Spørgsmål

Spoling i arkiv og optagede udsendelser

Overvejer kraftigt at leje den nye TV-boks og bruge den som primært interface for optagelse af udsendelser og arkiv, i stedet for et Windows media center, som jeg bruger i dag. Dog først når undertekster og konfigurerbar tid af optagelse før/efter udsendelse er på plads - det er helt basalt minimum, som et MCE naturligvis har. Eller er der + og - i sammenligning af de to løsninger.

Men en væsentlig ting kan jeg ikke rigtigt blive klog på - muligheden for at spole i udsendelser fra arkiv eller der er optaget. Som jeg har forstået det, kan der ikke spoles frem/tilbage i nogle udsendelser men kun start forfra, hvis de kommer fra reklamefinansierede kanaler, men godt hvis de kommer fra public service kanaler, er det korrekt?

Og betyder det mere præcist, at der frit kan spoles frem og tilbage i ALLE udsendelser fra f.eks. DR1 / DR2 / DR3 / SVT1 / SVT2 etc.? Og der ikke kan spoles frem og tilbage i NOGEN udsendelser fra f.eks. TV3 / Kanal5 / SVT4 etc.? Hvor placerer f.eks. TV2 sig i det, da TV2 kan have reklamblokke før/efter en udsendelse, men ikke afbrydende en udsendelse - er man så fuldstændig ude af stand til at spole frem/tilbage eller kun delvist?

Betyder dette fundamentalt set, at hvis optagelse starter 5min før udsendelse starter på optagede udsendelser, så kan man overhovedet ikke spole frem til udsendelsen, men skal trækkes gennem 5min først (+ de ekstra reklame minutter f.eks. TV2 altid lægger ekstra foran, så det er nærmere 7-8min tvungen spildtid inden man kan se et optaget program)?

Er man ligeledes tvunget til at se noget reklame rundt om udsendelser fra arkiv og også brudt ind i selve udsendelsen?

Dette kan være et næsten afgørende minus for en Yousee boks sammenlignet med et ellers rimeligt velfungerende media center - det er kolossale mængder spildtid og tvangsfordring med reklamer, og en forfærdelig misten af mulighed for at springe 30sek tilbage og gense en sekvens man ikke var opmærksom på første gang - er det korrekt opfattet, at det er en bevidst begrænsning af boksens funktionalitet?

Hilsen
Allan

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der kan glemmes alt om at kunne spole i kanalerne i arkiv der har rekvalmer, det kan kun gøres i optagelser. Bruger af den årsag kun DR kanalerne i arkiv.
Tak for det. Det lyder omvendt som om man godt kan spole i optagelser, selv for kanaler der har reklamer - er det rigtigt? Det er dog et pænt skridt, da jeg oftere vil optage end basere mig på arkiv.

Og man kan godt spole i udsendelser fra arkiv, såfremt det er en kanal uden reklamer? Gælder det også udenlandske reklamefri kanaler som SVT1 / SVT2?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Ja, der kan spoles forbi reklamer i optagelser og der kan spoles i reklamefrie arkiv kanaler.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)