Svar

Står overfor at skulle vælge bland selv løsningen fremfor det traditionelle

• jsp
  • Deltager
  • 1 kommentar
Hej allesammen!
Dette er første indlæg, så bær over med mig, hvis jeg kommer til at spørge dumt senere i tråden :-)
Det er nu også ved at gå op for os, at vi betaler for meget mere end vi faktisk ser, så bland selv tv er vist vores kommende løsning.
Inden jeg går til Yousee vil jeg dog gerne lige vide lidt mere om mine muligheder.
Vi har pt 4 tv i husstanden, de tre kører på chromecast og mobilappen fra Yousee, og dækker sådan set behovet rimeligt, i forhold til at skulle trække tvkabler på tværs af huset.

1: Ville dog måske gerne have det ene sat til normalt tv, men det er et gammelt fjernsyn, som helt sikkert ikke understøtter 4k - måske endda ikke engang HD, så hvad ville min løsning være der (knægten vil ikke have et nyt tv, med mindre det bliver størrere end det han allerede har, og det er ikke aktuelt.
2: CA modul har jeg lært løsningen hedder hvis det ikke skal være en boks i stuen, gider faktisk ikke flere fjernbetjeninger for at se tv. Når jeg kigger i specifikationerne for mit tv står der at det understøtter; CI (Common Interface) CI+(1.3) - er det godt nok - tv er 4k
3: vil jeg få bedre tv af at vælge den nye 4k boks, eller er det kun ganske få udsendelser der kommer i den opløsning, og kan jeg i forvejen se dem.
Optagefunktionen på boksen er jeg for så vidt ligeglad med, har læst at den nye optager i skyen og den gamle gør det på en harddisk, vi ser rigeligt med tv, og behøver ikke optage noget som vi alligevel aldrig får set.

Tillægsspørgsmål - er der nogen der ved om der er en app løsning på vej til samsungtv - tizen - for jeg er utroligt glad for min mobilapp, og ville frygteligt gerne have den på tv også

Mange spørgsmål - og på forhånd tak for de svar der vil komme
Mvh
Jan
Yousee fuldpakke, yousee internet 100/5 og endda en fastnettlf hos dem også. Tv er samsung uhd-ku6075
icon

Bedste svar af Radiomanden 2 februar 2018, 15:40

1. Nærmere oplysninger nødvendigt.
2. Hvis ikke der ønskes boks, så er det kort og kortlæser der skal bruges. Hvis man kan holde ud at se endeløse reklamer, så er der ikke brug for en boks, men absolut nødvendig hvis man ikke kan.
3. Der udsendes ikke noget i 4K, Netflix har 4K.
Som det er nu, så kræves der en boks for at kunne bruge App på TV, findes endnu kun til Android TV OS.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
1. Nærmere oplysninger nødvendigt.
2. Hvis ikke der ønskes boks, så er det kort og kortlæser der skal bruges. Hvis man kan holde ud at se endeløse reklamer, så er der ikke brug for en boks, men absolut nødvendig hvis man ikke kan.
3. Der udsendes ikke noget i 4K, Netflix har 4K.
Som det er nu, så kræves der en boks for at kunne bruge App på TV, findes endnu kun til Android TV OS.
Omdømme 7
Badge +3
nu er yousee medejer af mtg, så mon ikke 4k sportskanalen kommer meget snart?
Omdømme 7
Badge +6
Nu sker den overtagelse jo først tidligst i andet halvår, så der går nok nogen tid.
Omdømme 7
Badge +3
mon ikke de har aftaler klar, tv3 tv kanalerne kom jo op først i kanalrækken
Omdømme 7
Badge +6
Ja uheldigvis, Viasat er ikke nogen god TV udbyder. Ville aldrig vælge dem som et alternativ.
Omdømme 7
Badge +3
tv3 har en del gode serier samt luksusfælden
Omdømme 7
Badge +6
Lidt godt opvejer ikke meget dårligt.
Det røg da hurtigt en anelse offtopic det her :-)
TDC Overhalede mig indenom ved at fusionere med MGT, men det ændre stadig ikke på at jeg er i tvivl om jeg skal have den boks eller ej.
er dog nået frem til at jeg vel kan prøve med den boks i første omgang, og finder jeg ikke noget behov for den, så er kortet vel løsningen.
Med det jeg sparer pr måned vil der være penge nok til at prøve begge løsninger af i en periode, så det vil jeg gøre. Tak for hjælpen, har markeret det bedste svar - det var ikke så svært at vælge

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)