Svar

Startforfra på Kanal 5 HD og TLC

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hvornår kommer det til at virke.?

Jeg er ny YouSee kunde, som er blevet tvangsflyttet fra Waoo, og til jer, i Vejle

Kvaliteten er langtfra den samme som på Waoo's system, bliver det bedre.?

Kan man slå strømsparre-funktionen fra i boksen, da jeg ikke ønsker at den skal slukke, da den tager langtid om at starte op igen.?

Kommer der en opdateret boks med en bedre fjernbetjening, end den nuværende, der er ingen genvej til TV-Guiden, uden at man skal ind i en menu, og derefter finde den under en anden fane.?

I TV-Guiden kan man kun se de kanaler som understøtter jeres tjenster.?

Mvh. 

Max

icon

Bedste svar af Logan 5 april 2016, 16:09

Jeg synes bare det er lidt øv, at de leverer denne boks. De siger jo, at kvaliteten er dårligere, når man tager kanalerne gennem netkablet - og da de kodede kanaler tilsyneladende kun kan tages med et netkabel...

Se original

21 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

maxn skrev:
Hvornår kommer det til at virke.?

Jeg er ny YouSee kunde, som er blevet tvangsflyttet fra Waoo, og til jer, i Vejle

Kvaliteten er langtfra den samme som på Waoo's system, bliver det bedre.?

Kan man slå strømsparre-funktionen fra i boksen, da jeg ikke ønsker at den skal slukke, da den tager langtid om at starte op igen.?

Kommer der en opdateret boks med en bedre fjernbetjening, end den nuværende, der er ingen genvej til TV-Guiden, uden at man skal ind i en menu, og derefter finde den under en anden fane.?

I TV-Guiden kan man kun se de kanaler som understøtter jeres tjenster.?

Mvh. 

Max

Hvilken boks har du? Er det en Samsung 3126, så kan jeg ikke følge dig i problemet med Start Forfra. Både på Kanal 5 og TLC virker StartForfra funktionen. Der kan på alle kanaler være udsendelser, hvor der ikke er rettigheder til StartForfra.

På fjernbetjeningen findes der i næst nederste række en tast der står GUIDE på. I guiden findes selvfølgelig kun alle de kanaler, der er mulighed for at hente hos YouSee.

Gå ind i menuen/indstillinger/personlige/visning/pauseskærm.

Min datter og svigersøn har også Waoo, men kvaliteten er ikke bedre end hos mig.

YouBio Boksen

youbio fjernbetjening

Det var det vi fik, og vi kan ikke få andre bokse, da det skal passe til Trefor's net. :-(

Omdømme 3

Badge +3
Den boks kender jeg ikke. Beklager. Prøv at ringe til YouSee på 7070 4040.

De siger at de ikke har fået forhandlet rettighederne til Startforfra på Kanal 5 og TLC og andre, og de siger også at vi ikke kan få en anden boks endnu. 

Men det er svært at vide hvad man skal tro på. da hver medarbejder har forskellige svar på det man spørger om.

Trefor har virkelig bananrant deres kunder, med det skift fra Waoo og til Yousee.

Håber virkelig at der snart kommer styr på det.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Boksen der vises på billedet er en You Bio box, har også Tuner til modtagelse af TV, kun de frie kanaler, har ikke kortlæser. Anvendes åbenbart også til Trefor YS kunder.

Bruger du antennekabel? Der står vist et sted, at kvaliteten af kanalerne er lavere, hvis man bruger netkabel.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Det overrasker mig meget at nye YouSee-kunder hos Trefor har fået udleveret en YouBio boks, som YouSee har stoppet salget af for mange måneder siden. Har de nye kunder virkelig ikke andre muligheder, og har de ikke fået bedre information?

YouBio-boksen kan kun modtage de ukodede kabel-tv-kanaler i en fast tv-pakke og streame film i et YouBio-abonnement (som heller ikke længere sælges). Den kan ikke og har aldrig kunnet og vil aldrig kunne bruge on demand-tjenester som Start Forfra og TV Arkiv.

Det kan kun YouSee's 2 Samsung-bokse, når de er forsynet med programkort med on demand-rettigheder, og det kan den nye boks som YouSee  lancerer, formentlig her i april 2016. Andre muligheder for Start forfra er streaming til computere eller håndholdte enheder.

Omdømme 3

Badge +3
De er jo kunder hos Trefor og der står en masse på deres hjemmeside.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

joern skrev:

Ja, det er jeg godt klar over.  Men trådstarter er i vildrede, og det er jeg for så vidt også.

