radio retter i deres tekstTV hvis starten afviger, både ved start for tidligt og ved start for sent, men det hjælper jo ikke noget hvis ikke informationen automatisk videregives til boksen.

Så indtil videre, eller indtil YouSee meddeler at YouSee Plus-abonnementet nedlægges også for eksisterende kunder, beholder jeg sandsynligvis den gamle boks, som faktisk fungerer ganske udmærket når der ses bort fra nogle for nylig opståede problemer med favoritlisten (de synes kun at optræde ved en lang liste med samtlige kanaler placeret i en mere meningfuld rækkefølge - troede at fejlen skyldes nye ændrede data til brug for den nye boks men det er åbenbart ikke årsagen).

Hej Erik,

Jeg kan godt forstå at du beholder din gamle box lidt endnu, men på et tidspunkt bliver du nok nødt til at skifte, men foreløbig lader YouSee dem leve ..

Den nye box kan rigtigt mange ting som er super fede, men den har også singe mangler pt.

Tekst TV virker ikke endnu og det gør favoritliste heller ikke, men det er blevet lovet fixet snarest og den skulle også på sigt få en Nexflix mulighed så den kan tilgås i lighed med HBO som den allerede har ...

Jeg synes som nævnt at det store problem er optagefunktionen og indtil de finder en løsning på dette, skal jer ialtfald ikke have den og jeg tror som nævnt at der er mange andre en mig som er utilfredse...

Nu skal den lige have en chance - den er trods alt ført kommet idag, så måske sker der ting og sager i de nærmeste dage .. :-)

Hej YouSee,

På denne side http://yousee.dk/tv/tv-boks.aspx

skriver I at prisen er kr. 30 om måneden, og så "* For kunder i antenne-/boligforeninger uden særlig aftale er prisen 99 kr./md.".

Jeg er ikke helt med på hvad det betyder, men jeg har haft den gamle boks til 99 om måneden i nogle år nu og jeg er tvunget til den fulde pakke der hvor jeg bor. Er prisen så kr. 30 eller kr. 99 for mig?

Jeg har også ladet mig fortælle at de kr. 30 også gjaldt for den gamle boks hvis man havde fast YouSee som jeg jo har. Betyder det at YouSee så skylder mig kr. 60 for alle de måneder jeg har haft den gamle boks?

Mvh. David

Omdømme 3

Badge +1
    Hej alle,

Beklager, at dette indlæg ikke svare på alle spørgsmål, men det er blot en tilføjelse til spørgsmålene om optagelser:

Vi har som standard opsat, at boksen optager 1 minut før udsendelser og 5 minutter efter udsendelsen, netop for at tage højde for programmer, som ikke helt følger guiden. Vi vil arbejde hen mod, at du selv kan justere dette senere hen  :)

God aften til alle.

Vh

Nikolaj

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8