Spørgsmål

Striber og pixelering på Canal 9 (position 15)

Jeg har bland-selv TV og Canal 9 som en af de tilkøbte kabelkanaler. Der er CI-kort til at administrere kanalerne, og de går fint igennem. Blot ikke Canal 9, der som den eneste ofte går i striber og firkanter. Der er ikke tilsluttet nogen YouSee-boks. Jeg har oplevet fænomenet længe, men nu er det blevet særlig slemt. På mig virker det, som om signalet på den kanal ikke er justeret ordentligt ind.
Antennekablet er YouSee-godkendt, så det er ikke en løsning at skifte det ud. Men hvad er løsningen så?

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvad er signal og styrke sammenlignet med de andre kanaler på samme Quam.?

72 Kanal4 HD 442 Mhz
73 6´eren HD 442 Mhz
74 Canal9 HD 442 Mhz
75 TLC HD 442 Mhz
76 Discov HD 442 Mhz
Omdømme 6
Badge +2
Canal 9 virker OK her, men den anden dag (I weekenden) var der flere kanaler der gik i sort i mindre eller længere tid feks. Dantoto, men de virker alle igen, selv om nogle har små udfald i lyden den anden dag også...
Det ser ud til, at Radiomanden har fat i den lange ende. Jeg ved ikke nok om TV-signaler og teknikken bag til at kende frekvensen. Men da jeg nu ved, hvilke kanaler der deler frekvens/QAM, har jeg testet på 6'eren, der er den eneste af de nævnte kanaler, som er tilvalgt. Og ganske rigtigt - her er der samme irriterende firkanter, striber og pixeleringer.
Men så er spørgsmålet: Kan jeg gøre noget ved det, og i så fald hvad?
Omdømme 7
Badge +7
Der kan være tale om indstråling. Du kan prøve at tage antenne ledning fra og sætte den på igen. Det er nemt at skubbe lidt til kablet ved f.eks. rengøring. Min mor havde et lignende problem, og her hjalp tricket.
Hej Slangefar
Jeg har forsøgt med det foreslåede trick med at afmontere antennekablet. Mellem antenneudgangen og TV er indskudt en digitaloptager og derfor et ekstra kabel. Jeg byttede rundt på de to kabler, og minsandten: Mærkbart bedre billede. - Jeg har prøvet at bytte tilbage til det oprindelige antennekabel igen, og også nu holder billedkvaliteten. Så tak for det "enkle" råd, selv om jeg ikke forstår, hvorfor det virker. Men nu kan man da se fodbold igen. TAK!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)