Trefor omtaler Bland Selv-pakker, men hvordan skal kunderne kunne modtage kodede kanaler ved hjælp af en simpel YouBio-boks? Trådstarter taler om Start forfra, men hvordan skulle en YouBio boks uden harddisk kunne præstere det mirakel?

Det kan være antennekabel vs netkabel. Kodede kanaler, arkiv og start forfra skal måske ses via internetforbindelsen.

Omdømme 3

Badge

Logan skrev:
Det kan være antennekabel vs netkabel. Kodede kanaler, arkiv og start forfra skal måske ses via internetforbindelsen.

Jo, det er tænkeligt. Men mig bekendt har YouBio boksen kun haft adgang til streaming af YouBio Film-indhold.

Men kundens internetforbindelse giver vel adgang til YouSee's streamingtjenester fra computer og håndholdte enheder - afhængig af hans abonnementer.

Omdømme 3

Badge +3

Vilhelm skrev:

joern skrev:

Ja, det er jeg godt klar over.  Men trådstarter er i vildrede, og det er jeg for så vidt også.

Trefor omtaler Bland Selv-pakker, men hvordan skal kunderne kunne modtage kodede kanaler ved hjælp af en simpel YouBio-boks? Trådstarter taler om Start forfra, men hvordan skulle en YouBio boks uden harddisk kunne præstere det mirakel?

Nu har StartForfra ikke noget med HDD at gøre, men netforbindelse. Jeg har to Samsung 3106 - altså dem uden HDD og det går fint med StartForfra.

Omdømme 3

Badge

joern skrev: ...
Nu har StartForfra ikke noget med HDD at gøre, men netforbindelse. Jeg har to Samsung 3106 - altså dem uden HDD og det går fint med StartForfra.

Åh, nej. Det var pause og spole jeg tænkte på.

Men i Samsung-bokse skal der bruges programkort med on demand-rettigheder, og den mulighed findes ikke i en YouBio Boks.

Muligheden for Start Forfra osv. findes selvfølgelig i  streamingtjenesterne, i det omfang kundens abonnementer omfatter dem. Men er det svaret til trådstarter?

Jeg har antennekabel fra fiberboksen, samt LAN-kabel direkte fra fiberboksen.

Når jeg prøver at søge efter kanaler, med ID 111 som YouSee giver mig, finder den ikke noget, og sige bare at jeg ikke har forbindelse til kabel-tv netværket, og jeg skal tjekke antennekablet. Min antenne-udgang fra fiberboksen virker fint, og jeg kan finde DVB-C kanaler fra YouSee direkte på TV'et.

Da jeg først gang startede boksen op, og skulle vælge mit ID, så sagde den at den ikke kunne finde noget, men da jeg afsluttede opsætningen, var alle kanalerne som jeg havde bestilt.

Men det er bare ikke alle kanaler jeg kan se i min TV-Guide, hvor den bare springer de kanalpladser over, men jeg kan se dem ved at skifte normalt på fjernbetjeningen.

Det er heller ikke altid at den kan finde info om den pågældende kanal, men udsendelsen kører fint. Den viser  hvilket program der kører, også på de kanaler jeg ikke kan se i TV-Guiden, men nogen gange er der ingen info, også på standart-kanaler.

Omdømme 3

Badge

maxn skrev:
Jeg har antennekabel fra fiberboksen, samt LAN-kabel direkte fra fiberboksen.

Når jeg prøver at søge efter kanaler, med ID 111 som YouSee giver mig, finder den ikke noget, og sige bare at jeg ikke har forbindelse til kabel-tv netværket, og jeg skal tjekke antennekablet. Min antenne-udgang fra fiberboksen virker fint, og jeg kan finde DVB-C kanaler fra YouSee direkte på TV'et.

Da jeg først gang startede boksen op, og skulle vælge mit ID, så sagde den at den ikke kunne finde noget, men da jeg afsluttede opsætningen, var alle kanalerne som jeg havde bestilt.

Men det er bare ikke alle kanaler jeg kan se i min TV-Guide, hvor den bare springer de kanalpladser over, men jeg kan se dem ved at skifte normalt på fjernbetjeningen.

Det er heller ikke altid at den kan finde info om den pågældende kanal, men udsendelsen kører fint. Den viser  hvilket program der kører, også på de kanaler jeg ikke kan se i TV-Guiden, men nogen gange er der ingen info, også på standart-kanaler.

Er YouBio Boks bruger sædvanligvis netværks-id 125. Det er formentlig det, den automatisk har valgt.

Men netværks-id 125 finder kun ukrypterede tv-kanaler i en fast tv-pakke.

