Svagt lydoutput på ny boks

• Deltager
  • 6 kommentarer
Er der nogen, som har fundet ud af, hvordan man får hævet lydoutput på den nye boks. Dens output er markant svagere end den gamle boks, hvilket betyder, at der skal skrues højt op på den tilslutede forstærker, hvilket er lidt upraktisk, hvis man skifter til en anden signalkilde.

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Syntes ikke det er svagt. Der er ikke mulighed for variabel lyd når den er stillet til Surround, kun når den er stillet til Stereo.

Radiomanden skrev:
Syntes ikke det er svagt. Der er ikke mulighed for variabel lyd når den er stillet til Surround, kun når den er stillet til Stereo.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

faldt lide over denne gamle tråd.

Stereo-outputtet er hos mig absurd lavt!

(vil dog ikke afvise at det kan være et issue hos min reciever)

Radiomanden - "Variabel lyd i stereomode"!? -

hvor og hvordan?

:-) 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Lyd kan stilles til enten Surround eller Stereo, og i Stereo kan der skrues op/ned på boks Remoten.

Radiomanden skrev:
Lyd kan stilles til enten Surround eller Stereo, og i Stereo kan der skrues op/ned på boks Remoten.

LOL - den havde jeg fuldstændigt misset!!

Stereo out-puttet var skruet helt ned  og min universal remote sender kun signal til recieveren - en dårlig kombination!

1000 tak!

Kan I ikke lige forklare det for et fjols som mig: Jeg tager lyden direkte ud fra mit tv og ind på min forstærker og hører lyden over stereoanlælggets højtalere og har derfor skruet helt ned for fjernsynets lyd. Jeg har Lyd sat til Stereo på boksen. Når jeg skruer på for lyden på boksens remote, så skurer jeg bare op for lyden på fjernsynet, fordi boksens remote også styrer tv. Vil det sige, at jeg skal slå den funktion fra og så skrue op for lyden på remoten?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

diheor skrev:
Kan I ikke lige forklare det for et fjols som mig: Jeg tager lyden direkte ud fra mit tv og ind på min forstærker og hører lyden over stereoanlælggets højtalere og har derfor skruet helt ned for fjernsynets lyd. Jeg har Lyd sat til Stereo på boksen. Når jeg skruer på for lyden på boksens remote, så skurer jeg bare op for lyden på fjernsynet, fordi boksens remote også styrer tv. Vil det sige, at jeg skal slå den funktion fra og så skrue op for lyden på remoten?

Det er påtalt hos udviklerne hos YouSee. Desværre har de lavet det således, at bruges fjernbetjeningen til både boks og TV, er det lyden på TV'et, der reguleres.

Omdømme 3

Badge +3

Radiomanden skrev:

Det går skam også fint i surround.;)

diheor skrev:

Mit stereo-output var som nævnt skruet helt ned som standard - (uden at man kan se det nogen steder - modsat samsungboksen)

Så - ja - jeg ville nok prøve at slå den der funktion fra, skrue op for boksen - og så evt slå funktionen til igen.

Men jeg er lidt på udebane her - mit  setup er anderledes end dit - jeg fører lyden direkte fra boksen over i receiveren.

(er det ikke en omvej at gå via fjernsynet.?)

Omdømme 3

Badge +3

movern skrev:

diheor skrev:

Mit stereo-output var som nævnt skruet helt ned som standard - (uden at man kan se det nogen steder - modsat samsungboksen)

Så - ja - jeg ville nok prøve at slå den der funktion fra, skrue op for boksen - og så evt slå funktionen til igen.

Men jeg er lidt på udebane her - mit  setup er anderledes end dit - jeg fører lyden direkte fra boksen over i receiveren.

(er det ikke en omvej at gå via fjernsynet.?)

Jeg fører også lyden direkte fra boksen til min soundbar. Har sat mit TV til ekstern lyd og på mit Samsung TV betyder det, at lyden ikke kan reguleres på TV'et men direkte på den eksterne lydenhed. Bruger ikke boksens fjernbetjening til TV, da det betyder, at lyden forsøges reguleret på TV'et og det kan den jo ikke.

Da boksens fjernbetjening forsøger at regulere lyden på TV, hvis den bruges til begge dele (boks og TV) bruger jeg en Logitech Harmony One fjernbetjening til det hele.

Jeg har nu nulstillet remote på boksen, og så virker lydoutput faktisk som på den gamle boks. Altså man  kan se et symbol i højre hjørne med styrkeniveau.

Så man kan altså regulere output niveau! Tak for tippet. Nu er mit problem så bare, at jeg ikke kan få kodet remoten tilbage, så den også styrer tv-lyden. Nu kan den kun tænde og slukke. Men pyt.

Jeg har både sat boksen direkte til anlæg og desuden er tv også koblet til anlæg.

Så spiller det hele.

Konklusion: Indstil først passende lydoutput. Indstil derefter fjernbetjeningen til dit tv.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)