Sort tv-skærm - Hjælp!

Vis første besked

129 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Ja, eller via TVet eller anden kompatibel modtager.
Omdømme 5
Badge +2
omeyer skrev:

Når YouSee lukker af for FM båndet, og jeg gerne vil høre DAB radio, feks. P5 på min ældre radiomodtager, hvad jeg hidtil har kunnet, kan det så kun lade sig gøre ved at anvende en DAB-adaptor??

Det er ikke alle ældre FM-modtagere, der kan tilsluttes en DAB-adaptor. Spørg evt. din forhandler.
Omdømme 7
Badge +7
Det kræver jo at der er et ledigt input, hvis ikke, så må der bruges en omskifter.
Omdømme 7
Badge +3
Det kan også kræve en adapter, da ældre radioer sandsynligvis bruger DIN-stik til tilslutning af lydenheder (som så nok vil være tilpasset pladespiller og båndoptager), men hvor en ny DAB-adapter nok bruger RCA-stik. Måske skal der ændres indstilling i radioen eller indsættes et ekstra led, da signalet måske ikke umiddelbart passer godt til radioen, navnlig ved brug af en pladespillertilslutning. Det vil nok passe bedst til en båndoptagertilslutning, og har radioen DIN-stik skal de rigtige ben bruges. Tal med en radio/TV-forhandler eller kig på f.eks. netbutikken https://www.av-cables.dk/ hvis ikke man selv kan lave det rigtige kabel med RCA-stik i den ene ende og DIN-stik i den anden ende.
Omdømme 5
Badge +4
Vilhelm skrev:

Har YouSee meddelt noget om, at man vil opdatere YouSee Plus-boksene, så de automatisk kan foretage kanalsøgninger på den nye startfrekvens?

Jeg skylder vidst et svar her:

Vi kan desværre ikke opdatere Samsung-boksene automatisk til den nye frekvens, så det skal gøres manuelt. På Humax TV-boksen blev dette som bekendt opdateret i version 1.40, så alle med Humax-boksen er helt klar :)

God aften,
Vh
Nikolaj
Omdømme 1
Badge
j.h.fotografi skrev:

Hos os kører P6, P7 og P8 som de mest benyttede radiokanaler. Det nytter vel ikke noget at få en stueantenne, hvis vi fortsat vil høre disse?

Jeg hører også kun P6 Beat.
P7 kunne jeg ikke høre ordentligt igennem radio signalet, da frekvensen ligger tæt på en lokal radio.
Jeg købte en Chromecast audio og koblede den på anlægget.
Så kan jeg styre det fra min telefon og Ipad.
Det kan ikke være rigtigt, at man bare fjerner FM fra vores radioer. Mener at FM linier (?) er for sig selv og bruges f.eks. også til
anden radio forbindelser f.eks. til søs. Det er lidt surt at man med stueantennen (forøvrigt ikke fra yousee) ikke kan høre P4 eller
P5 - (er for gammel til at vide hvordan). Syntes også det er ærgerlig at man på sigt skal skrotte sin gode og velfungerende B&O
radio - vil Yousee mon købe - er både med radio og CD afspiller, 2 højtalere, og en link del.
Mh Egekjær
Omdømme 7
Badge +7
Der er jo som You See har oplyst nødvendigt at lukke for FM på deres net, således at der er plads til at forbedre bredbånd og få mere plads til højere bitrate på TV og andre ting. Et anlæg kan jo altid bruges på en anden antenne, eller sammen med en DAB eller Internet radio, ligeledes kan der Streames via en Googlecast.
Er der nogen som kan afklare om YouSee fremfører DAB-radiokanaler i Nordsjælland?

Jeg mener at det fremgår flere steder på hjemmesiden, at DAB er tilgængeligt fra antennestikket, bl.a.:
- https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/tv2017/fm-sluk
Hvor der står: "Vi lukker kun for FM-signalet gennem kabel-tv-stikket. Du kan stadig høre radio på disse måder: DAB-radio"
- https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/find-dine-radiokanaler
Hvor der står: "Når du har en tv-pakke fra os, følger der også en række radiokanaler med i købet. Du kan få adgang til radiokanalerne enten med et antennestik...", "ud over tv-kanaler også adgang til at høre radiokanaler digitalt" (her må antages at det er "Digital Audio Broadcasting" som er oversat til dansk = DAB).

Andre steder foranledes man også til at tro at DAB coax-fremføres..

Som skrevet vil det være rart med en afklaring på om der er DAB/DAB+ eller ej, og så i givet fald om det er Bånd III (174 - 240MHz).

(har talt med 2 gymnasieelever fra "FM-sluk-supporten", som kun kunne fortælle at DAB "er noget i luften".....)
Omdømme 7
Badge +7
Der vil KUN blive udsendt Radio på DVB-C, som kan modtages på TV eller anden kompatibel modtager.
Hvor er det dog rart at kunne få et kompetent svar herinde. Tak for det :-)

Jeg må opfordre YouSee til at rette deres hjemmesider, så der ikke er mulighed for fejltolkning (og så er jeg ligesom alle andre, nu henvist til at høre Internet-radio og nogle få lokale og svenske radiokanaler via stueantenne og FM/DAB på min nye 4.500 kr's investering. Tak for det YouSee.....)