Jeg vil anbefale at du taler med YouSee kundeservice, 70704040 og evt. også med Trefor.  Netværks-id 111 anbefales til kunder med Bland Selv-pakke, men en YouBio Boks er ikke beregnet til kodede kanaler.

Jeg har bland-selv, og det er med den store pakke.

Jeg har prøvet med mange forskellige numre, også 125, men den finder ikke nogle kanaler med søgning, men jeg har alle kanalerne tilgængelig, når jeg forlader menu'en.

Omdømme 3

Badge

maxn skrev:
Jeg har bland-selv, og det er med den store pakke.

Jeg har prøvet med mange forskellige numre, også 125, men den finder ikke nogle kanaler med søgning, men jeg har alle kanalerne tilgængelig, når jeg forlader menu'en.

Måske kan jeg bidrage lidt til opklaring af nogle af disse ting.

Jeg har en gammel YouBio Boks, som jeg ellers ikke har brugt i flere år. Den har jeg nu tilsluttet kabelnettet med et antennekabel og et HDMI-kabel til tv'et.  Efter en kanalsøgning (indlæsning af kaneler) med netværks-id 125 fandt boksen mine kanaler og kvitterede med en meddelelse herom.

Jeg har Grundpakken og et par Ekstrakanaler. Grundpakkekanalerne får jeg vist i tv'et ved at vælge kanalnummer på boksens fjernbetjening.  Der er Nu og Næste-oplysninger om de aktuelle udsendelser. Menuen TV Guide viser oplysninger om tidligere, aktuelle og kommende udsendelser på alle mine tv-kanaler, også mine Ekstrakanaler.

Mine Ekstrakanaler kan jeg ikke få vist ved at taste kanalpladsnummer. Jeg kan imidlertid vælge dem fra boksens TV Guide der viser alle mine kanaler. Når den kan gøre det, skyldes det at boksen trådløst er forbundet med min router. Det får jeg hurtigt bekræftet  ved at slukke routeren. (Det skal i øvrigt bemærkes at mine Ekstrakanaler i begyndelsen vises i dårlig kvalitet, men derefter vises i god kvalitet).

Ved at gå bagud i boksens TV Guide får jeg adgang til TV Arkiv-udsendelser. (Det afhænger af ens YouSee-abonnementer, om man har TV Arkiv). Jeg kan også vælge arkiverede udsendelser via menuen Tv-arkiv.

Med hensyn til Start forfra kan jeg ikke se at det er muligt på en YouBio Boks. Man må vente til udsendelsen er tilgængelig i TV Arkiv, og det synes først at ske efter at udsendelsen er afsluttet. 

Har man Start forfra ifølge sit abonnement, kan man dertil bruge en Samsung boks med kort eller computer eller håndholdt enhed.

Boksen blev i sin tid lanceret som udstyr til modtagelse af Film & Serier i et såkaldt YouBio-abonnement, men et sådant abn. har jeg ikke (og det sælges ikke mere), og derfor har jeg ingen adgang til film og serier på boksen (selv om jeg har har YouSee Film & serier i mit on demand-abonnement). Se rettelse angående film i mit nedenstående indlæg.

Jeg håber at dette giver en vis afklaring af problemstillingen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Den kan da bruges til at leje film, godt nok et stykke tid siden jeg har lejet en via den, men det skulle den da stadig kunne bruges til, hvis det ikke er muligt længere, så er den da lige til knuseren.

Omdømme 3

Badge

Radiomanden skrev:
 Den kan da bruges til at leje film, godt nok et stykke tid siden jeg har lejet en via den, men det skulle den da stadig kunne bruges til, hvis det ikke er muligt længere, så er den da lige til knuseren.

I aftes da jeg gennemsøgte mulighederne i en YouBio Boks, havde jeg kun mulighed for at leje film med gavekode. I dag har jeg fundet ud af, at jeg kan leje film, hvis der under Indstillingertv.yousee.dk/indstillinger indtastes oplysninger om "Betalingskort til leje af film". Jeg har også opdaget at der er en nogle gratis film til rådighed under fanen "abonnement".  Det er nok film  i henhold til mit on demand-abonnement.

Boksen kan altså lidt af hvert. Se min grundige redegørelse ovenfor.

Jeg synes bare det er lidt øv, at de leverer denne boks. De siger jo, at kvaliteten er dårligere, når man tager kanalerne gennem netkablet - og da de kodede kanaler tilsyneladende kun kan tages med et netkabel...

Omdømme 3

Badge +3

Logan skrev:

Jeg har da ingen problemer med kvalitetet, når jeg bruger funktionerne på mine bokse, der alle er trådløst på nettet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)