Og; en opfordring mere til at få nogle kompetente supportere på "FM-sluk-supporten", de nuværende er under al kritik.
Omdømme 1
Ja så røg vores radio. Og jeg d.d. monteret den stueantenne som vi kunne få gratis, det bringer minder frem fra barndommen da vi brugte noget der lignede, den helt store forskel er at den gang kunne man faktisk høre radio. Efter og have kæmpet med det det meste af formiddagen både i sammen rullet og ophængt udgave må jeg konstatere, at hvis vi vil høre andet en vores lokalradio så bliver det på transistoren.
Jeg tror ikke der er nogen af de meget "kloge" folk hos YouSee der har fantasi til at forestille sig hvor rasende og utilfreds jeg er med denne løsning. Knud :-((
Omdømme 7
Badge +6
FM via antenne kører vist alligevel også kun på lånt tid, for de leger jo med tanken om at slukke for FM signalerne og så kun have DAB+ fra et tidspunkt i 2018.
Så mange kan lige så godt slå 2 fluer med et smæk her i 2017 og så investere i en FM, DAB/DAB+ radio til det HiFi anlæg man har stående.
Sådan en kan fåes for priser der starter omkring 2000 kr, eks. Onkyo T-4030 der fåes i både sort og sølv.
http://www.eu.onkyo.com/en/products/t-4030-85881.html
Bliver det snart muligt at modtage radio via TV-boksen ?
vh xxxxxxxx

/Redigeret af Kasper d. 20/2-17 - slørret telefonnummer
Omdømme 7
Badge +7
Der forlyder ikke noget om hvornår.
Når nu det fremhæves som en mulighed, at man kan høre radiokanalerne på fjernsynet, ville det være rart at man ikke skal hen og flytte antennekablet fra boksen og direkte i fjernsynet for at høre radio, og så tilbage igen, når man vil se fjernsyn.
Jeg har set, at man også kan få netradio-forsats til stereoanlægget. Kan nogen oplyse hvordan er lydkvaliteten fra netradio ? Med en dab-forsats til stereoanlægget kan man jo kun høre dab-kanalerne, men jeg vil savne radio klassisk og ndr-kultur.
Omdømme 7
Badge +7
Lydkvalitet på netradio kommer an på hvilken bitrate det sendes ud med, det varierer, alt fra 64 Mbits til 320 Mbits, nogle måske mere.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Lydkvalitet på netradio kommer an på hvilken bitrate det sendes ud med, det varierer, alt fra 64 Mbits til 320 Mbits, nogle måske mere.

320 er vidst det absolutte højeste, de fleste er mindre
Omdømme 7
Badge +7
Ja, de fleste er klart mindre, på omkring 128-256 Mbits.
Kender du en bitrate for dab og dab+ hvis man kan sammenligne og igen for CD ?
Omdømme 7
Badge +7
Her er lidt om DAB bitrate http://www.dkradio.dk/lrdab.htm den side er nogle år gammel,. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Digital_audio_broadcasting
Hvorfor melder Yousee ud, at 143 MHz, fjernes, når det stadig er der, og stadig kan bruges ?
Er dette endnu en joke fra Yousee, så Yousee IGEN, kan generer kunderne, når 143 MHz, forsvinder,
for vi må vel antage, at når der skal implanteres hurtig internet, så skal frekvensen bruges ?
Hvornår begynder Yousee, at blive troværdige, og melde de rigtige ting, ud, og ikke luske rundt, og lave tingene halvt ?
Uha, det er godt, at vi kan anbefale vores kunder, at skifte udbyder, der en langt mere troværdig, end Yousee, men det kræver nu heller ikke det helt store, at være det......
Hvorfor melder de lokale antenneforeninger ikke noget mere ud ?
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden i vest skrev:

Hvorfor melder Yousee ud, at 143 MHz, fjernes, når det stadig er der, og stadig kan bruges ?
Er dette endnu en joke fra Yousee, så Yousee IGEN, kan generer kunderne, når 143 MHz, forsvinder,
for vi må vel antage, at når der skal implanteres hurtig internet, så skal frekvensen bruges ?
Hvornår begynder Yousee, at blive troværdige, og melde de rigtige ting, ud, og ikke luske rundt, og lave tingene halvt ?
Uha, det er godt, at vi kan anbefale vores kunder, at skifte udbyder, der en langt mere troværdig, end Yousee, men det kræver nu heller ikke det helt store, at være det......
Hvorfor melder de lokale antenneforeninger ikke noget mere ud ?

Måske fordi der ikke meldes så meget ud fra Yousee

Blot se på hjemmesiden over for antenneforeningerne

https://yousee.dk/i_foreningen_og_virksomheden.aspx

Vær altid opdateret

Tilmeld dig Nyhedsservice.
Til administratorer eller beslutningstager
i bolig- eller antenneforening.

Læs tidligere nyheder linket er her https://yousee.dk/~/link.aspx?_id=7565D11367684816AD3B1B7F911EF194&_z=z
Ja, hvor er det sørgeligt, at Man som udbyder ikke vil være ærlig....

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)